[MBP] Disk drive stuk, externe mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Hiemstra
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04-2023
Hi,

Mijn CD/DVDrom is weer eens kapot, de tweede keer al, hij brand niet en leest niet.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een externe cd/dvdrom er aan te hangen en bijv. Windows te installeren?
Of via een externe HDD ook goed.

Punt is, ik moet windows hebben via bootcamp, maar kwam er achter dat de drive 'weer' stuk is

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 13:32
Ja hoor, kan wel. Heb er nog eentje, wil je lenen? ;;

En wtf, weer kapot :? wat doe jij met die dingen?

[ Voor 33% gewijzigd door Optix op 04-05-2009 12:46 ]

.

• Hiemstra
Optix schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:44:
Ja hoor, kan wel. Heb er nog eentje, wil je lenen? ;;

En wtf, weer kapot :? wat doe jij met die dingen?
Ik ga even kijken of ik een externe hdd bootable kan maken, enige probleem is dat Bootcamp assistant checkt voor een CD bij installatie

Ik doe niks met die dingen, ik stop er maybe 3x per jaar een CDtje in, volgens mij zit er een timer op dat ze stuk gaan na een jaar of als de garantie verlopen is zodat apple weer wat handel heeft :/

Verwijderd

Vrijwel ieder extern cd/dvd station werkt. Ook als er bij de specs van het station alleen Windows staat (Freecom heeft bijvoorbeeld een aantal zogenaamd speciaal voor Mac OS ontworpen branders maar ook de gewone Freecoms werken met Mac OS). Alleen die mooie platte externe van Apple zelf werkt alleen bij de Macbook Air en niet met andere Macbooks.

• Hiemstra
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:25:
Vrijwel ieder extern cd/dvd station werkt. Ook als er bij de specs van het station alleen Windows staat (Freecom heeft bijvoorbeeld een aantal zogenaamd speciaal voor Mac OS ontworpen branders maar ook de gewone Freecoms werken met Mac OS). Alleen die mooie platte externe van Apple zelf werkt alleen bij de Macbook Air en niet met andere Macbooks.
Maar het probleem is, zodra ik in Bootcamp Assistant klik op 'start installation' gaat hij naar windows zoeken in de build-in cdrom drive, hoe omzeil ik dit?

• Optix
Dat doet ie toch alleen aan het einde van Bootcamp Assistant? Die cancellen, rebooten en start je op van de windows schijf.

Het enige wat de bootcamp assistant doet is checken of de windows cd die je hebt wel een goede versie is (windows sp2+ enzo) en daarna rebooten.

[ Voor 9% gewijzigd door Optix op 04-05-2009 13:47 ]

.

• Hiemstra
Optix schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:45:
Dat doet ie toch alleen aan het einde van Bootcamp Assistant? Die cancellen, rebooten en start je op van de windows schijf.

Het enige wat de bootcamp assistant doet is checken of de windows cd die je hebt wel een goede versie is (windows sp2+ enzo) en daarna rebooten.
Vreemd genoeg staat 'bootcamp' er niet tussen als ik opnieuw opstart en ALT ingedrukt houdt.. die komt er pas tussen als bootcamp assistant die cd gecheckt heeft en de installatie geinitialiseerd wordt vanuit os x ? :S

• Optix
Nope, als je alt indrukt bij het booten word gewoon om bootable devices gezocht. Heeft verder weinig met bootcamp te maken.

Betekent gewoon dat je HDD/DVD niet bootable is

[ Voor 17% gewijzigd door Optix op 04-05-2009 14:00 ]

.

• Hiemstra
Optix schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:55:
Nope, als je alt indrukt bij het booten word gewoon om bootable devices gezocht. Heeft verder weinig met bootcamp te maken.

Betekent gewoon dat je HDD/DVD niet bootable is
Ja maar ik moet wel een target hebben om het te installeren, en die is er niet. Kan ik wel mooi booten van me externe HDD welke overigens niet bootable is (Geen id hoe) maar zolang er geen partitie is voor windows heeft het geen zin, of ziet windows installer die wel?

• Optix
Maak met Bootcamp Assistant een partitie voor windows aan...

.

• Optix
Ik zie dat de restore functie in Disk Utility geen windows image toelaat indd, word dan toch een externe DVD denk ik...

.

Pagina: 1