Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een .NET-er welke een paar jaar gedetacheerd ben geweest, nu wil ik graag een vaste baan zoeken maar ben ik benieuwd welke bedrijven zoal .NET ontwikkelaar hebben of zoeken.

Hierbij dus de vraag: Welke bedrijven ken jij met .NET-ontwikkelaars hebben!? of Waar werk jij (als .NET-ontwikkelaar)?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Monsterboard e.d. staat vol met .NET vacatures, kan je daar niets vinden? Ik heb in februari flink gesolliciteerd en had als vers afgestudeerde HBO-er zo 4 aanbiedingen op zak voor .NET-functies. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Q42 doet een hoop met .net. Hoewel ze nu ook met wat java projecten zijn begonnen. Het schijnt er ook nog best gezellig te zijn.
offtopic:
Ik snap het beleid niet helemaal in dit forum. Werving mag niet, maar dit soort topics op zich wel. Mag ik dan wel zeggen waar ik werk en dat we nog mensen zoeken? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 04-05-2009 11:16 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tip, alleen wordt je op monsterboard 100x benaderd door tussenbureau's waar ik niet op zit te wachten.
Hierdoor had ik dus dit topic gestart om te kijken waar andere .net-ers werken, zit niet op concrete vacatures/benaderingen te wachten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 11:14 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11
Timlog schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:11:
offtopic:
Ik snap het beleid niet helemaal in dit forum. Werving mag niet, maar dit soort topics op zich wel. Mag ik dan wel weggen waar ik werk en dat we nog mensen zoeken? :?
"ik zoek een werkgever"-topics mogen ook niet :) Een algemenere vraag als bij welk soort bedrijven .NET-ers werken mag weer wel. In dergelijke topics is het spammen van de eigen werkgever niet toegestaan. Als mods willen we niet alles doodslaan, maar zullen indien het te ver gaat ingrijpen :)

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:15

Arethusa

Niet die server

Ik werk bij een bedrijf wat werkzaam is voor de mengvoederindustrie en daar werken me onder meer met .NET.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De vacature sites hebben inderdaad alleen maar vacatures aangeboden via tussenpartijen. Hierdoor zijn de vacature sites onbruikbaar geworden. Veel van de vacatures door tussenpartijen geadverteerd zijn trouwens nep. Ik volg dit al over langere tijd en zie regelmatig na 4 a 5 maanden gewoon weer exact dezelfde vacature omschrijving langskomen met een andere standplaats.

De .NET en J2EE banenmarkt is helemaal verpest door die tussenbureau's. Wisten jullie dat de vergoeding voor zo'n bureau maar liefst 28% van het brutojaarsalaris is wanneer ze iemand weten te plaatsen? Kun je wel nagaan wat dit betekent voor je onderhandelingsruimte als je gaat solliciteren via zo'n bureau.

Nooit je cv achterlaten bij zo'n tussenpartij want ze sturen zonder jouw toestemming het cv aan al hun relaties in de hoop dat er iemand hapt. Als je dan ook nog je cv hebt achtergelaten bij meer dan één tussenbureau dan word je ook nog eens meerdere keren door de zelfde partij aangeboden.

Ook liegt men regelmatig over de standplaats of houdt men de standplaats opzettelijk vaag ("Regio Amsterdam"), vaak omdat je het bedrijf dan zelf zou kunnen achterhalen. Ook dit maakt het zoeken voor goedwillende mensen lastig.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook ik krijg / kreeg inderdaad te vaak zwaar ongerichte 'spam'-mails van tussenbureau's met CV's van .Net-devvers, in de hoop iemand te kunnen slijten. En dat zorgt eerder voor afkeer dan de wens iemand in te huren via dat bureau.

Afhankelijk van de kennis zou ik idd vooral direct solliciteren (voor zover dat in deze tijden zin heeft). Afhankelijk van je wensen en je kunnen zou ik (naast sites als de onze, Computable, Automatiseringgids, etc) de bekende week-/maand vakbladen kopen of gratis laten komen en kijken naar niet alleen vacatures maar vooral ook partijen die veel doen op de markt waar je terecht wil komen. https://partner.microsoft.com/netherlands/ http://www.microsoft.com/...kopen/solutionfinder.aspx lijkt me ook een goed beginpunt om even rond te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-05-2009 13:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ari3 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:14:
De vacature sites hebben inderdaad alleen maar vacatures aangeboden via tussenpartijen. Hierdoor zijn de vacature sites onbruikbaar geworden. Veel van de vacatures door tussenpartijen geadverteerd zijn trouwens nep. Ik volg dit al over langere tijd en zie regelmatig na 4 a 5 maanden gewoon weer exact dezelfde vacature omschrijving langskomen met een andere standplaats.

