HD4850 crasht bij Flash filmpjes?

Pagina: 1
Acties:

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 13:18
Hoi tweakers,

Mijn computer heeft een raar probleempje. Telkens als ik Flash content bekijk (filmpjes / games) is er een zekere kans dat mijn computer vast slaat na een willekeurige tijd (gewoon een complete bevriezing van het beeld, dus muis reageert ook niet meer, heel soms gaat beeld zwart en reboot die). Volgens een ander forum zou dit gerelateerd kunnen zijn aan mijn grafische kaart (een Sapphire HD4850), al zou ik dit vreemd vinden omdat dit nooit gebeurt tijdens intensieve gaming sessies. Ook de temperatuur van de kaart maakt geen rare sprongen als ik Flash filmpjes bekijk.

Andere specs:
Q6600 processor
Asus P5K mobo
4GB RAM van merk Buffalo
500GB Western Digital HDD

Als jullie nog andere mogelijke oorzaken kunnen aanwijzen of een paar handige tips hebben, ik hoor ze graag :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Drivers opnieuw installeren? Flash updaten? Wat geeft je logboek weer?
Kortom iets meer informatie is wel handig ;)

Wauw, een sig!

• Joerdgs
Drivers zijn up-to-date, Flash heb ik al meermalen gepoogd te herinstalleren, en ik wil graag horen waar ik dat logboek vind :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

rustig rustig ;)
Start -> uitvoeren -> eventvwr :)

Wauw, een sig!

• Joerdgs
Ik zit zo door het logboek heen te kijken, maar ik kan niets zien dat direct naar aan de crash gerelateerd lijkt. Moet ik nog ergens op letten?

Verwijderd

Welk OS?
Vista; zet je thema eens op klassiek i.v.m bagger Aero.
Dit veroorzaakte namelijk dezelfde problemen in mijn vorige PC met 2x 4850 Crossfire.

• Joerdgs
Windows XP.

Tevens crasht hij bij elke manier waarop ik Flash content probeer te viewen. Maak niet uit of ik nou met Firefox, IE of de Flash player kijk. Hij crasht volgens mij ook sneller als het filmpje wat intensiever qua graphics is (van Flash banners ben ik nog niet gecrasht volgens mij).

Verwijderd

Flash wordt toch helemaal niet gerendeerd door de GPU, maar door de CPU? :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:44

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ooh vandaar dat crysis niet werkt met flash :P

en heb je het al eens met een andere videokaart geprobeerd ?

Signature

• Joerdgs
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:23:
Lijkt me sterk. Flash loopt een stuk crappier op m'n laptop terwijl die een duo core heeft. Het zal dus wel degelijk gebruik maken van je GPU. (na een kleine Google sessie kan ik ook wel zeggen dat dit zo is)
BGB4rn schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:09:
ooh vandaar dat crysis niet werkt met flash :P

en heb je het al eens met een andere videokaart geprobeerd ?
Heb geen andere tot mijn beschikking op het moment.

Soms crash die ook bij YouTube filmpjes trouwens (maken namelijk ook gebruik van Flash).

[ Voor 6% gewijzigd door Joerdgs op 06-05-2009 13:43 ]

• whynotreversed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 22:57
Ik heb een soortgelijk probleem, met een soortgelijke setup, ik twijfel alleen nog of het de videokaart is.
Vraagje, hoe warm word jouw videokaart als je niks aan het doen bent, ben ik wel nieuwschierig naar namelijk... de mijne zit op 62-63 C
Heb de PC nu 4 maand, eerder niet zozeer wat gemerkt alleen de laatste 2 maand, zelf ook al zo nu en dan wat dingen wezen testen, want begin het nu wel zat te worden dat die vastloopt.
Ik heb het tijdens films kijken (ook internet) en games, de ene keer na 3 dagen de pc aan hebben gehad en de andere keer na 10 minuten.

Tot nu toe getest:

- ASUS pc probe/ATI control center/Samurize op de achtergrond draaien en film kijken totdat die hangt
= Alles was normaal (temp/spanningen/load)

- Memtest86+
= Pass

- Drivers van ALLES al 3x opnieuw
= Nog steeds zelfde probleem

- Heb dual boot, getest in XP en Vista
= In XP en Vista beide zelfde probleem, zelfs op een kale XP install (wel drivers installed natuurlijk)

- Proberen videokaart te stressen d.m.v. 3Dmark / nieuwe spellen @ hoogste resolutie en AA max etc
= 3Dmark kom ik meerdere keren door zonder hangen, en games lopen niet vast wanneer ik het probeer...

