Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

png afbeelding in outlook express

Pagina: 1
Acties:

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 20:54
Wellicht is dit al besproken maar ik heb het niet gevonden.

Ik wil in oe een png afbeelding meesturen maar dit lukt niet.Tevens komt er bij een verkleinslag naar bijv jpeg een zwarte rand omheen.Zijn er ook programma's waarbij dit niet het geval is ?

Bijv voorbaat dank.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

1. Outlook Express heet al enige tijd Windows Mail, bedoel je ook de laatste?

2. PNG's meesturen zou geen probleem moeten zijn, tenzij je 32-bit PNG's gebruikt met alpha kanaal met IE6 als browser. Outlook Express en Windows Mail gebruiken voor zover ik weet de Internet Explorer renderer die op het systeem is geinstalleerd. M.a.w. WAT lukt niet :?

3. Waar verklein je mee dat je een zwarte rand krijgt? Ieder fatsoenlijk programma kan natuurlijk een PNG'tje wel omzetten naar JPG zonder 'zwarte randen'.

Samengevat: We kunnen niet zoveel met je post.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2009 15:09 ]

• Scandic2008
Mea culpa voor het tekort aan info.

ad 1:Het gaat echt om outlook express op een Xp computer.

ad 2:Het is een png afbeelding 32 bit,1 frame,resol 72 dpi.Deze wil ik verzenden en dat zal met IE 6 gebeuren
en gebeurt zijn.

ad 3:Het is met een normaal resize-programma Irfanview gedaan en opgeslagen als jpeg.

Hopelijk heb je zo de benodigde info.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

Open aan de hand van het commentaar van Bosmonster hierboven even een nieuw topic in het juiste subforum (Client Software Algemeen dus) waarin je wat meer informatie geeft. Hier kunnen we niet veel mee, ik heb geen idee wat je nu precies probeert te doen. :)

edit:
Ah, je hebt al wat meer info gepost, dan move ik je topic wel even. :)
Scandic2008 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:35:
ad 2:Het is een png afbeelding 32 bit,1 frame,resol 72 dpi.Deze wil ik verzenden en dat zal met IE 6 gebeuren
en gebeurt zijn.
Het verzenden zal wel goed gaan, het renderen ervan alleen niet zolang je het met de IE 6 engine weergeeft (wat je op die OE/IE6-bak waarschijnlijk doet). Stuur die mail eens naar een client die gebruik maakt van een fatsoenlijke renderer en kijk eens of je het zaakje wel goed binnen krijgt. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door NMe op 04-05-2009 15:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Scandic2008
Bij een test op IE7 en IE8 vanuit een hotmail account naar Outlook Expres komt het logo wel binnnen.Ook na update van deze computer is het logo niet door te sturen,er komt dan het bekende rode kruisje.
De grijze omranding onstaat na omzetten van png naar jpeg.Wellicht heeft iemand nog een ander resize tooltje ?

• Scandic2008
Excuses voor de late feedback.De afbeelding is bij openen in IE zonder zwarte rand,zoals het zou moeten zijn.

Wat mij betreft mag topic gesloten worden.
Pagina: 1