Toon posts:

Is dit een mooi systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag commentaar op het volgende systeem, verbeteringen, op/aanmerkingen etc etc.

Asus P3B-F@133 Mhz
P3-1000
ATI Radeon 64 Mb 183 Mhz
256 Mb PC133 RAM
Seagate Cheetah 18 XL
Adaptec 29160
Plextor 12x10x32 SCSI
Plextor 40x SCSI
Pioneer 305S DVD SCSI
SB Live!
Pinnacle Studio DV voor video editing

Ga los!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Mooi systeem, maar waarom geen CUSL2-C moederbord? Of als je nog even geduld hebt de CUSL2-LS (zie: http://www.asus.com/whatsnew/whatsnew2102.html#cusl2-ls). Die ondersteunen de 133 MHz bus vanuit de chipset. En zowel een DVD speler als cd rom speler?

• Shadeless
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou geen seagate nemen. Heb een baracuda-2 en die sucks bigtime. Volgens mij kunnen ze niet zo goed grote hdd-jes maken met veel mb'tjes

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 10:16 schreef Shadeless het volgende:
Zou geen seagate nemen. Heb een baracuda-2 en die sucks bigtime. Volgens mij kunnen ze niet zo goed grote hdd-jes maken met veel mb'tjes
Ehm die Seagate Cheetah X15 SCSI HD rulez toch echt wel! Is volgens mij de snelste U160 SCSI HD :9 (Ga ik binnenkort kopen, of iemand moet andere suggesties hebben)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 10:16 schreef Shadeless het volgende:
seagate maakt hele brakke IDE schijven, maar hun SCSI schijfjes zijn gewoon ongeveer de beste.. misschien is IBM wel beter maar ja, ook veel duurder.. Deze site draait ook op een seagate

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Seagate heeft idd wel een historie van slechte harddisk. maaruh ik heb hier zelf 2 barracuda II schijffies en die werken perfect
(alhoewel de warmteontwikkeling wel wat aan de hoge kant is) :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op woensdag 28 februari 2001 10:19 schreef DKasemier het volgende:

[..]

seagate maakt hele brakke IDE schijven, maar hun SCSI schijfjes zijn gewoon ongeveer de beste.. misschien is IBM wel beter maar ja, ook veel duurder.. Deze site draait ook op een seagate
Waar baseer je dit op? Ervaring? Wij hebben hier enkele servers draaien met Seagate Barracuda II ATA 100 30,6GB hd-tjes.
Supersnel, stil en nooit problemen!
Nee, Western Digital dan :r

Verwijderd

Voor de prijs van die intel 1000Mhz heb je een AMD 1200Mhz met Asus A7V133

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 20-08 16:39
Als ik de rest zie, is geld niet echt het probleem, en dan zou ik ook voor stabiliteit kiezen, en dus Intel. (voor de duidelijkheid, ik had dat geld niet, en nam dus een Tbird.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Niet dat ik wil gaan flamen ofzo maar zijn jullie nou werkelijk zo achterlijk om te denken dat er merken zijn die 'brakke harddisks' verkopen?

Als dat zo zou zijn dan:

- kon Seagate niet meer uit haar kosten komen vanwege het te hoge gehalte aan reparaties (en bijbehorende kosten).

- zou dat ook betekenen dat niemand nog een Seagate schijf zou kopen vanwege de slechte reputatie.

Diverse HD-fabrikanten richten zich op diverse marktgebieden. Budgetschijven (langzamer), performance (sneller), werkstation (stil) en ga zo maar door. Gebruik de schijf waarvoor hij gemaakt is. Dat jij 1 of 2 schijfjes hebt gehad van een merk die slecht waren wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Om dan maar meteen 'XXXX zuigt te roepen is wel heel kortzichtig. Voordat je zoiets kan zeggen moet je VEEL meer ervaringen hebben.

Deze hele discussie is echt voor figuren die niet weten waarover ze praten. Het is precies 'tzelfde als al die 'stoere' jongens die roepen dat je NIET zonder een 300W voeding kan in je pc. Nog zo'n kolderverhaal.

Je hebt een GOEDE voeding nodig en niet een sterke. Dat ligt dus aan 't MERK en niet aan het maximaal vermogen.

Deze twee voorbeelden zijn echt kenmerkend voor kneuzen die hier al 2 jaar rondsurfen en voor 't eerst hun eigen pc'tje hebben gebouwd. Ze lezen iets van een medekneus en roepen het net zo hard door.

Dusssss stop nou eens een keer met die domme 'sux-rulez' antwoorden en geef eens een zinnig antwoord.

Verwijderd

Of ie mooi is weet ik niet, maar hij is wel voldoende snel

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi gezegt Toink
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Heb 2x een Seagate disk ("slechte" kwaliteit?). Nooit iets mis mee geweest. Heb 1 IBM disk (goede kwaliteit?): Na 5 maanden kaduuk. Ik bedoel maar. Je kan altijd pech hebben.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Op donderdag 01 maart 2001 10:18 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Als ik de rest zie, is geld niet echt het probleem, en dan zou ik ook voor stabiliteit kiezen, en dus Intel. (voor de duidelijkheid, ik had dat geld niet, en nam dus een Tbird.
Intel en stabiliteit.... een combinatie die ik nog nooit ben tegengekomen

-

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Edd, als je niet weet waar je het over hebt, post dan ook niet.... |:( |:(

Slaat nergens op die opmerking van je.