Op het moment mee bezig/in de planning:
- ATI overdrive, GPU/memory clock aanpassen
- Proberen andere videokaart te regelen om te testen
- 1 beeldscherm erachter weghalen
- Mocht het nodig zijn grotere maatregelen... had gehoopt dat ik het probleem snel kon vinden

Mijn specs:
INTEL Core2Quad Q6600
Sapphire HD 4850 - 1 GB
ASUS P5KC
2x 2GB OCZ Gold XTC 2K C7
650 Watt PSU - Be Quiet Dark Power Pro P7
500 GB Samsung
500 GB Hitachi
1 TB Western Digital
2 TFT's aan de videokaart

Mocht ik iets tegenkomen hoor je het :)

EDIT: even voor de duidelijkheid, met hangen bedoel ik dat die bevriest en het geluid ook
en als ik dan reset, loopt die soms ook al vast bij het laden van windows (dat balkje)

[ Voor 4% gewijzigd door whynotreversed op 07-05-2009 16:58 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:23:
Flash ondersteunt sinds versie 10 hardwarematige GPU acceleratie. :)

Misschien een idee om deze optie even uit te zetten voor de TS?

• Joerdgs
whynotreversed schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:58:
Ik heb een soortgelijk probleem, met een soortgelijke setup, ik twijfel alleen nog of het de videokaart is.
Vraagje, hoe warm word jouw videokaart als je niks aan het doen bent, ben ik wel nieuwschierig naar namelijk... de mijne zit op 62-63 C
Heb de PC nu 4 maand, eerder niet zozeer wat gemerkt alleen de laatste 2 maand, zelf ook al zo nu en dan wat dingen wezen testen, want begin het nu wel zat te worden dat die vastloopt.
Ik heb het tijdens films kijken (ook internet) en games, de ene keer na 3 dagen de pc aan hebben gehad en de andere keer na 10 minuten.

Tot nu toe getest:

- ASUS pc probe/ATI control center/Samurize op de achtergrond draaien en film kijken totdat die hangt
= Alles was normaal (temp/spanningen/load)

- Memtest86+
= Pass

- Drivers van ALLES al 3x opnieuw
= Nog steeds zelfde probleem

- Heb dual boot, getest in XP en Vista
= In XP en Vista beide zelfde probleem, zelfs op een kale XP install (wel drivers installed natuurlijk)

- Proberen videokaart te stressen d.m.v. 3Dmark / nieuwe spellen @ hoogste resolutie en AA max etc
= 3Dmark kom ik meerdere keren door zonder hangen, en games lopen niet vast wanneer ik het probeer...

Op het moment mee bezig/in de planning:
- ATI overdrive, GPU/memory clock aanpassen
- Proberen andere videokaart te regelen om te testen
- 1 beeldscherm erachter weghalen
- Mocht het nodig zijn grotere maatregelen... had gehoopt dat ik het probleem snel kon vinden

Mijn specs:
INTEL Core2Quad Q6600
Sapphire HD 4850 - 1 GB
ASUS P5KC
2x 2GB OCZ Gold XTC 2K C7
650 Watt PSU - Be Quiet Dark Power Pro P7
500 GB Samsung
500 GB Hitachi
1 TB Western Digital
2 TFT's aan de videokaart

Mocht ik iets tegenkomen hoor je het :)

EDIT: even voor de duidelijkheid, met hangen bedoel ik dat die bevriest en het geluid ook
en als ik dan reset, loopt die soms ook al vast bij het laden van windows (dat balkje)
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben :) (alhoewel het voor jou minder fijn is natuurlijk).

Mijn HD4850 hangt ook rond de 50-60 graden op idle.

• Joerdgs
Kleine bump om mijn nieuwe bevindingen te posten.

Ik heb vandaag een 2e HD4850 ontvangen. Eerst had ik deze in mijn systeem geplaatst (ter vervanging van m'n huidige), maar Flash crasht nog steeds. Daarna heb ik alle ATI drivers verwijderd, met DriveCleaner o.a., en daarna driver opnieuw geïnstalleerd en een Crossfire opstelling gemaakt van m'n beide kaarten. Flash crasht nog steeds.

Volgens mij moet ik maar eens kijken of het probleem bij m'n CPU, moederbord of geheugen ligt.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joerdgs schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:00:
Kleine bump om mijn nieuwe bevindingen te posten.

