Docking Station Dell D600

Pagina: 1
Acties:

• John00188
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06-2021
Beste medetweakers,

Ik heb hier een nog redelijke Dell Latitude D600, alleen de aansluiting die op het moederbord zit waar het netsnoer in moet is stuk. Ik kan hem dus niet meer opladen. Zal een dockingstation uitkomst voor mij bieden of moet daar weer het netsnoer bij gebruiken, dus niet dat hij wordt opgeladen doormiddel van de standaard oplader maar door de aansluiting die op het dockingstation zit. Misschien dat mensen mij kunnen helpen die zelf zo'n dockingstation hebben of een andere oplossing hebben.

mvg

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-02 00:00
Heb zelf ook nog een d600 inclusief dock en hij laad op via de mobo connectie wanneer je de laptop in het dock zet.

• John00188
Okee dus niet dat kleine stekkertje die aan die adapter zit? Gewoon die lange aansluiting onderaan de laptop?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
jep, het hele idee van een docking is ook zo min mogelijk kabels prikken.
Stuur maar een PM als je nog op zoek bent naar een D-port replicator (zoals ie heet).

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2009 23:38 ]

• John00188
Ik zal mijn goed niet weten hoe ik een ''PM'' moet sturen, sorry daarvoor. Maar ik ben wel geïnteresseerd als het tegen een schappelijke prijs is. Als je me even uit kan leggen hoe ik een ''PM'' kan sturen heel erg bedankt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

• John00188
Hmm bedankt, maar nu weet ik het voor de volgende keer niet... =(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
onder de user staat dit

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif icoontje

als je daarop klikt kan je iemand een bericht sturen. staat overige ook gewoon in de faq van het forum

• John00188
Naja ik zal wel dom of blind zijn want ik zie het icoontje niet en ik heb de FAQ al gelezen, niet dat ik er iets nuttigs in kan vinden (kzal er wel overheen lezen). Kweet ook niet hoe ik kan zien als diegene mij iets terug heeft gestuurd. =(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hebt het niet aan staan in je Voorkeuren waarschijnlijk.

Je moet bij het kopje "Privacy" bij het onderdeel:
Direct Messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen
Even een vinkje zetten ;)

Zodra je een bericht krijgt dan krijg je een gele balk bovenaan je scherm, waar je op kunt klikken om het bericht te lezen.

Je inbox kun je (als je die instelling hebt geactiveerd) bereiken via de knop "MYREACT" en dan "Direct Messages" bovenaan het scherm.

En om antwoord te geven op je vraag:
Ja, hij laad dan op via het dockingstation, en niet via de aansluiting aan de achterkant/zijkant van je laptop.

Maar weet je wel zeker dat het aan je laptop ligt? En niet aan de adapter?
Dell heeft namelijk een identificatie signaal in z'n adapters en laptops zitten, waardoor je een Dell laptop alleen met een originele Dell oplader kunt opladen.

Als er een breukje in de kabel zit dan doet hij dit niet. Maar daar zou je dan wel een melding over moeten krijgen zodra je je laptop aanzet (rode balk onderin, met melding over adapter)

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2009 00:28 ]

• John00188
Ik weet het bijna zeker, ik heb namelijk een nieuwe (Dell) adapter gekocht want ik dacht dat de vorige stuk was omdat de kabel bloot lag, volgens mij is die ook echt stuk, maar ik heb geen andere Dell laptop om het uittetesten. Maar volgens mij ligt het wel aan de laptop.
Pagina: 1