Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een Samsung R610-AS03NL vanwege problemen bijwerken met drivers, doch het lukt me niet om de juiste laptop bij Samsung te kiezen voor om drivers te downloaden.

Op de Nederlandse Samsung site kan ik de R610 niet eens kiezen, alleen de R510 en R710

Op de Engelse site van Samsung vindt ik de R610-62G en R610-64G

Wie weet waar ik XP drivers kan vinden voor onderstaande Laptop?

Samsung R610-AS03NL ( op de achterkant van de laptop staat NP-R610 )

Groeten, Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Drivervragen horen niet thuis op GoT. Lees ook CSL Beleid en * Windows 7 (of ander nieuw OS) drivers mini-FAQ + beleid *. Probeer ze eerst zelf te zoeken. Daarvoor ben je echt niet enkel op Samsung aangewezen.

Probeer te achterhalen wat je componenten zijn. Voor een Realtek geluidschip ga je gewoon naar de site van realtek. Videokdrivers van nvidia kaarten kun je bij laptopvideo2go.com vandaanhalen. Kijk in je apparaatbeheer en ga dan wat dieper in de opties. Daar kun je de hardware id's vinden. Door te googlen op deze code's zoals DEVxxxx en VENxxxx kun je achterhalen wat het is en van welke fabrikant. Vaak vind google dan ook al de drivers.

Veel succes. Probeer ook gewoon de drivers van de britse modellen, vaak werkt het wel en anders geeft de laptop wel een foutmelding. Kapotmaken doe je toch niet. Ook is het model volgens mij, op de afmetingen na, wel vergelijkbaar met de R510 en R710, dus die drivers zullen vast ook wel werken.

Kortom: Probeer het gewoon, je gaat niks slopen. Echter is het maar de vraag of Samsung uberhaupt XP drivers heeft. Veel fabrikanten leveren deze niet meer voor hun nieuwe notebooks.

Dit topic is gesloten.