Systeem upgrade: advies en vragen

Pagina: 1
Acties:

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:14

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Sinds kort heb ik zowel een Full HD plasma als een PS3. Nu kan ik dus van mooi beeld genieten dmv BR-films. Alleen zou ik hier ook een beetje aardig geluid bij willen. Op het moment heb ik een Philips MCD-709 mini DVD setje. Opzich zijn we tevreden over het geluid en zeker over de looks van de luidsprekers en passieve subwoofer (2.1 opstelling). Alleen heeft dit setje geen digitale ingang en kan ik de PS3 hier dus niet op aansluiten. Ergo, als ik films kijk via de PS3 hoor ik het geluid uit de TV, dit kan beter lijkt mij.

Nu heb ik hier zelf een aantal oplossingen voor bedacht waarbij het budget max 400 euro is.
1. Overgaan tot aanschaf van Onkyo HTX-22HD
2. Overgaan tot aanschaf van (bijvoorbeeld) Yamaha RX-V365 receiver.

In geval van punt 1 zou ik gelijk een 4.1 situatie kunnen creeren door de huidige luidsprekers erbij te gebruiken. Echter, deze luidsprekers hebben een 4 ohm weerstand, terwijl de versterker in basmodule een uitgangsweerstand van 6 ohm aangeeft. Nu heb ik gelezen dat bij niet te hoge volumes dit geen problemen zou opleveren en dat de meeste huidige versterkers een beveiliging tegen overbelasting hebben ingebouwd. Kan ik dus eventueel probleemloos de 4 ohm speakers aansluiten op de Onkyo HTX-22HD?

In geval van punt 2 zou ik bij een 2.1 opstelling blijven. Dan zou ik de huidige speakers willen blijven gebruiken wat volgens mij geen probleem moet opleveren. Alleen zit ik dan met een vraagstiuk betreffende de subwoofer. Mijn huidige subwoofer is passief en ik geloof niet dat ik die op de gangbare receivers kan aansluiten. Ik zou dan ook een actieve subwoofer moeten aanschaffen. En daar is het budget eigenlijk niet groot genoeg voor. Toen zag ik dat er ook bas versterker modules te verkrijgen zijn. zoiets als : subwoofer versterker module. Kan ik een dergelijke module probleemloos gebruiken bij mijn huidige subwoofer, of komt hier meer bij kijken (volumes, vermogen, etc....)? en wat zou een beter geluid opleveren: mijn huidige subwoofer met een dergelijke versterker of een goedkope subwoofere ala de yamaha YST-FS050 / yamaha YST-FSW100 /150 /yamaha NS-SW210 / Canton AS2015SC subwoofers?

Mocht er iemand nog betere oplossingen hebben om een beetje fatsoenlijk geluid te halen uit de PS3 dan hoor ik het graag. De enige voorwaarde is dat de luidspekers moeten blijven staan (iets met estethiek en vriendin). Een 2.1 opstelling heeft ook een lichte voorkeur omdat we anders te veel kabels moeten wegwerken (lui). Daarnaast zouden we ook de ziggo kabel decoder digitaal willen kunnen aansluiten op de versterker. Andere uitbreidingen zitten er niet aan te komen. Alvast bedankt voor jullie behulpzaamheid!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
misschien kun je een DA converter kopen ( http://www.avblog.nl/woordenboek/d/da-converter/ ) als je een analoge ingang op je miniset hebt. De gemiddelde prijs hiervan is wel redelijk hoog, maar misschien dat je een goedkope kunt vinden.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Is voor mij geen optie, ik wil niet nog een kastje erbij (het liefts zo weinig mogelijk kastjes, kabels en stroomverbruik). Daarnaast las ik nog dat versterker van het huidige minisetje niet lager gaat dan 100Hz, onvoldoende voor het laag bij films me dunkt. De miniset gaat er dan ook uit, alleen de speakers willen we behouden. Edoch, bedankt voor het meedenken!

Niemand met een mening?

[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 05-05-2009 13:36 ]

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
De eerste keus is gemaakt. Het wordt optie 2, een receiver met daarbij een actieve subwoofer. Want die laatste heb ik reeds aangeschaft. Ik zag namelijk een magnat monitor 300A subwoofer voor 99,- E die ik niet kon laten staan.

Vraag is nu welke receiver ik het beste kan aanchaffen. Wegens uiterlijke redenen is deze keuze wat ons betreft beperkt tot de Denon 1509, de Yamaha RX-V365 en een 2e hands NAD T753v2. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de NAD vanwege de volgens mij degelijke bouw en het constante vermogen. En zou stabiel mijn 4 ohm luidsprekers kunnen aansturen. Echter het is wel een wat ouder model en heeft dus geen hdmi. Dat is ook het enige nadeel wat ik kan bedenken. Zijn er misschien nadelen die ik niet zie aan de NAD receiver? Of zijn er uber voordelen bij een van de andere twee receivers waardoor ik voor 1 van die moet kiezen?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
De NAD is wel een stuk ouder, maar ook een paar modelletjes hoger. Vind je geluidskwaliteit het belangrijkst en wil je 4-ohm ondersteuning dan zou ik daarvoor gaan. De andere twee zijn dan ook instapmodellen en de NAD niet.

[ Voor 18% gewijzigd door mac1987 op 10-05-2009 16:53 ]

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Ik heb inmiddels een nieuwer model NAD aangeschaft, de T737. Hopelijk komt deze snel binnen!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

JT

VETAK y0

Ok dan :D En dan kan je langzaamaan uitbreiden met betere speakers want die beslissen nog steeds voor het grootste gedeelte hoe je setup klinkt. Het resultaat zal veel beter zijn dan zo een alles in 1 setje. Onthoud verder dat vooral luisteren het devies is, alleen jij kan beslissen wat je het beste vind klinken, zoals alleen jij kan aangeven wat jij een mooie kleur vind.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 23:21
Even iets daarnaast: je hebt het over de Yamaha RX-V365 en een PS3, maar ik had juist ergens gelezen dat die Yamaha het LPCM geluid wat uit de PS3 over HDMI komt niet door de Yamaha afgespeeld kan worden, zodat je alsnog een optische kabel aan moet sluiten (bron: http://forums.audioholics.com/forums/showthread.php?t=53128). Ik vind dat wel jammer, want de Mediamarkt in Eindhoven had juist net een aanbieding waar die Yamaha in een setje zat met een DVD speler en speakerset voor 533 euro. (http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-19099134)
Pagina: 1