Toon posts:

Mijn video kaart collectie website

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sommigen zullen mij misschien hier kennen, sommigen ook niet.

Mijn naam is Timber (of gewoon Tim), en ik ben al een hele tijd video kaarten aan het verzamelen. Terug in December besloot ik om een website voor mij collectie te maken. Het heet The Golden Era of 3D Acceleration, en gaat over alle high end grafische kaarten van het prille begin in 1994, tot en met 2003. De site heeft veel zeldzame videokaarten, en een paar prototypen.

Dit is puur een hobby, ik ben geen 3D professional of zo, gewoon iemand met een passie voor 3D acceleratie.

Mijn doel is om het begin van 3D acceleratie in het leven te houden, een beetje zoals een hardware museum.

Ik hou niet van websites die onder constructie zijn, maar ik moest kiezen tussen het nu laten zien van me collectie of een hele tijd wachten todat alle content ingevoegd is.

Neem even een kijkje, en laat me weten wat je er van vind hier, of stuur me een email op tga3dx@gmail.com

De hoofd fotogallerij zit onder “The Collection – Golden Era” en dan het corresponderende jaar selecteren.

www.tga3dx.com

Thanks! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zich een leuk overzicht van kaarten. Ik heb het even doorgebladerd en moet zeggen dat je van de oudere kaarten wel redelijk wat informatie geplaatst hebt. Er mist helaas nog wel heel wat informatie van de nieuwere kaarten.

Edit: die SavageXP die je in je gezochte kaartenlijst hebt zal je niet vinden, of het moet al een vroeg engineering sample zijn. Die chip is nooit op de markt gekomen.

[ Voor 27% gewijzigd door _JGC_ op 04-05-2009 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:52:
Op zich een leuk overzicht van kaarten. Ik heb het even doorgebladerd en moet zeggen dat je van de oudere kaarten wel redelijk wat informatie geplaatst hebt. Er mist helaas nog wel heel wat informatie van de nieuwere kaarten.

Edit: die SavageXP die je in je gezochte kaartenlijst hebt zal je niet vinden, of het moet al een vroeg engineering sample zijn. Die chip is nooit op de markt gekomen.
Yea idd, helaas nooit of the markt gekomen, daarom staat ie ook onder die sectie.

Maar goed, kijk eens rond hoeveel kaarten ik heb die nooit op de markt zijn gekomen, je kan er aan komen, je moet ze alleen vinden! :)

Helaas nog niet zo veel info nee, maar daar word aan gewerkt, ik leid een druk leven, dus er is weinig vrije tijd er voor helaas. :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja, ik heb op zolder nog tientallen videokaarten liggen. Ik heb eigenlijk weinig zin om het allemaal uit te zoeken, kan het wel jouw kant op laten komen ;) . DM me maar.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 14:55
Mooi initiatief! Mooi website ook, erg duidelijk! Werken alle kaarten ook nog?

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Chiel340 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:49:
Mooi initiatief! Mooi website ook, erg duidelijk! Werken alle kaarten ook nog?
Dankjewel!

De enigste die niet werkt (waarvan ik weet) is de 9800XT, die moet ik nog vervangen. Paars en rose scherm, helemaal kapot.

Ik heb ze nog niet allemaal kunnen testen, maar vrij veel wel. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tim,

Welkom op GoT en mooie site met mooie kaarten :)

Maar hoe mooi het ook is, op deze manier je site via GoT bekendheid proberen te geven is spam, en dat is hier niet de bedoeling.

Wat je sowieso zou kunnen doen is een post doen in Het grote hardware ruiltopic - deel 16 / XVI / 1000 of in V&A voor de ontbrekende kaarten in je collectie. Allicht dat iemand je kan helpen misschien ik zelf nog als ik de lijst zo bekijk :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.