Toon posts:

lokaal netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik op de beneden verdieping een draadloze router staan. Op de beneden verdieping staat een computer die daarop is aangesloten met een kabel. Op zolder heb ik 2 computers staan. 1 van de computers is met een draad aangesloten op de router en 1 is draadloos verbonden. De draadloze verbinding verbreekt echter vrij regelmatig en het trekken van nog een kabel van beneden naar zolder is vrij omslachtig. Wat is hiervoor de beste oplossing, en vooral goedkoop?

Ik zat zelf te denken om een hub op de kabel aan te sluiten die ik nu al naar de zolder heb getrokken. Ik weet echter niet of dit werkt, ik heb dan een hub op een router aangesloten.

Wat is de beste oplossing? Alvast bedankt!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een switch is de beste oplossing.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Hub (of liever switch) aan je router, en dan daaraan de overige machines. Werkt prima :).

Je moet alleen even opletten dat je de "WAN" poort op je hub/switch niet gebruikt.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad een hub of een switch (bij voorkeur een switch). Die kun je voor 10 a 20 euro overal kopen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:37:
Hub (of liever switch) aan je router, en dan daaraan de overige machines. Werkt prima :).
Kun je uberhaupt nog hub's kopen dan ?
Je moet alleen even opletten dat je de "WAN" poort op je hub/switch niet gebruikt.
:? sinds wanneer heeft een switch een WAN poort ?

[ Voor 82% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2009 23:43 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:37:
Beetje moderne en standaard switch heeft gewoon 5/8 poorten waar het niet uit maakt wat waarin gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:40:
[...]

Beetje moderne en standaard switch heeft gewoon 5/8 poorten waar het niet uit maakt wat waarin gaat.
Een hub of switch heeft sowieso geen WAN poort ;)

Verwijderd

Een hub/switch kan soms wel een uplink poort hebben, maar tegenwoordig is het allemaal auto-sensing.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
^ dat is (was) gewoon een poort waar meer je een straight (i.p.v. cross) kabel kan gebruiken om aan een andere switch te knopen, dit heeft niets met auto sensing te maken maar auto MDX.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties! zal morgen maar eens een switch aanschaffen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:46:
Een hub/switch kan soms wel een uplink poort hebben, maar tegenwoordig is het allemaal auto-sensing.
Dat bedoelde ik ja, was in verwarring met een router...mijn 16 poorts switch heeft 15 normale en 1 uplink poort :)

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:54:
^ dat is (was) gewoon een poort waar meer je een straight (i.p.v. cross) kabel kan gebruiken om aan een andere switch te knopen, dit heeft niets met auto sensing te maken maar auto MDX.
Klopt, dat bedoelde ik ook.

Autosensing is voor de snelheid en duplex maar das ook standaard tegenwoordig dus is het helemaal mooi :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's autonegotiating. Waar autosensing vandaan komt is niet helemaal duidelijk. Mischien omdat de snelheid nog wel detecteerbaar is maar de duplex iig niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Van Wikipedia (voor zo ver dat iets zegt :+):
Besides the eventually agreed upon Automatic MDI/MDI-X, this feature may also be referred to by various vendor-specific terms including: Auto uplink and trade, Universal Cable Recognition and Auto Sensing.
Lijkt dus een merk specifieke naam te zijn voor hetzelfde.
Pagina: 1