Intel is stabiliteit, en JA, AMD is tegenwoordig ook stabiliteit...

Oh ja, ik moest nog even kwijt dat ik het voor 100% met Toink eens ben, er is niks zo vermoeiend als mensen die napraten wat ze hier en daar horen. Laat het posten dan over aan mensen die weten waar ze het over hebben! Lees dat dan en leer ervan. Beetje onderbouwde posts zijn namenlijk stuk interessanter.

• EaS
  • Laatst online: 13:28

EaS

Upgraden is hier natuurlijk niet meer bij he.
Maar ja, had je hopelijk zelf ook al bedacht.
Zonde van de pegels.

• BoutWout
  • Laatst online: 06-05 10:47
Op donderdag 01 maart 2001 12:15 schreef Edd het volgende:

[..]

sorry hoor maar dit wordt wel een beetje een flame.
De chipsets voor Intel zijn toch echt wel al jaren beter (AMD is hard aan het inlopen)
Als jij niet Hardware en Software uitelkaar kan houden...
Ik denk dat je Microsoft zooi gebruikt en dan denkt dat jet aan Intel ligt...nee, nog erger je zit op je pa's machine, waarmee je net een berichtje kan typen, en je hebt ergens een bel gehoord maar geen klepel te bekennen hoor :(

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Die Studio DV moet de Studio DV+ worden.
Of anders een Studio-DC10+.
Ik weet nl. niet of je video's terug op tape wilt hebben.

Waarom geen Geforce2 Ultra?

Waarom geen AMD 1,2 Ghz?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:28

@r!k

It is I, Leclerq

Ander moederbord, die p3b-f is al vrij oud, cusl2 zal wellicht beter zijn

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Edd
  • Nu online

Edd

Op donderdag 01 maart 2001 12:28 schreef BoutWout het volgende:

sorry hoor maar dit wordt wel een beetje een flame.
De chipsets voor Intel zijn toch echt wel al jaren beter (AMD is hard aan het inlopen)
Als jij niet Hardware en Software uitelkaar kan houden...
Ik denk dat je Microsoft zooi gebruikt en dan denkt dat jet aan Intel ligt...nee, nog erger je zit op je pa's machine, waarmee je net een berichtje kan typen, en je hebt ergens een bel gehoord maar geen klepel te bekennen hoor :(
Het wordt zeker een beetje een flame, maar Intel maakt de laatste tijd alleen troep en dat ligt juist niet aan M$. Als je een pentium II en een pentium III neemt, pleurt daar dezelfde software op, zal je zien dat de PIII het gewoon vertikt om bepaalde functies uit te voeren en de PII er geen problemen mee heeft. Ik hoop alleen voor Intel dat ze hun producten weer een beetje kunnen opvijzelen.

-

• Edd
  • Nu online

Edd

Op donderdag 01 maart 2001 12:20 schreef dutchrups het volgende:
Edd, als je niet weet waar je het over hebt, post dan ook niet.... |:( |:(

Slaat nergens op die opmerking van je.

Intel is stabiliteit, en JA, AMD is tegenwoordig ook stabiliteit...

Oh ja, ik moest nog even kwijt dat ik het voor 100% met Toink eens ben, er is niks zo vermoeiend als mensen die napraten wat ze hier en daar horen. Laat het posten dan over aan mensen die weten waar ze het over hebben! Lees dat dan en leer ervan. Beetje onderbouwde posts zijn namenlijk stuk interessanter.
en jij zou wel weten waar je over praat?

-

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Edd shu'up.

Je zit jezelf echt grandioos voor lul te zetten.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

nee is niet mooi

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik moet even reageren :)
Hehehehe, mag ik even heel hard lachen. Ik heb een P3B-F met een P3-500 (Katmai) gehad, en die liep ALTIJD stabiel. Nu heb ik een P3-800@992 en die is ook super stabiel.

O ja, en hij (of zij :?) doet gewoon alles hoor, ik zou niet weten wat een P2 wel doen en een P3 niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

mja mooi

Verwijderd

Waarom die P3 1000?
Wacht nog effe op de nieuwe amdtjes heb je veel beter kwaliteit voor je geld he ;)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik heb nog nooit zoiets raars gehoord er is niets wat een p3 niet kan dat een p2 wel kan gekko!
O ja en ik heb nu een thunderbird 850 met abit kt7a, loopt in 1x superstabiel net zoals mijn p3 450 p2b moederboard.
Zolang je niet op moederboarden bezuinigt en op andere hardware loopt amd en intel altijd wel stabiel denk ik.
En tja als je voor de soyo moederboarden gaat en die andere goedkope rotzooi dan vraag je er ook om.
Op donderdag 01 maart 2001 12:35 schreef Edd het volgende:

[..]

Het wordt zeker een beetje een flame, maar Intel maakt de laatste tijd alleen troep en dat ligt juist niet aan M$. Als je een pentium II en een pentium III neemt, pleurt daar dezelfde software op, zal je zien dat de PIII het gewoon vertikt om bepaalde functies uit te voeren en de PII er geen problemen mee heeft. Ik hoop alleen voor Intel dat ze hun producten weer een beetje kunnen opvijzelen.

...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

veel beter kwaliteit
Nee, sneller. Kwalitatief zijn de P3's beter. (betere core, interne diode).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1