Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerbakeitje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:18
Volgens de coverage tool van T mobile hoor ik wel 3g bereik te hebben. Maar ik heb vernomen dat die tool niet echt klopt. (sommige plekken die dekking horen te hebben, hebben dan in werkelijkheid geen dekking).

Ik wil binnenkort een iPhone 3G halen, vandaar de vraag.

Dank bij voorbaat,
~Roerbakei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien er vast meer telefoons met 3G zijn dan alleen de iPhone 3G, lijkt me dit topic beter op z'n plek in Telecomproviders :)

AMD > TP

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De betrouwbaarste oplossing is : even een T-Mobile prepaid simmetje van iemand lenen, of, wanneer dat niet mogelijk is, er eentje kopen, op Marktplaats krijg je ze al vanaf drie euro.
Hiermee kun je dan zelf testen, hoe het bereik is op de plaatsen, waar je regelmatig verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 21:08
MarlyS schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:08:
De betrouwbaarste oplossing is : even een T-Mobile prepaid simmetje van iemand lenen, of, wanneer dat niet mogelijk is, er eentje kopen, op Marktplaats krijg je ze al vanaf drie euro.
Hiermee kun je dan zelf testen, hoe het bereik is op de plaatsen, waar je regelmatig verblijft.
Ja, dat is op zich wel een goed idee, maar dan ga je er wel vanuit dat de TS al een telefoon met 3G support heeft. Ik zou het zelf ook wel willen testen hier, maar mijn huidige telefoon heeft ook geen 3G en daarbij vraag ik me af of de huidige ontvangstproblemen door het T-Mobile netwerk komen of door m'n al niet zo nieuwe SE W810i :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zeker niet op die kaart vertrouwen!

Ik zat ook naar een iPhone te kijken, de coverage tool zegt perfect bereik hiero, maar mijn HTC Touch HD (incl. laatse Radio ROM) pakt hier NOOIT HSDPA, altijd GSM.

Als ik hem forceer op HSDPA, dan gaat dat op het zolder prima (2 lijntjes), in mijn kamer brak (1 lijntje, veel wegval) en beneden zijn telefoongesprekken al niet meer mogelijk (geen service, let op: via HSDPA ONLY, GSM is vol bereik).

Als ik op school Radio 538 start (+- 128 Kbit), en naar huis rijd (vandaag nog geprobeerd) dan gaat dat in het begin vlekkenloos (er staat een behoorlijke antenne op het dak van mijn school, denk dat die o.a. van T-Mobile is).

Echter, hoe dichterbij ik bij huis kom, hoe vaker er bufferingen plaatsvinden, tussen school en huis in (telefoon zegt dan nog wel 2 streepjes HSDPA, vlakbij een rijksweg) is Radio luisteren al niet meer mogelijk.

Vodafone geeft hier 2/3 strepen meestal, en de stream onderbreekt hier niet bij, ik kan rustig naar school rijden, het bereik is daar nog sterker (4 strepen, en ik vermoed nogmaals de antenne op het dak).

Oftewel, mijn testperiode zit er na 1 dag op, ik weet genoeg, ik ontwijk T-Mobile met een afstandje.

Ik heb hier geen geld aan gespendeerd, maar als je een simkaart koopt van T-Mobile (ik op de rommelmarkt, kon hem nieuw voor € 2,- niet laten liggen) krijg je tijdelijk 1 maand gratis internet (bevestigd via SMS). Welliswaar wel gecapped op 384/64 Kbit, maar wel prima om even het bereik te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Ik heb in Oegstgeest met T-Mobile in ieder geval geen goed 3G signaal. Leiden is prima, L'Dorp is niet altijd even goed is mijn ervaring. Vodafone heeft een veel betere dekking, KPN nooit getest maar is volgens mij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

NIets verwachten van de 3g dekking van tmobile, over het algemeen echt heel slecht.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die coverage tool slaat inderdaad nergens op. Veeeeels te rooskleurig..ehh rozekleurig ingevuvld. In Zeewolde waar ik regelmatig ben 0 HSDPA ontvangst terwijl dat er wel zou moeten wezen. In Hilversum ook maar half/half HSDPA ontvangst. Vliegt al heel vaak op GPRS wat minder snel is, zeker als je streams beluisterd want dat rebuffert het veels te vaak. Ik heb begrepen dat de snelheden van het internet wel om hoog gaan? Eerst betere HSDPA dekking zou ik zeggen, en dat vreselijke brakke GPRS eruit a.u.b.!!
Pagina: 1