Toon posts:

16:9 naar 16:10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Samsung T260, deze monitor ondersteund geen 1:1 pixelmapping.

Mijn Xbox360 hangt via VGA aan de monitor en Microsoft heeft bij zijn laatste dash-update support toegevoegd voor 16:10 schermen.
Dit komt erop neer dat ze boven en onder zware balkjes plaatsen om het daadwerkelijke beeld 16:9 te houden.

Weet iemand of er hardware bestaat dat hetzelfde doet met een willekeurig 16:9 video signaal?
Ik zou graag digitale televisie op mijn monitor willen aansluiten en ik wil niet dat de monitor zelf 16:9 gaat stretchen.

Alvast bedankt!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mag ik vragen waarom je de xbox via een VGA aansluiting hebt ipv component/hdmi op dit beeldscherm?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 16:35
VGA is mooier dan component, heb het zelf ondervonden.

Gaude et aude

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Component en VGA zijn in theorie bijna hetzelfde (de kleuren bij component gaan echter over minder kabels), en HDMI heeft niet elke XBox, ondanks vele, vele, vele, vele ..... vele uurtjes spelen heb ik bijvoorbeeld een release-X360 die maar niet RROD wil gaan. Ik klaag niet ;) Maar goed, ik zit ook gelimiteerd aan component/VGA.

Wat wel zo is, is dat component gevoeliger is voor storing, door de losse kabels. Daardoor kán VGA een beter beeld hebben.

Over de TS' vraag: ik vrees dat dit niet echt mogelijk zou zijn, als je digitale televisie via HDMI/Component aan sluit, zal hij stretchen, als de TV/monitor zelf geen instelling heeft om dat niet te doen. Je enige optie is om er een (HT)PC tussen te zetten die op native resolutie draait, en die de instellingen laten afhandelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 03-06-2009 09:48 ]