De .NET en J2EE banenmarkt is helemaal verpest door die tussenbureau's. Wisten jullie dat de vergoeding voor zo'n bureau maar liefst 28% van het brutojaarsalaris is wanneer ze iemand weten te plaatsen? Kun je wel nagaan wat dit betekent voor je onderhandelingsruimte als je gaat solliciteren via zo'n bureau.

Nooit je cv achterlaten bij zo'n tussenpartij want ze sturen zonder jouw toestemming het cv aan al hun relaties in de hoop dat er iemand hapt. Als je dan ook nog je cv hebt achtergelaten bij meer dan één tussenbureau dan word je ook nog eens meerdere keren door de zelfde partij aangeboden.

Ook liegt men regelmatig over de standplaats of houdt men de standplaats opzettelijk vaag ("Regio Amsterdam"), vaak omdat je het bedrijf dan zelf zou kunnen achterhalen. Ook dit maakt het zoeken voor goedwillende mensen lastig.
Dit geldt niet alleen voor .NET / J2EE hoor :) Ben voor mn vriendin een beetje aan het rondkijken geweest voor een niet ICT gerelateerde baan, maar de meeste vacaturesites zijn echt waardeloos. 3 miljoen dezelfde vacatures van verschillende uitzendbureaus etc. maar gewoon normale vacatures van bedrijven ho maar. Wat het beste lijkt te werken is gewoon op websites van bedrijven zelf kijken... Dus wat dat betreft een hele goede vraag van de TS. Ookal kan ik je er niet mee helpen... :)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, maar noem is wat bedrijven waar veel .NET-ers werken of waar je zelf werkt??

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-11 20:30
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:33:
inderdaad, maar noem is wat bedrijven waar veel .NET-ers werken of waar je zelf werkt??
Er wordt net aangegeven door Rukapul dat het noemen van werkgevers juist niet de bedoeling is.

Iedere serieuze toko die .NET doet staat op z'n minst wel op deze lijst: http://www.microsoft.com/...lutionfinder/default.mspx
Een paar categorieën daar (Custom solutions, ISV, Information worker solutions) leveren je zo bergen bedrijven op die iets met .NET doen. Toko's die alleen interne development doen zul je daar minder snel terugvinden natuurlijk.

Verder is '.NET'-er ook nogal breed. Ben je meer van het custom applicaties from scratch, of zit je meer in de standaard Microsoft oplossingen (Dynamics, Sharepoint, Biztalk e.d.)?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeN op 04-05-2009 17:32 ]

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 21:48
Als je me een DM stuurt kan ik je nog wel een bedrijf aanraden dat actief op zoek is naar .NET programmeurs. Verder zijn er echt zat bedrijven die .NET programmeurs zoeken, zeker als je al wat ervaring hebt mag dat geen probleem zijn. Soorten bedrijven die er zijn gaan van webshop bouwers tot datamining of zelfs beveiligingsfirma's.

[ Voor 17% gewijzigd door Hobbles op 04-05-2009 23:15 ]

Everything is possible if you really want it.

Verwijderd

Topicstarter
daarom vroeg ik er ook naar, maar kan je wat bedrijven noemen waar veel .NET-ers werken of waar je als .NET-er terecht moet ofzo? Kan misschien wel overal aan de bak maar wil niet mijn CV verspreiden bij 100 tussenbureaus.. vandaar het topic..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 09:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een opsomming van een dozijn bedrijven is (imho) zwaar nutteloos, ook voor jou.
MikeN schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:31:
Iedere serieuze toko die .NET doet staat op z'n minst wel op deze lijst: http://www.microsoft.com/...lutionfinder/default.mspx
Een paar categorieën daar (Custom solutions, ISV, Information worker solutions) leveren je zo bergen bedrijven op die iets met .NET doen. Toko's die alleen interne development doen zul je daar minder snel terugvinden natuurlijk.

