Toon posts:

dagelijkse output!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien het feit dat d-net het niet opprijs stelde dat we maandag massal gingen flushen waardoor er weer eens een backlog is ontstaan, lijkt het mij verstandig om gewoon dagelijks te gaan flushen. (voor zover dat mogelijk is)

het probleem is alleen dat we nog wel groter zullen worden en dat we over een half jaar misschien wel een dagelijkse output van 4 a 5 miljoen hebben.

d-net kan dat nu niet aan, wie zegt mij dat ze dat over een half jaar wel kunnen?

doordat sub-teams nu sparen worden de blokjes beter verspreid dan wanneer we dagelijks flushen, dus eigenlijk helpen we d-net.

als ze zelf komen met flushen ASAP dan kan je toch verwachten dat dat ook gebeurt.

misschien is het wel leuk om te weten wat iedereen hier van vind, dus post ff of je voor of tegen dagelijks flushen bent!

/me is verbaasd over de aanval van d-net op DPC :?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07
Zoals ik in de thread over de MF al heb gezegd kan ik niet anders dan af en toe een hoop flushen aangezien ik heel slecht bij de PCtjes kan. Ik zal dus altijd blijven sparen, en om de paar maanden een keertje flushen.

[removed]

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
och ja, flushjes zoals maandag zijn veel groter dan personal flushes... dus ik zie geen probleem eigenlijk. We kunnen gewoon geen MF meer doen.

Verwijderd

Dnet kan van mij de pot op. Op een toename van minder dan 3% op de totale output heb ik alleen maar te zeggen:"Amateurs!!!!"

Moose en Ivo proberen de schuld nu op iemand anders te schuiven omdat ze zelf de ene blunder na de andere maken. Dat de stats nu laat zijn is normaal voor Dnet. Waarom ze dus de DPC de schuld moeten geven is triest.

Dnet blunders:
- Slecht geteste client uitgeven.
- Slechte client verplicht laten omwisselen.
- Iedereen alle blokjes met de slechte client laten flushen (moose)
- Door gebrek aan capaciteit een backlog door een >3% grotere output.
- DPC publiekelijk de schuld geven van alles.

wat wordt de volgende blunder?
- DPC bannen
- niet publiekelijk excuses aanbieden
- Geen betere hardware aanschaffen
- nieuwe regels, specifiek voor de DPC, verzinnen

Verwijderd

D.Net moet maar zorgen dat ze het aankunnen, als ze onze CPU-cycles zo graag willen hebben.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Dagelijks flushen?

Dan is voor ons team de lol er zo af.

We zouden net niet (of misschien net wel) in de top 30 staan. Als we niet eens in de zoveel dagen/weken in de top 30 is voor veel van onze leden de lol er wel af.

Wij willen ook wel eens op de eerste, tweede of derde plek staan..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 16:21
Na toch nog maar even gewacht te hebben tot de meeste geflushed hebben. Heeft ons team ([DPC] Division Eindhoven) ruim 1,3M geflushed vandaag. De backlog is er helaas niet kleiner op geworden. :+

Vanaf nu zullen we waarschijnlijk als we nog ooit wat gaan sparen niet langer dan een week de proxy dicht zetten.

Jammer dat het allemaal zo moet lopen want opzich was de subteamstrijd toch mooi met wie het eerste was om 2M te flushen of in beide projecten 1e is.

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

DPC mag niet meer groeien want dan worden we geband :?

Wat een gore onzin.
Als ze niets beters te doen hebben gaat mijn team wel wat anders doen.
Ze vergeten bij dnet wel dat over een anderhalve maand tot 2,5 maand onze dagelijkse output 4 miljoen is en ergens in september 5 miljoen.

Laten ze daar maar over nadenken.

Akita

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 18:17
Op woensdag 28 februari 2001 09:26 schreef RobzQ het volgende:
Dagelijks flushen?

Dan is voor ons team de lol er zo af.

We zouden net niet (of misschien net wel) in de top 30 staan. Als we niet eens in de zoveel dagen/weken in de top 30 is voor veel van onze leden de lol er wel af.