Ik heb vandaag een 2e HD4850 ontvangen. Eerst had ik deze in mijn systeem geplaatst (ter vervanging van m'n huidige), maar Flash crasht nog steeds. Daarna heb ik alle ATI drivers verwijderd, met DriveCleaner o.a., en daarna driver opnieuw geïnstalleerd en een Crossfire opstelling gemaakt van m'n beide kaarten. Flash crasht nog steeds.

Volgens mij moet ik maar eens kijken of het probleem bij m'n CPU, moederbord of geheugen ligt.
Had je al geprobeerd om de hardwarematige GPU acceleratie in Flash even uit te schakelen?

• Joerdgs
warp schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:45:
[...]

Had je al geprobeerd om de hardwarematige GPU acceleratie in Flash even uit te schakelen?
No dice :/

Beetje erg vervelende bug. Ik denk dat ik m'n GPU als enige oorzaak wel kan uitsluiten.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Ik zie dat ts en Zuberi allebei een P5K mobo hebben. Misschien eens de chipset drivers opnieuw installeren.

EDIT: Hoewel ik vind het meer op een netwerkkaart probleem lijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Sayko op 14-05-2009 14:16 ]

• whynotreversed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 22:57
Nog weer een update van mij erbij:

- Met ATI overdrive alles op het laagst gezet (GPU clock + memory clock) en de fan op 20% zodat ik constant rond de 43 graden zat
= Het probleem doet zich nog steeds voor.

- 1 monitor erachter weggehaald
= Nog steeds hetzelfde probleem

Ik heb nu zelfs dat het probleem zich ook al voordoet terwijl de pc idle is ....

@Sayko
Hoewel ik dus alles al paar keer heb opnieuw geinstalleerd qua drivers en met een verse XP install het probleem zich ook gewoon voordoet, denk ik dat ik maar is naar het moederbord ga kijken aangezien we allebei dezelfde hebben inderdaad...

@Joerdgs
Geheugen kunnen we ook wel uitsluiten denk ik, ik heb al memtest gedaan en kwam er zonder errors door, of het moet wel heel toevallig zijn natuurlijk :P

edit: typos

[ Voor 10% gewijzigd door whynotreversed op 14-05-2009 21:25 ]

• Joerdgs
Ik denk dat ik nu toch echt de CPU ga verdenken. Heb ooit wel eens gehoord dat de 65nm Core2Duo reeks wat bugs zou bevatten... of dit er toevallig een van is weet ik niet :/

Wil sowieso ooit m'n moederbord eens gaan upgraden. Asus P5K is niet ideaal voor Crossfire merk ik. Dan maar meteen een 45nm CPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Joerdgs op 18-05-2009 00:27 ]

Verwijderd

Joerdgs schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:26:
Ik denk dat ik nu toch echt de CPU ga verdenken. Heb ooit wel eens gehoord dat de 65nm Core2Duo reeks wat bugs zou bevatten... of dit er toevallig een van is weet ik niet :/
Elke CPU bevat tientallen bugs. Sommigen worden opgelost, door bios update of software updates van het OS.
Maar sommigen worden ook niet opgelost. Iig ligt jouw probleem niet aan een bug van de CPU die kans is bijna nog minder dan 0%. ;)

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Zou het niet gemakkelijker zijn om bijvoorbeeld Ubuntu op te starten met de live-cd en te kijken hoe flash content zich daarin gedraagt?

• Joerdgs
Okey... ik heb volgens mij m'n crashes opgelost. Bleek dat m'n Q6600 niet helemaal stabiel liep op 2.8ghz, op stock 2.4ghz lijkt die niet meer te crashen.

• comatoast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-04 09:52
Ik had hetzelfde aan de hand met mijn Gigabyte HD4850 512MB (GV-R485ZL-512) op een Gigabyte P35-DS3P met daarop een Q6700 @ 2,66Ghz (stock) (met 4GB Kingston HyperX voor de volledigheid)
Niks overgeclocked of zo, ook XP Pro en ook alles geprobeerd maar bleef inderdaad failen bij Flash en PDF´s .. vanaf het moment dat ik zoiets opende was er zo goed als niet meer mee te werken.

De videokaart deed het bij een vriend van mij gewoon zonder problemen (jammer genoeg geen idee welk moederbord hij heeft) dus die mocht hem houden en ik heb een Sapphire HD4850 1024MB gekocht en daar heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad nog .. zo weinig problemen zelfs dat ik er nu twee in Crossfire heb gezet.

Dus misschien dat jij ook een Gigabyte had en was er gewoon een brakke batch of iets.

• Joerdgs
Sapphire kaart en Asus moederbord. Bij mij was het in elk geval m'n instabiele overclock, en eigenlijk niks anders. :/
Pagina: 1