Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman vroeg mij of ik een draadloos netwerk wilde aanleggen in zijn nieuwe huis. Het gaat om een huis bij een boerderij.

Nu is het zo dat ik lang getwijfeld heb tussen een Linksys N Router, en een D-Link N Router (zonder modem), uiteindelijk ben ik voor de d-link gegaan, omdat de ervaringen volgens mij goed waren, plus dat deze drie externe antenne's had. En het punt is dat de ontvangst echt goed moet zijn, en met externe antenne's heb je de mogelijkheid grotere aan te sluiten als de ontvangst niet echt goed is.

Nu is het alleen zo, ik heb de D-Link DIR-635 besteld en aangesloten en beveiligd etc. Alleen de router staat op de begane grond, in de huiskamer, en als je nu met de laptop (hp met intel chip) in de andere kamer op de begane grond zit (1 muur met glazen deuren ertussen) heb je twee streepjes ontvangst. Loop je vervolgens verder weg, dan valt de ontvangst volledig weg. Ik heb de instellingen nagekeken, maar alles staat goed. Ook router op andere plaats gezet, antenne's gericht, stroom eraf -> erop etc.

Wat kan dit zijn? Router stuk? Of bekend probleem bij D-Link?

Hoop dat jullie kunnen helpen.

MVG, Sparky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boerderij? hoe oud is dat huis en hoe echt zijn die muren? Als dat een beetje een ouder pand is heb je kans dat er nog gebouwd werd met echt bouwmateriaal, zeg steen en staal enzo, in plaats van gips en vurenhout zoals in een nieuwbouwwijk.

Zet het ding eens buiten op het terras en kijk hoever je dan komt met je laptop als je buiten bent. Als je dan ook maar tien meter komt, dan is het ding zelf niet goed, maar ik denk dat je dan veel verder komt.
Niet elk gebouw laat zomaar wifi door elke vloer en muur. Gerede kans dat het ding verplaatsen wat kan helpen, en anders heb je vermoedelijk wat anders nodig.
(Dit is waarom veel netwerk technici thuis graag kabels trekken :+ )