Wij willen ook wel eens op de eerste, tweede of derde plek staan..
Groot gelijk, doen wij ook. We hebben net een spaaractie van 2,5 maand 8r de rug en we stonden #1. Kijk, dat geeft voldoening!

En verder: als Dnet het niet meer aankan, kunnen ze dan niet (vooral voor RC5, later misschien ok in OGR) 1x per 2 dgn stats maken? Dan hoeven ze die hele zooi maar 1 keer door die machine te trekken om stats te maken, of zie ik dit nu verkeerd en maakt het nix uit? Ik weet nl niet hoe het bij Dnet werkt....

Verwijderd

Daar kunnen we heel snel in zijn:

Bij Dnet werkt het niet goed en niet snel genoeg met niet genoeg overcapaciteit en niet genoeg funding om hier hier iets aan te doen waardoor de stats niet op tijd komen en men niet vrolijk wordt van megaflushes die dus niet meer mogen en sinds vandaag miniteams ook niet meer mogen sparen.

Conclusie: niet helemaal goed dus :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Misschien moet ik maar eens wat GammaFlux gaan doen :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DSmarty
  • Niet online
Misschien moeten wij maar even wachten op een reactie vanmiddag.
Eenzijdig blijven flamen heef totaal geen effect.

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 28 februari 2001 13:08 schreef DSmarty het volgende:
Misschien moeten wij maar even wachten op een reactie vanmiddag.
Eenzijdig blijven flamen heef totaal geen effect.
Er is iig nog 1 iemand die een beetje kalm blijft.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Kunnen we niet met AT en een stel andere teams gaan praten, en dan met z'n allen overstappen naar iets anders? Wat mij betreft een iets commercieler iets? Het gaat voor 90% toch om de competitie en niet om de bijdrage aan de kennis in deze wereld ofzo..

Dan ziet Dnet misschien in dat WIJ het succes zijn, en niet ZIJ. Dan zien ze dat als zij onze idle time willen, dat ze er iets voor moeten doen. Dan zien ze dat de huidige situatie een omgekeerde wereld is: Zij willen graag onze dure idle time, en zullen daar iets voor moeten doen. En niet: Wij willen zo graag onze idle time aan Dnet geven, zij kunnen dus (onredelijke) eisen stellen.

BTW: IceStorm, volgens mij is iedereen intussen wel rustig, alleen als je dan ook een rustige, afwachtende houding inneemt, dan gebeurt er niets... Dat weten we intussen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 20:01

D-RiSe

Kick the baby

Op woensdag 28 februari 2001 13:17 schreef Burat het volgende:
Kunnen we niet met AT en een stel andere teams gaan praten, en dan met z'n allen overstappen naar iets anders? Wat mij betreft een iets commercieler iets? Het gaat voor 90% toch om de competitie en niet om de bijdrage aan de kennis in deze wereld ofzo..
zouden we niet zelf iets kunne opzetten?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op woensdag 28 februari 2001 13:32 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

Distributed Tweakers Net

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 28 februari 2001 13:17 schreef Burat het volgende:
BTW: IceStorm, volgens mij is iedereen intussen wel rustig, alleen als je dan ook een rustige, afwachtende houding inneemt, dan gebeurt er niets... Dat weten we intussen.
Kalm blijven is iets anders dan afwachten tot er wat gebeurt ;)...

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 28 februari 2001 13:32 schreef D-RiSe het volgende:
Leuk idee :) misschien we dan ook iets nuttigs uitkiezen en gaan doen, iets waarvan de resultaten (echt) bijdragen tot vernieuwing in wetenschap en techniek.

Een paar ideetjes:
- Meteoren scannen?
- Klimaat gerelateerde berekeningen?
- Gen technologie?
- Neurale netwerken?

Iets wat al erg lang door m'n hoofd gaat is het opzetten van een kunstmatige intelligentie.

Een programma waaraan je mbv natural language vragen kan stellen en die dan zo'n zinnig mogelijk antwoorden geeft.

Hoe? Wellicht door stukken (teksten) van het internet te analyseren en te categoriseren op een zo slim mogelijke manier?

Ik zie het dan even zo dat we 1 computer (client) gelijk stellen aan 1 hersencel in het menselijk brein..

