Toon posts:

Modemrouter en Livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste forumgasten,

ik zit met een probleem, ik heb een modem router gekocht van belkin (Belkin N MIMO Wireless Modem Routers)

Nu moet deze directe aansluiting hebben met adsl, zeg maar waar de adsl lijn het huis binnenkomt. Ik heb hem al werkend gehad, maar ik moet ook mijn livebox aangesloten hebben voor internettelefonie, nu moet die livebox ook directe aansluiting hebben. Nu heb ik geprobeerd van livebox door te koppelen naar belkin, en andersom, dit werkte niet.

Ook heb ik een telefoonkabel splitter gekocht en deze bij de hoofd adsl lijn er op gezet en dan de 2 apparaten aansluiten, alleen werkt dit niet, ze werken niet tegelijkertijd, ze storen elkaar lijkt wel.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? of zou ik gewoon een anders wireless router moeten kopen?

groeten ruben

Verwijderd

JE wilt dus een modem achte rene modem? Dat gaat niet.
De Belkin moet je in beginsel wel gewoon als router achter een router gebruiken kunnen of als puur switch en AP gebruiken door dhcp uit te gooien op dat ding en de netwerkkabel van de livebox naar een LAN poortje op je belkin te laten gaan. (de livebox is nl. ook een modem/router)
Daar is in dit forum alles over te vinden wat je je in kunt denken :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik je goed begrijp kan ik de belkin modemrouter wel gewoon als router gebruiken door DHCP? uit te zetten? en dan is het gewoon een wireless/wired router?

en moet ik dan een utp kabel naar een van de lan poorten van de belkin doen vanaf de livebox? De belkin heeft 4 lan poorten, de 5e is een adsl lijn, daar past een utp niet in.

Hoe zou ik de instellingen kunnen wijzigen zonder dat hij doet?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt al.. bedankt..

Iemand nog eventueel snelheid tweaks?