Hallo, Ik heb de Creative Geforce 256 annihilator Pro. De core runt op 300 mhz. Die kun je met zo'n slider van hun op 330 mhz zetten, ik weet dat als je gaat kloten hoger kan halen, maar omdat het er standaard bij zit: kun je die slider op 330 mhz zetten zonder extra cooler wat dan ook? zo ja op welke temp draait die dan/ welke temp moet je hebben?
Verwijderd
100 graden celcius is de ideale temperatuur.
Om een eitje op te bakken.
Ik heb zelf de ASUS V6600 SuperDeluxe en hij is uiteraard overgeklokt. Temperatuur is na een loop van 5 en een resolutie van 1600 X 900 in 3dMARK 2000 zo'n 76 graden. Moet ie tegen kunnen hoor.
Stel GeForce pas hoger in als ik vanplan ben een spel te gaan spelen. In windows klok ik hem juist naar beneden. Dan loopt ie op 30 graden en heeft ie weer effe wat rust.
Dit alles doe ik (nog) zonder extra coolers en andere toeters en bellen.
Suc6 met je overklok praktijken en de groenten van mijn.
Mikert.
Om een eitje op te bakken.
Ik heb zelf de ASUS V6600 SuperDeluxe en hij is uiteraard overgeklokt. Temperatuur is na een loop van 5 en een resolutie van 1600 X 900 in 3dMARK 2000 zo'n 76 graden. Moet ie tegen kunnen hoor.
Stel GeForce pas hoger in als ik vanplan ben een spel te gaan spelen. In windows klok ik hem juist naar beneden. Dan loopt ie op 30 graden en heeft ie weer effe wat rust.
Dit alles doe ik (nog) zonder extra coolers en andere toeters en bellen.
Suc6 met je overklok praktijken en de groenten van mijn.
Mikert.
Verwijderd
Je core draait niet op 300 MHz (of maar een seconde ofzo
).
Het is je geheugen dat op 2 x 150 MHz draait,
en je naar 2 x 165 MHz kan opklokken. Niemand kan natuurlijk garanderen dat dat ook werkelijk lukt, maar het is de moeite van het proberen waard. Je kan er immers niets mee kapot maken. Maar als je merkt dat spelletjes verdacht vaak crashen ligt het vaak wel aan de te hoge snelheid.
Het is je geheugen dat op 2 x 150 MHz draait,
en je naar 2 x 165 MHz kan opklokken. Niemand kan natuurlijk garanderen dat dat ook werkelijk lukt, maar het is de moeite van het proberen waard. Je kan er immers niets mee kapot maken. Maar als je merkt dat spelletjes verdacht vaak crashen ligt het vaak wel aan de te hoge snelheid.