Verder is '.NET'-er ook nogal breed. Ben je meer van het custom applicaties from scratch, of zit je meer in de standaard Microsoft oplossingen (Dynamics, Sharepoint, Biztalk e.d.)?
^^^

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:09:
daarom vroeg ik er ook naar, maar kan je wat bedrijven noemen waar veel .NET-ers werken of waar je als .NET-er terecht moet ofzo? Kan misschien wel overal aan de bak maar wil niet mijn CV verspreiden bij 100 tussenbureaus.. vandaar het topic..
Het is ook een beetje de vraag wat je zelf wilt: een grote organisatie of een kleine? Beiden hebben hun eigen voordelen en charmes. En wil je een bedrijf wat meer de applicaties maakt en de applicaties verkoopt of wil je 'in opdracht van derden' applicaties ontwikkelen (en steeds iets nieuws)?

Zelf werk ik bij een bedrijf wat interactieve games maakt voor trainingsdoeleinden en landelijke campagnes, alles volledig in .Net ontwikkeld. Het bedrijf is wat kleiner; voordeel is dat je snel veel mag, nadeel is wellicht dat je meer op jezelf aangewezen bent. Maar .Net is nogal breed; van ASP.Net tot Sharepoint en windows applicaties, zo ongeveer alles kan er al onder vallen.

Inderdaad hebben we ook weleens contact gehad met die tussenbureaus; vacatures reageren ze ook steevast op. Over het algemeen veel mooie verhalen, maar als het puntje bij paaltje komt valt het meestal wel tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 05-05-2009 09:51 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je zelf al aangeeft hebben zowel grote als kleine bedrijven zijn voordelen, ik ben momenteel werkzaam bij een bedrijf met een kleine 100 medewerkers. Ik zoek iets waar ik wel door kan groeien en verder kan blijven bijleren. Maargoed welke bedrijven zijn "leuk" om te werken in het midden/zuiden van het land?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-11 20:30
Tja, zonder dat je aangeeft wat je wil doen zal je bij geen enkel bedrijf binnenkomen denk ik ;) Waar liggen je interesses, welke kant wil je op? De webkant, applicatiekant of meer de MS-based 'oplossingen' kant?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu in de asp.NET ofwel webkant, de applicatiekant is ook geen probleem, maargoed terug naar mn start vraag:

Welke bedrijven ken jij met .NET-ontwikkelaars hebben!? of Waar werk jij (als .NET-ontwikkelaar)? Wat is er zo leuk?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat ik zo leuk vind aan mijn baan? Ik doe keigave dingen met nieuwe technologie, ik heb een stuk verantwoordelijkheid voor een feature die volgende maand in de nieuwe release moet zitten terwijl ik hier pas 7 weken werk en net afgestudeerd ben, ik heb leuke collega's die samen een gevarieerd team vormen. En het mooiste van alles, het is geen echt IT-bedrijf. De ontwikkelafdeling ondersteund de rest van het bedrijf, maar het bedrijf heeft wel in de gaten dat we geen second-class citizens (© Joel Spolsky) zijn. En daarom zit ik hier nu in een geinig kantoor met een aardig uitzicht door het raam op een goede stoel met 2 monitoren op het verstelbare bureau te typen terwijl mijn quad-core druk bezig is wat tests te draaien en een stuk code te compilen.

Dat vind ik belangrijk in een baan, dat ik dan geen lease-auto heb en mijn vrienden wel interesseert me niets. Dat ik hiervoor een stuk beter bod qua financiën van een ander bedrijf heb afgeslagen heeft me geen slapeloze nacht gekost. Maar voor jou gelden er waarschijnlijk heel andere eisen, misschien wil jij wel een dikke leasebak en targets en een up-or-out cultuur. Da's je goed recht, en ik snap dus niet waarom je nu van ons wilt horen waar wij werken?

[ Voor 23% gewijzigd door AtleX op 06-05-2009 14:16 ]

• Rukapul
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:06:
ik zit nu in de asp.NET ofwel webkant, de applicatiekant is ook geen probleem, maargoed terug naar mn start vraag:

Welke bedrijven ken jij met .NET-ontwikkelaars hebben!? of Waar werk jij (als .NET-ontwikkelaar)? Wat is er zo leuk?
Je kunt de vraag nog zo vaak herhalen, maar dat heeft geen zin. Op het moment dat men er op ingaat dan is dat ook vrijwel direct het einde van dit topic omdat men tegen elkaar op gaat spammen.

