.m4a naar .mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295469

Topicstarter
Hallo

Ik heb podcasts van 538 gedownload en zie dat ze in in .m4a formaat gedownload worden. Vreemd(?), waarom niet mp3? Mijn mp3 speler ( Creative Zen MicroPhoto) ondersteunt dit formaat niet, zoals vaak voor zal komen naar ik aanneem...

Hoe zet ik dit om naar .mp3 , is er een gratis tool?
Ik heb hier gezocht op dit forum en google, maar vind alleen betaalde versies, zoals Protected Music Converter.

dank!

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Switch kan dit :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt nog eens naar iTunes kijken of MEncoder/MPlayer of QuickTime of Windows Media Player of VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan het niet met de combo WinAMP + LAME? :)
Met WinAMP zet je de .m4a om naar .wav en met LAME zet je de .wav weer om naar .mp3. :)

Beide tools zijn gratis... :) Mocht je eventueel een GUI willen voor LAME, zoek dan eens op RazorLAME. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295469

Topicstarter
Switch is precies wat ik zoek
Zoals gezegd zoek ik iets gratis.. Met google vond ik alleen betaald of trials.

Wat ik me wel afvraag is waarom 538 die podcasts in zo'n vreemd formaat aanbiedt en niet egwoon in mp3 wat altijd ondersteund wordt door elke speler, wat is het belang van .m4a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Anoniem: 295469 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:42:
Switch is precies wat ik zoek
Zoals gezegd zoek ik iets gratis.. Met google vond ik alleen betaald of trials.

Wat ik me wel afvraag is waarom 538 die podcasts in zo'n vreemd formaat aanbiedt en niet egwoon in mp3 wat altijd ondersteund wordt door elke speler, wat is het belang van .m4a?
Je zegt het zelf al: een podcast is een podcast: oorspronkelijk bedoeld voor een iPod, en podcasts zijn doorgaans dus M4a. (= AAC) en podcasts kun je met iTunes (automagisch) binnen halen en op die iPod zetten.

Om te beginnen al niet 'vreemd'. En 'gewoon MP3 is ook al niet 'gewoon'. Is dat VBR? CBR? 96 kb/s? 128 kb/s? 192 kb/s?

Oftewel: als je ze wilt horen, zul je ze zelf moeten omzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 05-05-2009 09:49 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zat trouwens niets tussen de opties die ik noemde? Als ik me niet vergis moet je daarmee ook wat kunnen.

Een podcast 'mag' in diverse formaten, waarom 538 m4a kiest kun je het beste aan 538 vragen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 19:13
538 gebruikt mp3 podcasts.. (eergisteren nog gedaan, hij linkt vanuit itunes ook naar een .mp3)

Zie ook bijv deze feed: http://radio538.nl/538/xml/rss/fragmenten.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dus het makkelijks is als basics091071 gewoon meteen het juiste formaat download, dan hoeft niets geconverteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Converteren is geen rocket-science; zoek in het vervolg gerust zelf even. :) Zie overigens ook Policy: Alle regels die op het forum gelden voor meer ideeën wat je kan doen voordat je een topic start

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.