Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Mijn Onky TX-SR606 geeft op de een of andere manier niet altijd het signaal van de Wii door.

SItuatie is als volgt.

- Wii is aangesloten op receiver met component- of composietkabel;
- receiver is middels HDMI aangesloten op mijn tv (Pioneer PDP-LX5090);
- receiver staat ingesteld op "through".

Normaalgesproken werkt dit prima, het beeld van de Wii komt gewoon goed door. Sinds vanmiddag heb ik echter het Homebrewkanaal op mijn Wii gezet en kan dus ook andere spellen spelen. Als ik dat doe dan wordt het signaal ineens niet meer doorgegeven door de Onkyo. Ik krijg geen beeld op de TV en zie dat hij schakelt tussen verschillende modi.

Ik dacht dat dit een probleem van de Wii was, maar als ik de Wii rechtstreeks op de TV aansluit dan is er niks aan het handje, er is dan wel ineens beeld. Het ertussen zetten van de receiver zorgt dus voor het probleem. Het maakt daarbij niet uit of ik de Wii aansluit middels composiet of component. Verder heb ik ook gekeken of het uitmaakt of ik de instelling verander dat de HDMI output anders is ingesteld dan "through" (heb ze allemaal geprobeerd).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Onkyo het signaal wel goed doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat klinkt herkenbaar. Ik heb het probleem met de SNES op de Onkyo 606.

Deze staat ingesteld op 480/576p en geeft ook problemen. De oorzaak ligt bij de Faroudje chip vermoed ik omdat de input niet helemaal lekker is. Heb het uiteindelijk gewoon op de TV aangesloten en met tulp de TV aan de receiver gehangen...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Tsja, dat is nu net de hele reden dat ik die Onkyo ertussen heb hangen. Er lopen maar 2 kabels naar tv (stroom en 1 HDMI) die mooi zijn weggewerkt. Zit er dan niet echt op te wachten om de Wii direct op TV aan te sluiten.

Zou toch een oplossing voor moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Even een kickje. We zullen toch niet de enigen zijn die een Wii of SNES aansluiten op de 606?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Kheb ook een Wii aangesloten op een 606 met HBC en hier gaat het prima. Heb je de 606 op passthrough gezet of laat je em upscalen naar 720p/1080i?

Wat ik wel heb gemerkt is dat de onkyo 606 het upscalen niet helemaal goed doet, er verschijnen dan zwarte balken aan de boven en onderkant van zo'n centimeter. Ik dacht eerst dat het kwam doordat de receiver rekening houdt met overscan maar dat kan ik nergens in de settings vinden. Na wat onderzoek op AVSforum bleek dat het gewoon een ding van de upscaler, het zetten van de output op passthrough lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Bij mij werkt hij alleen niet bij bepaalde spellen op het Homebrew-kanaal. Bij jou geven die spellen nooit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:57:
Wat ik wel heb gemerkt is dat de onkyo 606 het upscalen niet helemaal goed doet, er verschijnen dan zwarte balken aan de boven en onderkant van zo'n centimeter. Ik dacht eerst dat het kwam doordat de receiver rekening houdt met overscan maar dat kan ik nergens in de settings vinden. Na wat onderzoek op AVSforum bleek dat het gewoon een ding van de upscaler, het zetten van de output op passthrough lost het probleem op.
480/576p zetten werkt ook :) Ik gebruik de scaler enkel om te deinterlacen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Maar bij de SNES krijg je toch ook geen beeld door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:57:
Bij mij werkt hij alleen niet bij bepaalde spellen op het Homebrew-kanaal. Bij jou geven die spellen nooit een probleem?
Welk spel dan? Snes9x draait gewoon prima, heerlijk weer Chrono Trigger spelen met de emulator :D Kheb verder geen virtual console spellen dus dat kan ik niet testen.
Chevy454 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:19:
[...]

480/576p zetten werkt ook :) Ik gebruik de scaler enkel om te deinterlacen.
Dacht dat de Wii al een progressief signaal verstuurde? Heb iig geen last van kam-effecten in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:20:
Maar bij de SNES krijg je toch ook geen beeld door?
Ik doelde op het uitgestrekt beeld / balken in het scherm in het algemeen. Niet over de oplossing voor de wii / snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Toch nog maar eens een kickje. Zou het nl wel leuk vinden om ook NES/SNES spellen te kunnen spelen, zonder elke keer allemaal kabels anders te moeten aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Nog ff kickje, want heb het nog steeds niet aan de praat om SNES spellen via de Onkyo op tv te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:25:
Nog ff kickje, want heb het nog steeds niet aan de praat om SNES spellen via de Onkyo op tv te krijgen.
Ik heb het opgegeven :( Ansich is het nog geen ramp, de audio kwaliteit van de SNES was ook niet echt het van het ;)

Maar de schakelende functie van de Onkyo, ja dat is wel een gemis maar met een Harmony merk je er weinig van. Alleen die kabels hé :(

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 29-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Het output signaal van de SNES is 240p; het kan zijn dat de receiver dit niet accepteert (minimaal 480i als input nodig). Gebruik een emulator die de output schaalt naar min. 480i of 480p.
Pagina: 1