Men probeert hier te helpen door diverse aanpakken te suggereren, sectoren aan te geven, etc., en alles wat terugkomt is herhaling van de vraag in plaats van in te gaan op vervolgvragen. Als je werkelijk er zo makkelijk vanaf wilt zijn dan moet je wellicht maar wel je gegevens achterlaten bij de tussenbureaus (serieus) :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Atlex, doordat ik na mijn studie gelijk aan de gang ben gegaan weet ik verder niet wat de mogelijkheden elders zijn en hoe deze te werk gaan en wat de mogelijkheden hier zijn. Ieder bedrijf werkt anders en heeft zijn charmes, graag verneem ik enkele van dit soort voorbeelden om te kijken welk bedrijf mij het beste lijkt. Dit soort teksten (zoals jij deze schreef) zie je niet in een vacature en hiernaast zijn 50% van de vacatures erg algemeen en van tussenpartijen waardoor er helemaal veel informatie wordt achtergehouden voor je.

Kan je nog aangeven wie je werkgever is en waar ze gevestigd zijn. Mijn voorkeur gaat is omgeving Rotterdam (heb wel een ruime reisbereidheid, tot 1,5 uur enkele reis dus bijna heel het zuiden is te doen, op limburg na). Belangrijkste is de functie en de cultuur/structuur in het bedrijf, hier ben ik zo benieuwd naar. Je hebt dat van jouw werkgever prima beschreven, bedankt!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:51:
Hoi Atlex, doordat ik na mijn studie gelijk aan de gang ben gegaan weet ik verder niet wat de mogelijkheden elders zijn en hoe deze te werk gaan en wat de mogelijkheden hier zijn. Ieder bedrijf werkt anders en heeft zijn charmes, graag verneem ik enkele van dit soort voorbeelden om te kijken welk bedrijf mij het beste lijkt. Dit soort teksten (zoals jij deze schreef) zie je niet in een vacature en hiernaast zijn 50% van de vacatures erg algemeen en van tussenpartijen waardoor er helemaal veel informatie wordt achtergehouden voor je.

Kan je nog aangeven wie je werkgever is en waar ze gevestigd zijn. Mijn voorkeur gaat is omgeving Rotterdam (heb wel een ruime reisbereidheid, tot 1,5 uur enkele reis dus bijna heel het zuiden is te doen, op limburg na). Belangrijkste is de functie en de cultuur/structuur in het bedrijf, hier ben ik zo benieuwd naar. Je hebt dat van jouw werkgever prima beschreven, bedankt!
Als ik je één tip mag geven; je ideale werkgever is een persoonsgebonden aangelegenheid!

Waar de ene persoon gruwelt bij de naam <insert werkgever> loopt de andere ermee weg. Daarbij kan het zelfs per afdeling bij een werkgever verschillen hoe de cultuur en structuur in elkaar steekt, ik spreek uit ervaring :>
Voor de rest ben ik het eens met Rukapul

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dit is ook mijn eerste fulltime baan, na wat bijbaantjes. Tijdens die baantjes heb ik bij veel verschillende soorten bedrijven gewerkt of ben ik er gedetacheerd geweest. en daarbij kwam ik er al vrij snel achter dat grote logge bedrijven niet echt bij mij passen. Dat is iets wat jijzelf ook het beste weet. Je schrijft in de startpost dat je in de detachering zit, dan heb je toch ook bij een aantal bedrijven intern gezeten? Kijk eens naar die bedrijven, wat beviel je daar? Wat beviel je niet? Vraag tijdens je sollicitatiegesprek om een rondleiding en stel dan wat vragen aan de werknemers. Als ze open en eerlijk antwoord geven is het iig een vrij open organisatie. Ik heb een keer gehad bij zo'n rondleiding dat niemand me antwoord gaf behalve de HR-dude die me rondleidde, dat bleef dus bij 1 gesprek.

Vraag tijdens je gesprek verder over punten die je belangrijk vind, stel bij de rondleiding dezelfde vragen nogmaals maar dan aan de werknemers. Krijg je een ander antwoord? Wegwezen dan. Als ik aangeef innovatie leuk en belangrijk te vinden en de interviewer is het daarmee eens dan wil ik niet tijdens de rondleiding alleen maar te horen krijgen dat alles met VB6 en classic ASP gedaan wordt.

