geluid van laptop naar versterker sterk vervormd

Pagina: 1
Acties:

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb twee laptops tot mijn beschikking, Een daarvan wil ik gebruiken om in de woonkamer mijn muziek af te spelen (wordt automatisch geupdate met mijn pc op mijn kantoor). Deze laptop heeft geen optische uitgang en als ik hem via de uitgang (koptelefoon) aansluit op mijn jvc versterker (ongeveer 6 jaar oud) dan klinkt dat voor geen meter. Klinkt als 'onderwater', net als wanneer ik mijn ipod aansluit en het volume van de ipod te hoog heb staan.

Ik heb de laptop via een audiojack-dubbel tulp-kabeltje aangesloten op de phono ingang van de versterker.

Ik heb verschillende volumes uitgeprobeerd: laptop hoog - versterker laag, versterker hoog - laptop laag. Beiden werken niet (de laatste was bij mijn ipod de oplossing).

Wat kan ik doen?

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 12:50
De phono ingang is uitsluitend voor een platenspeler, dat kan zeker het vervormde geluid verklaren. Heb je geen AUX/TAPE/VIDEO op je versterker, sluit daar je ipod/laptop maar eens op aan. Ik denk dat dat een stuk beter klinkt.

[ Voor 27% gewijzigd door -ChRiZz- op 03-05-2009 21:58 ]

Slache!

• intruder1400
  • Niet online
Inderdaad! Ik heb de laptop op een andere aansluiting gezet en dat werkt een stuk beter. Valt me nog reuze mee hoe goed het geluid is. Wel jammer dat ik een optische uitgang op mijn laptop mis.

Ik heb nu een kabeltje gebruikt met twee tulpjes - audiojack ingang met daarop een kabel met twee keer audiojack (of miniplug of zo). Zou een kabeltje met twee tulpjes - 1 audiojack nog kwaliteitswinst opleveren?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Ik denk dat je met andere kabeltjes hier niets meer wint (sowieso valt het nog te betwisten in hoeverre kabels invloed hebben op de geluidskwaliteit). De grootste bottleneck is toch je geluidskaart, die in laptops meestal vrij belabberd is. Tenzij je slechte speakers hebt, maar daar ga ik maar even niet van uit.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• intruder1400
  • Niet online
Ik heb nog ergens andere kabels gevonden, die ga ik dit weekend even proberen. Zijn er ook producten dat je gebruik kan maken van een externe geluidskaart of zo? Een geluidskaart inbouwen in mijn laptop geef ik weinig kans, misschien een apparaatje dat via USB zijn info krijgt?
Hmmm... eerst googlen, dan vragen!! Ja dus, genoeg producten!
Thanks voor je info!

[ Voor 14% gewijzigd door intruder1400 op 07-05-2009 11:47 ]