Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kaspersky Virus defination error?

Pagina: 1
Acties:

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 10:44
Vanochtend kwam ik op mijn stage bedrijf een paar alarmerende meldingen tegen. Er was op verschillende computer het virus Trojan.Win32.Agent.ceow gevonden binnen explorer.exe. Redelijke paniek hier want steeds meer gebruikers kwamen met deze melding. Na 2 uur (!) zoeken kwam ik erachter dat computers met virus definities van 5:11 vanochtend deze melding gaven en computer met definities van 7:43 niet, hier kwam ik achter toen de hashes van mijn explorer.exe hetzelfde waren als de geinfecteerde maar mijn PC gaf geen melding. Een update van het programma was de oplossing.

Is dit bij meerdere mensen voorgekomen? En waarom is hier niets over op internet te vinden? Kaspersky hoort dan toch een melding op zijn website te plaatsen?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Hier lijkt iemand hetzelfde probleem te hebben, maar eigenlijk staat er helemaal niets.
Even contact opnemen met Kaspersky?

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 10:44
EDIT schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:30:
Hier lijkt iemand hetzelfde probleem te hebben, maar eigenlijk staat er helemaal niets.
Even contact opnemen met Kaspersky?
Ja dat zou kunnen maar ik op het moment andere dingen te doen dan bellen met kaspersky en ze wijzen op hun fouten... Ben geen school meester :P Anyway, voor de mensen die dit probleem ook hebben staat in de TS een oplossing aangezien die nergens anders op internet te vinden is.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Verwijderd

Soepstengel schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Ja dat zou kunnen maar ik op het moment andere dingen te doen dan bellen met kaspersky en ze wijzen op hun fouten... Ben geen school meester :P Anyway, voor de mensen die dit probleem ook hebben staat in de TS een oplossing aangezien die nergens anders op internet te vinden is.
Een DM naar [Verwijderde gebruiker] kan ook. Schouw werkt namelijk voor Kaspersky ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Soepstengel schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:23:
Vanochtend kwam ik op mijn stage bedrijf een paar alarmerende meldingen tegen. Er was op verschillende computer het virus Trojan.Win32.Agent.ceow gevonden binnen explorer.exe. Redelijke paniek hier want steeds meer gebruikers kwamen met deze melding. Na 2 uur (!) zoeken kwam ik erachter dat computers met virus definities van 5:11 vanochtend deze melding gaven en computer met definities van 7:43 niet, hier kwam ik achter toen de hashes van mijn explorer.exe hetzelfde waren als de geinfecteerde maar mijn PC gaf geen melding. Een update van het programma was de oplossing.

Is dit bij meerdere mensen voorgekomen? En waarom is hier niets over op internet te vinden? Kaspersky hoort dan toch een melding op zijn website te plaatsen?
Best kans dat het bedrijf het geheel stil wil houden tenzij ze door te veel "gedupeerden" niet meer anders kunnen. False positive door een fout definitiebestand dus?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum