[bug?] gamekanaal doet opera hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Deze ochtend merkte ik iets ongebruikelijks in nieuws: 'Microsoft werkt aan bewegingsdetectie voor Xbox 360' . De site laadt grotendeels maar blijft dan hangen waardoor je niet meer kan scrollen/klikken totdat je zelf de site doet stoppen met laden.
Ik dacht eerst dat het om een probleem ergens in de nieuwspost zou gaan, dus besteedde er verder geen aandacht aan. Tot ik hetzelfde kreeg in nieuws: PC-versie Resident Evil 5 ondersteunt 3D-technologie Nvidia . Vreemde, want andere nieuwsposts openden wel goed. Ik besloot dus eens het gamekanaal te openen en ja hoor, daar hing het hele nieuwsoverzicht ipv individuele posts. Iedere nieuwspost van vandaag in games vertoont dezelfde symptomen.
Ik gebruik Opera 9.63 op Vista 32-bit. Heb al eens cache leeggemaakt maar het probleem blijft voorkomen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er is momenteel 1 overeenkomst mbt games-nieuws: een X-Men rectangle flash-banner die daarop vol getarget is. Blokkeer je op een of andere manier advertenties en/of flash? mogelijk via je hosts file?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
De enige contentfiltering die ik op tweakers uitvoer is #reviewTab{ display:none; } in mijn layoutsettings, hetgeen de groto foto onder "reviews & features" weghaalt. De X-Men banner krijg ik overigens niet te zien.

*edit* deze css tweak eruithalen lost het probleem alvast niet op. Verder heb ik geen domein/flash filtering.

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 04-05-2009 15:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan het inderdaad reproduceren in Opera 9.63; om een of andere reden lijkt hij de flash-file niet te laden

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
Is updaten naar de laatste versie (9.64) geen optie? Misschien dat het een browserbugje is wat ondertussen geplet is.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorrit op 04-05-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

9.64 heeft het probleem in ieder geval niet bij mij :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt toch een veel voorkomend probleem te zijn met Opera, niet alleen op Tweakers.net en ook nog in de versie 10 bèta's: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=217224

Maar het kan natuurlijk zijn dat het in 9.64 gefixed is :)

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 04-05-2009 15:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Net geprobeerd in 9.64, hier komt het probleem nog altijd voor. Heel af en toe lijkt het echter wel te werken, maar dan spreek ik over 1 op 10 keer geschat. Overigens zal het inderdaad bannergerelateerd zijn, want de x-men banner is enkel zichtbaar wanneer de site wel volledig kan laden.

[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 04-05-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie hetzelfde in 9.64; heel soms werkt het maar meestal blijft de boel 'hangen'.
Lijkt me eerlijk gezegd toch een Opera issue (zie ook eerder gelinkt topic van het Opera support forum).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meuk: Men of War 1.1.1.3 ook het geval :s

menu extra > snelvoorkeuren > javascript uitschakelen, loopt 't als een zonnetje

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2009 08:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ook daar de X-Men banner

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

issue lijkt bij mij enkel betrekking te hebben op artikelen uit de /game categorie
(op moment van tikken geen xman banner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:19:
issue lijkt bij mij enkel betrekking te hebben op artikelen uit de /game categorie
(op moment van tikken geen xman banner)
Maar wellicht wel een andere banner?

Heeft iemand dit al aan Opera gemeld?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Een tussenoplossing is iig op stop te drukken als de pagina aan het laden is. Waarschijnlijk word er in een ad een flashbestand extern ingeladen die niet goed opgehaalt kan word met opera.

En nee niet gemeld :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Zelf ondervind ik geen problemen met Opera als ik naar een pagina van tweakers ga, zelfs niet op de pagina die staat aangegeven.

Zoals himlims_ ook heeft gezegd, Javascript uit en het hoort te werken. (Jammer dat anderen problemen ondervinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

crisp schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:22:
[...]

Maar wellicht wel een andere banner?

Heeft iemand dit al aan Opera gemeld?
Ik denk t.net heeft zelf zulke goede contacten met Opera (gezien bezoek / vragen van .... 1.5jr geleden?)

//edit
2 jaar geleden dan, damn ik loop hier ook te lang :+

reviews: Opera Software antwoordt

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 12-05-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik dacht zelfs eerst dat dit wel over zou waaien, maar ik meld me hier toch ook even want ook bij reviews van games (oa Fuel) krijg ik nu op de eerste en laatste pagina dat Opera blijft hangne op het laatste element, stop werkt om de pagina te lezen maar veel javascript enabled dingen zoals modereren en de imagegallery bekijken kan dan ook niet meer :(.

Dus er is iets game related dat zowel het gamekanaal, alle artikelen daar in, en de game reviews doet laten crashen, maar wat :/? (Nieuwste versie van opera onder Windows Vista)

Edit: wilde de bug rapporteren bij Opera, maar wat ik ook nu doe, krijg het niet voorelkaar dat het weer gebeurt, terwijl ik er al vanaf het begin last van heb, ook tot 10minuten geleden nog :/

[ Voor 15% gewijzigd door roy-t op 12-05-2009 15:38 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

roy-t schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:36:
Ik dacht zelfs eerst dat dit wel over zou waaien, maar ik meld me hier toch ook even want ook bij reviews van games (oa Fuel) krijg ik nu op de eerste en laatste pagina dat Opera blijft hangne op het laatste element, stop werkt om de pagina te lezen maar veel javascript enabled dingen zoals modereren en de imagegallery bekijken kan dan ook niet meer :(.

Dus er is iets game related dat zowel het gamekanaal, alle artikelen daar in, en de game reviews doet laten crashen, maar wat :/? (Nieuwste versie van opera onder Windows Vista)
Wellicht heeft dat te maken met de op games getargette reclame uitingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dan stel ik voor dat iedereen met Opera een gratis reclame vrije pagina krijgt :+ of tweak pro abbo oid
ik dank u

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 12-05-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zojuist alpha versie van opera versie 10.nogwattes gedownload;

http://snapshot.opera.com/windows/o100a1_1139m.exe