Echt de bedrijfscultuur zul je toch pas opmerken zodra je er werkt. Bij mijn huidige werkgever staat de algemeen directeur gewoon geintjes te maken bij een ontwikkelaar. Dat vind ik leuk omdat het aangeeft dat de organisatie best los en open is, maar bij de sollicitatieprocedure merk je dat waarschijnlijk niet echt. Wel kan je aan het kantoor al een hoop zien. Staan de deuren open? Hoor je mensen met elkaar praten? Daaruit kan je al veel opmaken.

Uiteindelijk moet je toch voor jezelf uitmaken wat je zoekt. Ga er dus ook niet vanuit dat je dat bij je eerste gesprek al vind. Solliciteer gewoon eens rond, desnoods via een fatsoenlijk wervings- & selectiebureau. Dat heb ik ook gedaan, al was ik daar in eerste instantie nogal huiverig voor. Kijk eens op de website, zoek het bedrijf eens op op LinkedIn. Wat schrijft het bedrijf over zichzelf? Hoelang werken mensen er gemiddeld? Een hoog verloop is niet echt prettig. Wat is de gemiddelde leeftijd? Past dat een beetje bij jouw leeftijd?

Het moeilijkste is inderdaad de bedrijven vinden. Veel advertenties zijn van schimmige bureautjes die grof geld vragen en zich echt niet interesseren voor wat jij wilt. Uiteindelijk zag ik op de verschillende vacature-sites door de wervingsbureaus de werkgevers niet meer, dus ik ben in zee gegaan met een klein en onbekend bureau wat wel luisterde naar wat ik zocht en mij goed op de hoogte hield van hun zoektocht naar bedrijven. Ze hebben mij nooit bij een bedrijf aangeboden wat totaal niet bij mijn wensen paste dus het is beter uitgepakt dan ik had verwacht.

Eventueel kan je gewoon je CV op Monsterboard, e.d. gooien en alle wervingsbureaus afwimpelen. Als er dan na een tijdje nog geen fatsoenlijke werkgever gereageerd heeft kan je je altijd nog inschrijven bij zo'n bureau. Dan houd je in eerste instantie zelf de controle. :)

Iig veel succes met je zoektocht. :)

Verwijderd

Topicstarter
Atlex:
"Het moeilijkste is inderdaad de bedrijven vinden. Veel advertenties zijn van schimmige bureautjes die grof geld vragen en zich echt niet interesseren voor wat jij wilt. Uiteindelijk zag ik op de verschillende vacature-sites door de wervingsbureaus de werkgevers niet meer"

Ik ervaar hetzelfde waardoor ik dus hier om wat tips vroeg, tot nu toe nog geen enkele bedrijfsnaam gehoord dus wordt hier helaas ook niet wijzer.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, maar aan bedrijfsnamen heb je ook niet zoveel. Als hier 40 bedrijven genoemd worden dan zal dat alleen gedaan worden door mensen die het leuk vinden om daar te werken. Tenminste, als ik het ergens niet naar m'n zin heb ga ik dat bedrijf niet aanprijzen. Vervolgens zit je met een lange lijst bedrijfsnamen door heel Nederland heen en dan? Allemaal een brief sturen? Ik weet dat het moeilijk is om te solliciteren, maar eerlijk gezegd snap ik nog niet helemaal hoe wij je kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
als iedereen simpelweg aangeef waar hij werk of aanraad om te gaan werken op onderstaande manier:

Bedrijf x - xxx medewerkers - beste eigenschap van daar werken/bedrijf - plaats - etc

dan krijg ik een duidelijk beeld en kan ik uit die longlist kijken welk bedrijf geschikt is voor me. Ik heb vooraf al aangegeven dat het niet voor heel Nederland moet zijn en ik ga niet allemaal een brief sturen maar maak er zelf een shortlist van door hun websites te bezoeken + jullie opmerkingen af te wegen, op die manier vind ik de ideale baan... althans dat was mijn bedoeling. Zoeken op vacaturebanken werkt niet, staat vol met vage omschrijvingen waar je geen bedrijfsnaam ziet staan, plaats je je CV dan krijg je 20 reactie op 1 dag waarvan het allemaal tussenbureaus zijn. Zoals ik al aangeef wil ik dat niet en ben ik daar streng op tegen.

• Rukapul
Helaas ben ik ook streng en ik vind dat dit topic al te lang doelloos doorstrompelt zonder uitzicht op een goede uitkomst.

Ik sluit daarom dit topic. Er is diverse malen aangegeven dat het niet de bedoeling is dat mensen op afroep met werkgevers gaan strooien. Doe je voordeel met de gegeven adviezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.