Iemand ervaring met Ziggo digi tv regio 's-Hertogenbosch?

Pagina: 1
Acties:

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
Foldertje binnen van Ziggo. Krijg korting op digi decoder of HD decoder als ik zo'n apparaat bij hun besteld. Binnenkort gaat de boel hier over naar digitaal. Ga je niet mee, verlies je een paar totaal niet boeiende zenders. Ga je mee, dan krijg je er wel wat bij.

Standaard digi decoder met starterspakket kost €99,-
HD digi decoder met starterspakket kost €199,-

Op het eerste krijg je €25,- retour, het tweede pakket geeft €50,- terug.

Ik heb nog geen flatscreen, gewoon een 32" Philips breedbeeld.

Zijn die decoders goedkoper te krijgen, of is dit wel een nette aanbieding?

Hoe is de kwaliteit van Ziggo digi tv in mijn regio?

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 22:08
Ik woon in Den Bosch en heb 2 Philips CRT schermen. Een 25" CRT (4:3) en een 32" (16:9) pixel plus 2 model, beide schermen zijn digitaal aangesloten. Ik gebruik 2 verschillende type Samsung decoders (beide niet HD). Ik vind het een goede verbetering. Het effect wordt natuurlijk wel versterkt als je geen optimaal ontvangst hebt (veel ruis bv) en die had ik wel.
Ik kan me nog goed herinneren welke complimenten ik ineens kreeg over de beeldkwaliteit van mijn toen inmiddels al 12 jaar oude 25". En dat door mensen die zelf de nieuwste (dure) Philips hadden.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik het verschil op de tv van mijn broer een stuk minder vind. Maar ach dat is een "speciaal" model zal ik maar zeggen. Die tv is met de hand gebouwd en gefinetuned in het natlab. Laat ik het zo zeggen, in die tv zitten dingen die destijds niet zo te koop waren (bij geen enkele fabrikant).

Ik heb de decoder voor een soortgelijk bedrag meen ik me te herinneren.

[ Voor 4% gewijzigd door Sparks.nl op 04-05-2009 15:13 ]

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ik meen dat Ziggo met een eigen CI+ CAM komt voor tv’s met ingebouwde DVB-C tuner. Het voordeel is dat je dan geen losse Ziggo decoder hoeft te gebruiken, maar gewoon kunt zappen met de ab van de tv. Als je nog een nieuwe tv wil kopen tzt zou ik niet nu al een losse decoder kopen, maar iets meer investeren in een tv met DVB C slot welke een CI+ CAM ondersteund.

• partyondude
Ik wil graag dit jaar een Philips LCD kopen en daar zo'n €1500,- voor uit trekken. Voldoet zo'n tv dan aan de specificaties jij bedoelt, Shiverzz?

• Sparks.nl
De nieuwe Philips serie voldoet daaraan. Het gaat om (onder andere) de volgende series: 7404, 8404, 9604, 9664 en de 9704. De Essence dus niet (ik zoek ook een tv tot max dat bedrag).

EDIT: Uit navraag bij Samsung zelf (vandaag) blijkt hun nieuwe lijn (nog?) niet te voldoen aan CI+. Ik denk dan aan de B650 en de led series.

[ Voor 28% gewijzigd door Sparks.nl op 04-05-2009 16:11 ]

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ben niet zo op de hoogte van de Philips toestellen, maar volgens dit bericht doet ook Philips mee.

• Sparks.nl
En kijk ook gewoon eens op de Philips site. Het logo van CI+ staat gewoon bij de modellen.

http://www.consumer.phili...UMER/LCD-TV+37PFL9604H-12

• partyondude
Top, ga ik nu ff doen :)

• partyondude
Sparks, hoe voorkom je die ruis waar je over spreekt?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

partyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:27:
Sparks, hoe voorkom je die ruis waar je over spreekt?
Hij bedoelde juist dat als je op je analoge beeld veel ruis had, dat je er veel op vooruitgaat, aangezien je bij digitale TV geen ruis hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• partyondude
Ok. Mijn vader heeft digitenne van KPN en daar vond ik sommige zenders echt enorm slecht doorkomen, veel ruis :S

Verwijderd

Met betrekking tot de decoders. Ik had zelf mijn decoder destijds voor 40 euro bij Ziggo. Het kan dus goedkoper. Decoder was overigens de standaard Humax die bij Ziggo word geleverd. Probleem is wel dat ik bij deze decoder al enkele keren heb gehad dat deze 'vastliep' en enkel lospluggen van de stroom hielp om het ding weer aan de praat te krijgen. Ik weet niet in hoeverre dit een op zichzelf staand geval is.

