Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VMware Crash, disk recovery mogelijk? (.vmdk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Onlangs toen ik mijn VMware Workstation opstartte, en een van mijn Virtual Machines probeerde te booten, crashte mijn pc. (Viel uit, en startte automatisch terug op) Sindsdien kon ik de Virtual Machine die aan het opstarten was niet meer openen.
Op deze Virtual Machine stonden enkele van mijn programmeerprojectjes, waar ik toch al even mee bezig was, maar waarvan ik jammergenoeg nog geen backup had gemaakt op mijn fysieke schijf. Nu heb ik gegoogled op de errors die ik kreeg, en heb toen een paar stappen gevolgd. Niets bleek te werken.
Ik heb onderandere geprobeerd een nieuwe Virtual Machine te maken en deze te koppelen aan de schrijven van de vorige, maar ik kreeg enkel een zeer oud moment uit mijn Virtual Machine terug. (nog van in 2008 denk ik zelfs) Na dze dingen geprobeerd te hebben is de laatste error die ik krijg dat een van de disks al in gebruik is door een andere Virtual Machine of snapshot. Nu is mijn hoofdzorg vooral het terugkrijgen van files die op de schijf van de VM staan. Ik heb al gezocht of er een manier is om deze terug te halen, maar nog niets op gevonden. (Toch niets goedkoper als $300)

Heeft hier iemand al ervaring mee?

PS: dit is de error die ik krijg:
Unable to open file "D:\VMware\WinXP Pro - RCE & PRG\winxp-vm-dsk1.vmdk": One of the disks in this virtual machine is already in use by a virtual machine or by a snapshot..

Alvast Bedankt!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

zal wel ergens een stale lock file achter gebleven zijn, herriner me een soortgelijke situatie hier.

Zowiezo kopie maken van je hele Virtual Machine folder voordat je zaken begint te deleten.

google eens op lock files vmware, en er is altijd het vmware forum voor preciese info

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd e .LCK files te verwijderen, maar telkens als ik hem probeer op te starten komt er een nieuwe bij (wat normaal is), maar ik blijf de error krijgen. :(

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

alleen de vmdk kopieren en toevoegen aan een reeds bestaande vm mischien?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een tool van VMware zelf gevonden waarmee ik de .vmdk files hoop te mounten. Zal laten weten of dit lukt. :)

-- Edit --
Heb kunnen mounten, maar alweer enkel een oudere staat van de schijf. zou er een manier zijn om de nieuwe data ook te kunnen mounten? Die moet toch ook ergens opgeslagen zijn 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 20:57 ]