Videomuur met 3+ schermen

Pagina: 1
Acties:

• Arth88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02-2025
LS,

Om mijn kamer op te leuken, ben ik een videomuur aan het klussen. HIervoor wil ik drie monitoren op één systeem aansluiten, die apart aan te sturen zijn. Zijn er videokaarten die drie monioren ondersteunen, of kan ik meerdere videokaarten in één mobo prikken? Ik heb nog een paar aardige AGPx8 kaarten liggen, maar die kan ik niet tegelijk in één moederbord steken.

Vast bedankt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk meerder PCI (-express) kaarten gebruiken. Ook als je moederbord meerdere AGP-sloten hebt, kun je meerdere apg-kaarten inprikken.

Een andere oplossing is een apparaat als de Matrox TripleHead2Go.

Laat nog even weten wat je precies gevonden hebt en waarom dat niet voldeed. Vertel ook wat je al aan apparatuur hebt en welke eisen je stelt. Dat helpt ons bij het helpen ;)

Koop al mijn ads!

• Arth88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02-2025
We hebben even naar de Matrox gekeken maar de prijs is een beetje hoog (300 euro).

Wat we al eerder zagen waren hele nieuwe mobo's die weliswaar 2 crossfire kaarten kunnen ondersteunen, maar dan zit je al gelijk aan de top van het marktsegment dus zijn ze heel duur inclusief randapparaten en het is overkill voor wat we willen bereiken.

Waar we naar op zoek zijn is zoiets als wat de Matrox TripleHead2Go voorziet, alleen dan iets goedkoper. 3 Schermen naast elkaar waar verschillende tvzenders/films/nieuws kan worden getoond.

Nog bedankt voor de snelle reactie.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, het is niet iets wat ik dagelijks uitzoek of tegen kom, maar volgens mij kun je zonder gedoe (xfire of sli) twee (eventueel verschillende) videokaarten naast elkaar zetten en parallel gebruiken voor meerdere monitoren. Dus als je twee goedkopere kaarten met dual-dvi/vga aansluitingen koopt, kun je zo 4 monitoren aansluiten.

Kijk hier bijvoorbeeld eens: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
En dan zoeken naar 2x DVI. Dan zie je dat je voor 35 euro per kaart al klaar kan zijn! Wel kijken of deze kaarten aan de performance eisen voldoen.

edit:
Trouwens, ook SLI/CrossFire kaartjes kosten geen drol. Zie het filter aan de rechter kant maar eens ("Link Interface").

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 04-05-2009 04:31 ]

Koop al mijn ads!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Je hebt tegenwoordig ook USB- video 'kaarten'.

Maar hier kan je dus niet op gaan gamen en zo.

Bovendien werkt een Matrox TripleHead2Go geloof ik net wat anders als 2 video kaarten met 3 monitoren er op.
Bij de triple heb je maar 1 uitgang die een resolutie heeft van bijvoorbeeld 5040x1050 ipv 3x 1680x1050

Dit betekend dat als games deze resolutie aan kunnen je wel op 3 schermen kan gamen

ps mijn setup
http://www.youtube.com/watch?v=HYoCl2KB-LQ

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
goedkope oplossing voor max 4 schermen is een AMD moederbordje met IGP en een AMD(ATI) discreet videokaartje te combineren. In de bios heb je dan normaalgesproken een optie 'Surround View' waarmee je je IGP alswel discrete kaart actief aan zet. Let daarbij op welke je als primair hebt ingestelt voor comfortable instellen in Windows.

Hiermee kun je 4 displays aansluiten (als je moederbord 2 uitgangen voor monitoren heeft natuurlijk) die elk en apart beeld zouden moeten kunnen genereren via CCC.
Pagina: 1