Linksys WUSB100 op Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300945

Topicstarter
Beste Tweakers....,

Ik heb een Linksys WUSB100 Wireless usb adapter gekocht voor mijn computer waar ubuntu op draait.
Nou heb ik verschillende tutorials(http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=907809) gevonden over hoe deze te installeren onder Ubuntu met behulp van de RT2870 Drivers. Nu is dit ook wel 'gelukt' maar toch kan ik niet verbinden met mijn draadloze netwerk (router is een linksys WRT160N).
het enige dat mij opvalt is dat op ander forums wordt gezegd dat je in de include map het bestand rt2870.h moet aanpassen en daar het device ID van de linksys dongle moet bij zetten voordat je hem compiled dit heb ik gedaan maar toch laat hij bij mij alleen het device ID zien en zet er geen Linksys achter... oftewl hij herkent hem niet. Ik denk dat dit het probleem is heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driaker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Welke versie van Ubuntu heb je?

Ik moest bij 8.10 nog wel dingen zelf compileren, maar bij 9.04 werkte het out of the box. (Ik heb zelf de WUSB600N en die werkte vanzelf, hoewel ik niet de 5Ghz kanalen kan zien.)

Dat header bestand waar je het over hebt kon ik ook niet vinden bij de meest recente source code van ralink.

watte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driaker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Oh ja, met de gecompileerde versie (Geprobeerd om te kijken of ik daarmee wel 5Ghz kon zien) kon ik ook geen verbinding meer maken via NetworkManager, dus misschien dat met die driver versie iets mis is.

Verbinden werkte overigens nog wel met NDISwrapper.

watte?