Je kan zeker niet op die kaart vertrouwen!
Ik zat ook naar een iPhone te kijken, de coverage tool zegt perfect bereik hiero, maar mijn HTC Touch HD (incl. laatse Radio ROM) pakt hier NOOIT HSDPA, altijd GSM.
Als ik hem forceer op HSDPA, dan gaat dat op het zolder prima (2 lijntjes), in mijn kamer brak (1 lijntje, veel wegval) en beneden zijn telefoongesprekken al niet meer mogelijk (geen service, let op: via HSDPA ONLY, GSM is vol bereik).
Als ik op school Radio 538 start (+- 128 Kbit), en naar huis rijd (vandaag nog geprobeerd) dan gaat dat in het begin vlekkenloos (er staat een behoorlijke antenne op het dak van mijn school, denk dat die o.a. van T-Mobile is).
Echter, hoe dichterbij ik bij huis kom, hoe vaker er bufferingen plaatsvinden, tussen school en huis in (telefoon zegt dan nog wel 2 streepjes HSDPA, vlakbij een rijksweg) is Radio luisteren al niet meer mogelijk.
Vodafone geeft hier 2/3 strepen meestal, en de stream onderbreekt hier niet bij, ik kan rustig naar school rijden, het bereik is daar nog sterker (4 strepen, en ik vermoed nogmaals de antenne op het dak).
Oftewel, mijn testperiode zit er na 1 dag op, ik weet genoeg, ik ontwijk T-Mobile met een afstandje.
Ik heb hier geen geld aan gespendeerd, maar als je een simkaart koopt van T-Mobile (ik op de rommelmarkt, kon hem nieuw voor € 2,- niet laten liggen) krijg je tijdelijk 1 maand gratis internet (bevestigd via SMS). Welliswaar wel gecapped op 384/64 Kbit, maar wel prima om even het bereik te testen.