[8800GTS] Driver crashed telkens.... Kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Ik heb een probleem met mijn bak:

- 8800GTS (320Mb)
- Asus P5K
- 4Gb DDR2
- Q6600

Eerst deed het probleem zich voor met Windows XP. Toen ik een andere Nvidia driver probeerde, alleen nog maar 4 bits kleuren na een reboot. Van guru3d.com verschillende forceware's geprobeerd, maar telkens hetzelfde resultaat. Alleen een driver rollback gaf me weer normaal beeld. Ik kan geen enkele driver installeren, zonder dat de boel eruit ziet als een 286 bak uit 1989.

Nu draai ik Windows 7 RC1 en kan ik gewoon andere drivers installeren. Kan ook alle resoluties instellen, 3D test in control panel gaat prima, evenals dxdiag etc. Maar zodra ik een spel start (COD4/Grid etc), hapert de hele boel, crashed het spel en kom ik met veel moeite weer in windows. Vervolgens komt de melding dat de driver is gecrashed.

Zou mijn GPU toast zijn? Geheugen? Fan draait wel prima verder en in Windows lijkt nu alles normaal.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:55
check ff:
- temps
- probeer een andere kaart

• MacDokie
Craven87 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:03:
check ff:
- temps
- probeer een andere kaart
Helaas (en ook gelukkig) is dit de laatste Windows bak in huis en heb ik geen andere videokaart. De temperatuur van de kaart lijkt me normaal, als ik de heatsink voel, is die niet bijzonder warm.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Craven
mjah als je zeker weet dat je temps helemaal kloppen (zou nog wel ff checken met programmaatje, ik gebruik everest). Als dat allemaal netjes is klinkt het toch alsof je graka dood (aan het gaan) is.

anders haal je morg ff voor 20 euries een simpel videokaartje bij de mycom ofzo om mee te testen. altijd handig om te hebben liggen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:54

Nemesizz

Untouchable

Dat 4-bit kleuren probleem in XP had ik ook met m'n 8800GTS 320MB. Oude drivers weer terug en ik had weer fatsoenlijke kleuren. Ben kort daarna overgestapt naar Vista en daar werken nieuwe drivers wel gewoon.

Ik denk dus niet dat je kaart kapot is (XP drivers buggy, en Windows 7 is nog steeds beta volgens mij, kun je ook niet verwachten dat alles meteen stabiel draait).

• MacDokie
Nemesizz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:01:
Dat 4-bit kleuren probleem in XP had ik ook met m'n 8800GTS 320MB. Oude drivers weer terug en ik had weer fatsoenlijke kleuren. Ben kort daarna overgestapt naar Vista en daar werken nieuwe drivers wel gewoon.

Ik denk dus niet dat je kaart kapot is (XP drivers buggy, en Windows 7 is nog steeds beta volgens mij, kun je ook niet verwachten dat alles meteen stabiel draait).
Nou ja superstabiel hoeft niet. Maar met een release candidate moet je een gewone game kunnen spelen denk ik, in ieder geval niet mega-haperen bij het filmpje en een driver finaal laten crashen.

Iemand nog tips?

(overigens klopt het wel wat je zegt, in Vista kon ik idd ook gewoon wel knallen voorheen. Maar das toch raar?)

[ Voor 7% gewijzigd door MacDokie op 05-05-2009 23:16 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kaart is dan waarschijnlijk nog wel in orde als je met Vista alles nog wel kon doen.

Probeer anders is een oudere driver.

Ik zie trouwens ook nergens terug welke driver je nu gebruikt...

• MacDokie
Nou, net ff de laatste beta driver voor windows 7 van de website van Nvidia geplukt. GTA IV draait nu bijvoorbeeld wel, maar het is verre van mooi en graphics vallen weg enzo.

Heb van Guru3d ook andere geprobeerd, zowel in windows xp als in 7.

• Craven
ik blijf erbij dat dat ding gewoon dood aan het gaan is maar goed.
probeer ff xp opnieuw te installeren en installeer gewoon de drivers waarvan je weet dat ze het doen (vanaf de cd of degene die je hiervoor hebt gebruikt).

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Controleer of de extra voedingskabel goed vast zit aan de kaart?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Pagina: 1