Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

afstandsbediening x2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik begin mijn computer de laatste tijd voor steeds meer dingen te gebruiken, dus ik dacht laat ik een afstandsbediening erin zetten.
Ik had hiervoor een bluetooth adapter gekocht zodat ik mijn mobieltje als AB kon gebruiken, maar veel verder dan de muis op een lompe manier besturen, en een diashowtje afspelen kom ik er niet mee.. Dit viel mij dus zwaar tegen.

Ik was benieuwd of er niet een soort inbouwkit is waarmee de volgende zaken te realiseren zijn (met mobiel of aparte afstandsbediening maakt niet uit):

- Aan uitschakelen van de pc.
- Sneltoetsen instellen voor zaken als mediaspeler, internet(voor webplayers), .exe bestanden, etc.
- Volumeregeling.
- En andere zaken zijn uiteraard mooi megenomen :+

Verder was ik benieuwd of er dergelijke systemen bestaan om andere apparaten (zoals mijn versterker waar mijn pc ook op aangesloten is) ook met afstandsbediening/pc aan of uit te zetten, en eventueel het volume te regelen.
Nee mijn versterker heeft standaard geen afstandsbediening :'(

Kortom, als ik wakker word wil ik vanuit mijn bed mijn pc aan kunnen zetten, een leuk radiostation/liedje aan kunnen zetten, en dat dan eventueel via mijn versterker kunnen beluisteren. 8)

Verwijderd

Het kan zeker. Bij een videokaart die ik ooit had zat een AB en daarmee kon je gewoon alles in Windows bedienen. Dus die dingen zijn vast ook los te krijgen.

Anders moet je mss een presentatie-muis kopen en je PC zo instellen dat ie kan ontwaken door het klikken op de muis.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Wat voor telefoon gebruikte je daarvoor? een SE toevallig?

who put a "stop payment" on my reality check

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb op de pc-dumpdag van die afstandbedieningen gezien, ze zijn eigenlijk voor laptops, en werken via infrarood, zodat je wel binnen een meter van de pc moest blijven, bij meer afstand krijg je ook meer storing, misschien liggen ze er de volgende keer ook, dan neem ik er een paar mee.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Zoek je niet gewoon een MCE remote? Of wil je het perse met je telefoon blijven doen?

Verwijderd

Topicstarter
@darkpoison, ja ik gebruik idd een sony ericcson

@fricky, die dingen ken ik wel ja.. maar voor zover ik weet kan je je pc daar niet mee aanzetten en dat is toch wel een van de belangrijkste dingen die ik op afstand wil doen..

ik heb er ook al zitten denken of er niet een soort kit is waarmee je op afstand gewoon 2 draadjes kan verbinden (en dan niet zo'n lomp groot ding voor je lampen thuis) zodat ik gewoon de aanknop daarop aan kan sluiten

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij kun je met een MCE Remote je PC niet aanzetten (coldboot), maar wel uit standby halen.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Misschien dat je hier wat mee kunt, volgens mij zouden er ook nog speciale programma's voor SE die dezelfde functionaliteit bieden.

[ Voor 16% gewijzigd door digital-IMEI op 04-05-2009 13:03 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb een tijdje terug een Logitech DiNovo Mini gekocht.
Echt een heerlijk ding, en nog een mooi design ook. Gaat een goeie 3 maanden mee met zn accu en werkt echt heerlijk. Configureerbare hotkey's en verder een volledig qwerty bordje.
En je hebt een klein touchpad waarmee je je muis kan bedienen.
Touchpad wisselt van functie met pijl toetsen, waardoor je pijltjes ook wat ruimer opgezet zijn dan de andere knoppen. Zeer fijne bediening
Lag is zogoed als 0, je zou er dus zelfs mee kunnen gamen :p

Afbeeldingslocatie: http://phonenext.net/wp-content/uploads/2008/03/logitech-dinovo-mini-keyboard.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Armageddon_2k op 04-05-2009 16:31 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:43:
@fricky, die dingen ken ik wel ja.. maar voor zover ik weet kan je je pc daar niet mee aanzetten en dat is toch wel een van de belangrijkste dingen die ik op afstand wil doen..
Dat kan met geen enkele afstandsbediening. Daarvoor moeten namelijk 2 draden van de voeding verbonden worden.
Kwestie van je PC niet uitzetten, maar standy/hibernate. Dan kan het wel met een standaard IR-remote.

//edit
Zoals hier onder genoemd kan het wel, maar niet zonder extra hardware tussen de powerswitch en het moedernbord.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 06-05-2009 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm okay... echt hard aan en uitschakelen gaat dus waarschijnlijk niet lukken (hoopte op een soort inbouw systeempje waarmee je eigenlijk je fysieke aan uit knop kon bedienen) het is dus net zo effectief om gwn m'n toetsenbord op m'n bedplankje te leggen ;)

hoewel die logitech dinovo mini ook wel een leuk apparaatje is

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

ik had n zelfbouw usb kit, (zelf afstandbediening toevoegen, software is lerend, dus in principe werkt elke afstandsbediening) enige punt was dat ik em nooit werkend heb gekregen, blijkbaar wat verkeerd gedaan met solderen ofzo.. (je kan ze ook voorgebouwd kopen)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
frickY schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:44:
[...]

Dat kan met geen enkele afstandsbediening. Daarvoor moeten namelijk 2 draden van de voeding verbonden worden.
Kwestie van je PC niet uitzetten, maar standy/hibernate. Dan kan het wel met een standaard IR-remote.
Dit kan wel degelijk. Je hebt er echter wel een apart kaartje voor nodig. klik. Een aantal OrigenAE kasten zijn hier standaard mee uitgerust. Het kan dus wel...maar goedkoop is het niet.

Even naar je pc om hem aan te zetten is toch niet zo'n heel groot probleem? Uitzetten kan prima met een afstandsbediening. Voor puur audio/video zaken is MediaCenter of MediaPortal icm een MCE remote prima. Wil je wat meer kunnen op afstand dat is zo'n keyboardje een uitkomst. Voordeel van bijv. die Logitech Dinovo mini is dat je geen aparte muis nodig hebt, op de bank of in bed heb je hier namelijk vaak geen goede ondergrond voor.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zich zijn er redelijk wat standaard oplossingen, dus hoeft er niet direct gemod te worden. Ik stel voor dat dit topic verder gaat naar OH, daar hebben ze vast kaas gegeten met betrekking tot afstandsbedieningen en speciale toetsenborden :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je kan toch ook zoiets zoeken als dat schermpje dat standaard in de Antec Fusion Remote behuizing zit? Antec verkoop zulk soort gevallen ook los volgens mij.

Na een korte zoektocht, iets als dit: http://www.cool-prices.nl...20w⁄%20VFD%20and%20remote

je hebt daar vast ook wel iets goedkopere (en minder opvallende) oplossingen voor. Ik heb zelf mijn HTPC in de Antec Fusion Remote behuizing zitten en dat schermpje werkt perfect. Er zit een kabeltje bij zodat je ook de pc op kan starten en uit kan schakelen met je remote (ik gebruik een Harmony 1000).

Edit:
pricewatch: Antec Multimedia Station Basic kan je neit met zoiets uit de voeten?

[ Voor 31% gewijzigd door Rupie op 06-05-2009 09:22 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1