Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:23
Hoi allen,

Ik ben wat aan het experimenteren met 500W bouwlampen en witte regen paraplu's voor een lowcost fotostudio. Wat me opvalt is dat de regen paraplu's het licht aardig diffuus maken, maar ook het licht behoorlijk blokkeren. Tenminste dat idee krijg ik, maar omdat ik nooit studio paraplu's heb gebruikt weet ik dus niet of dit zo hoort.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1972 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:49:

Ik ben wat aan het experimenteren met 500W bouwlampen en witte regen paraplu's voor een lowcost fotostudio.
Heb je een goede brandverzekering?
1972 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:49:
maar omdat ik nooit studio paraplu's heb gebruikt weet ik dus niet of dit zo hoort.

Iemand ervaringen?
Ik heb helaas geen ervaringen met regenparaplu´s. Maar je zou natuurlijk een normale flitsparaplu kunnen aanschaffen daar ze helemaal niet zo heel erg duur zijn.
Je kan dan tevens een plu nemen dat zowel kan reflecteren als diffusen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Ik heb zelf ervaringen met zowel regenplu's als studioplu's. volgens mij zit er vrij weinig verschil tussen. In principe kosten witte plu's je 1 stop, dat zal met regendingen waarschijnlijk net iets anders liggen, daarnaast hebben mijn regen pluutjes een iets andere vorm. Maar die verschillen zijn (bij de mijne iig) allemaal vrij minimaal, en de witte(blokker) regenparaplutjes doen het verder prima.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat lowcost haal je er wel weer uit met de stroomrekening hoor :P

En ja, plus eten licht maar waarom probeer je het niet met een fotoplu? Op fotoSG heb je ze al vanaf een tientje :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Softboxen zelf maken is nog wel interessant, plu's eigenlijk niet. Ik heb wel 's mensen gezien met een gewone zwarte waar ze zelf een reflecterende voering in hadden gemaakt. Werkte prima maar in deze tijd dat je voor een 75cm plu zo'n 15 euro betaald en de regenwerende variant de helft kost.. . zijn weinig mensen die dan nog gaan zitten knutselen.

In principe kun je heel veel dingen die er niet echt geschikt voor zijn gewoon in de studio gebruiken. Neem maar 's een plaatje piepschuim, reflecteert heel behoorlijk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

FGA > FGW :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1