1 hersencel doet op zich niks schokkend, er is wat input er is output en het systeem regelt zichzelf...

De mens (het brein) wordt pas boeiend op het moment dat je enkele miljoenen van dergelijke cellen hebt die allemaal met elkaar gegevens uitwisselen, analyseren en kanaliseren. In ons geval zou zich dat vertalen naar duizenden (miljoen in de toekomst) computers die allemaal hun eigen taakje hebben.

1 computer stelt niet zoveel voor, maar al die computers samen zouden (in theorie) een vorm van intelligentie kunnen opleveren.

(Intelligentie zoals in de doos van Pandora, een gebruiker kan een vraag stellen en kan uit het antwoord niet meer opmaken of er een mens of machine aan de andere kant van het lijntje zit :))

Als we dit voor elkaar zouden krijgen, dan hebben we tenminste ECHT iets gedaan waar de wereld van staat te kijken..

Een code (brute force) kraken is echt niet zo spannend eigenlijk. Laat er een halve dag een vette mainframe (echolon) op los en de gehele RC5 competitie is voorbij (over een megaflush gesproken ;))

(PS. mocht iemand dit een leuk idee vinden :o , neem gerust even contact op robzq@zqcentral.com)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Lijkt me een geweldig idee.. Alleen de uitvoerbaarheid he?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 28 februari 2001 14:10 schreef Burat het volgende:
Lijkt me een geweldig idee.. Alleen de uitvoerbaarheid he?
Tja, je moet ergens beginnen.

Bovenstaand idee is slecht een minime start, nu komen er vragen als, hoe ga je dit aanpakken, hoe gaan we het organiseren, wie kan zoiets programmeren enz enz..

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:13 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Tja, je moet ergens beginnen.

Bovenstaand idee is slecht een minime start, nu komen er vragen als, hoe ga je dit aanpakken, hoe gaan we het organiseren, wie kan zoiets programmeren enz enz..
Ik wil de pret niet bederven, maar zoiets is er al. :) Ik heb wel een URL ergens, maar ik ga die nu niet opzoeken. Ik heb net 12 uur in het vliegtuig gezeten en ga dus eerst een tukkie doen :)

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 20:01

D-RiSe

Kick the baby

Op woensdag 28 februari 2001 14:21 schreef Sueno het volgende:

[..]

Ik wil de pret niet bederven, maar zoiets is er al. :) Ik heb wel een URL ergens, maar ik ga die nu niet opzoeken. Ik heb net 12 uur in het vliegtuig gezeten en ga dus eerst een tukkie doen :)
geeft niet, wij doen het beter :)
[topic=135102]/1

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

We kunnen natuurlijk ook zoiets doen als OGR.
Dan moeten we iemand vinden die een goede,
bug-vrije ;) client kan bouwen,

en natuurlijk een server zien te vinden,
en die zal dan wel bij vuurwerk moeten
komen te staan omdat je, ook al heb je met
OGR een veel kleinere hoeveelheid data
nodig dan met rc5, met een simpel
kabelmodem wil het waarschijnlijk niet.

Dan lijkt me OGR-26, of hoe wij het ook
gaan noemen, mij het beste om te doen,
omdat D.net al met OGR-25 bezig is, en
binnenkort met OGR-26 gaan beginnen.

Ik denk niet dat D.net ons dan nog kan inhalen,
want als ik het een beetje omreken, halen we
nu al 1.5-2 miljoen OGR pakketjes
(rc5+OGR omgerekend)
en je schijnt er ook nog geld voor te krijgen als
je de goede combinatie vindt.

Dat is het meest wetenschappelijke project
wat ik nu kan bedenken, en wat mij het meest
eenvoudig te realiseren is, al moeten we er dan
wel voor zorgen een betere, en een gebruiks-
vriendelijkere client hebben, en een betere
server!

Is er eigenlijk iemand die een beetje een idee heeft hoe je zo'n client kan bouwen?
Ikzelf heb wel heel vaag in mijn hoofd hoe het ongeveer moet, maar ik heb niet echt programmeer-ervaring op dat gebied
Pagina: 1