Als je Ziggo neemt en 2 decoders gaat gebruiken let dan goed op dat je alles goed regelt, zeker na de 2 maanden proefperiode met het opzeggen van je keuzepakketten. Bij mij ging dit mis doordat Ziggo er een kromme administratie op na hield en was daardoor mij keuzepakket niet goed geannuleerd. Even controleren dus voor de zekerheid dat er niet teveel word afgeschreven.

edit; De ontvangst bij mij is overigens goed en dat is te Vlijmen vlakbij 's-Hertogenbosch dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 19:40 . Reden: toegevoegde info ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

partyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:37:
Ok. Mijn vader heeft digitenne van KPN en daar vond ik sommige zenders echt enorm slecht doorkomen, veel ruis :S
Ruis heb je bij digitaal niet hoor. Wel van die ranzige blokkerige artifacts ja. Daar heb ik zelf hier bij Ziggo digiTV (Vught, dus zelfde regio) geen last van.

We hadden er af en toe last van als mijn broertjes TV (analoog en aan een flink stuk kabel, want andere verdieping) ook aangesloten zat en aanstond en het analoge signaal was in die opstelling ook vrij brak. Maar sinds we dat hebben opgelost met een versterkertje direct na de hoofdaansluiting is dat allemaal opgelost. In feite had die er al in de analoge situatie moeten zijn, maar die moeite hadden we nooit genomen :P

Kortom, als de coax installatie in je huis netjes op orde is (geen te lange kabels, brakke splitters etc.) en je analoge signaal op de TV waar je digitaal wilt gaan kijken in orde is (hoeft bij lange na niet perfect te zijn) dan zal de digitale TV kwaliteit ook wel prima zijn. Beter dan digitenne naar mijn idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2009 19:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• partyondude
Ok.

Samenvattend kan dus gezegd worden dat Ziggo een fatsoenlijk signaal doorgeeft en ik beter even kan wachten met het los aanschaffen van een decoder, aangezien de nieuwe generatie tv's standaard 1 hebben die providers verlangen.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
partyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:44:
Ok.

Samenvattend kan dus gezegd worden dat Ziggo een fatsoenlijk signaal doorgeeft en ik beter even kan wachten met het los aanschaffen van een decoder, aangezien de nieuwe generatie tv's standaard 1 hebben die providers verlangen.
Ziggo heeft toegezegd aan het eind van deze maand een lijst met TV's te publiceren die geschikt zijn voor hun CI+ CAM modules. Daarmee kun je dan gegarandeerd gebruik maken van de interne decoder van je TV. Op dit moment gebruiken veel mensen de AlphaCrypt Classic (CI CAM) module, die in principe goed werkt maar officieel niet wordt ondersteund door Ziggo. Dat betekent dat Ziggo op ieder willekeurig moment de zenderindeling kan aanpassen zodat mensen met een AlphaCrypt module hun zenders opnieuw moeten instellen.
Wil je zeker weten dat je nieuwe TV voldoet aan Ziggo's eisen, wacht dan tot het eind van de maand af welke toestellen op de lijst komen te staan.

• partyondude
Ik wacht af :)

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-02 16:32
Ik ben in het bezit van deze TV:
http://www.consumer.phili...2PFL7803D_10_NL_CONSUMER/
En zou ook graag digitale TV willen. Nu woon ik niet in deze plaats, maar ik heb wel vragen over dit pakket.

Voor zover ik kan zien is mijn TV niet geschikt voor CI+ CAM, tenzij jullie het wel zien. Maar nu de vraag, naar mijn weten is een pakketje digitale TV ook los aan te kopen als je al in het bezit bent van een standaard TV pakket, ik woon namelijk nog thuis en daar hebben wij gewoon een Ziggo TV pakket (geloof ik). Nu had een vriend van mij toen hij nog thuis woonde ook zo'n pakket, daar had hij eenmalig 40 euro voor betaald maar dat is volgens mij nu 100 euro (met 25 euro terug dus 75 maargoed). Iemand een idee?

Nogmaals, ik hoop dat dit wel geschikt is voor dit topic, zo niet, hoor ik dat graag :-).

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
partyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:44:
Ok.

Kom maar een keer bij ons kijken ;)
Ik ben er zeer tevreden over. Heb onlangs de hele bekabeling in mijn huis vervangen (zat echt brakke zooi in) en ik heb nu in het hele huis perfecte ontvangst. In de huiskamer een HD ontvanger, op de slaapkamer een gewone ontvanger en op de zolder nog analoog.
Ik heb er tevens een Film 1 abonnement bij. Deze zenders kan ik nu ook op de slaapkamer kijken, aangezien je sinds kort meerdere smartcards mag gebruiken op hetzelfde abonnement (wel 30 euro administratiekosten zonder iets te vragen, de fuckers). Maar, ideaal :)
Pagina: 1