Partitie maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Topicstarter
ik heb een probleem met partities maken in windows vista. via schijfbeheer heb ik mijn lege D partitie verkleind van 142 GB naar 72 GB en van de andere 70 GB niet toegewezen ruimte, probeerde ik een nieuwe eenvoudig volume te maken, maar zodra ik de instelling had opgegeven en op voltooien heb geklikt krijg ik eerst de melding:

'Door de geselecteerde bewerking worden de geselecteerde standaardschijven omgezet in dynamische schijven. Wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn, is het niet meer mogelijk om een geïnstalleerd besturingssysteem vanaf een volume op deze schijven (behalve vanaf het huidige opstartvolume) op te starten. Weet u zeker dat u door wilt gaan?'

Ja/Nee

bij optie Nee stopt ie
en bij optie Ja geeft ie weer een melding

'Er is onvoldoende ruimte op de schijf/schijven beschikbaar om deze bewerking te voltooien'

weet iemand wat er fout gaat en hoe ik het kan oplossen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxstar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-12-2020
Probeer het eens met de gratis Easeus partition manager, hiermee heb je veel meer mogelijkheden.

En deze is betrouwbaarder dan het schijfbeheer van Windows, die nog wel eens zorgt voor een unbootable systeem na veranderingen in het schijfbeheer.

http://www.partition-tool.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ik neem aan dat je ook al een restart had gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

Topicstarter
dat programma werkt wel en reboots heb ik ook gedaaan tussen door, maar ik heb het probleem gevonden
je kan niet meer dan vier primaire partities maken en ik heb er nu al 4
1-EISA configuratie
2-windows vista
3-data
4-EISA configuratie

en ik wil straks ook nog windows 7 op een andere partitie installeeren maar dat kan niet want ik heb geen vrije partitie meer, ik kan er wel meer maken maar dan moet ik de data primaire partitie veranderen in een uitgebreide en daarin meerdere logische stations maken maar daar kan geen besturingsysteem op

weet iemand of ik die eisa configuratie partities gewoon kan verwijderen of krijg ik dan gezeur met de garantie van acer?

[ Voor 3% gewijzigd door guid0o op 04-05-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
Die EISA partitie is je recovery-partitie. Je kunt 'm verwijderen, maar maak dan s.v.p. eerst de recovery-dvd's aan via de Acer software, anders wordt het heel lastig om ooit je originele OS terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

Topicstarter
Die cd's heb ik gemaakt net nadat ik hem heb gekocht.
Je kan die toch gebruiken door bij het opstarte in je boot menu, booten vanaf cd/dvd in te schakelen?

edit: is het geen optie om een externe hardeschijf te kopen en daarop partities maken en op zo'n partitie windows 7 te installeren of kan je geen besturingssysteem booten vanaf een externe hardeschijf?

[ Voor 39% gewijzigd door guid0o op 04-05-2009 17:03 ]

Pagina: 1