Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP3] PC boot niet meer na (blijkbaar) fout afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een PC staan die niet meer goed wil booten. Het probleem is namelijk dat hij niet verder komt dan het scherm waar je kunt kiezen uit Veilige modus, Veilige modus met opstartprompt, Windows normaal starten, etc. Als je vervolgens iets kiest, dan gaat hij even laden en reboot hij vervolgens.

Ik heb zo'n idee dat er gewoon opstartbestanden missen, of dat er iets door een virus omzee is geholpen, maar weet dit uiteraard niet zeker.

Even een filmpje om het geheel wat duidelijker te maken: MOV00194.MP4

Specificaties van de PC:

AMD Duron 1350MHz
512MB ram
160GB PATA HDD
Ouderwets MOBO waarvan ik het type niet 1-2-3 weet, maar dat boeit opzich ook niet zo.
CD-fikker

Ik heb al zoveel mogelijk afgekoppeld, maar dit mocht ook niet baten.

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? Ik heb geen idee waar dit op slaat namelijk.

Bedankt voor alle reacties. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• RichardZijlstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 21:22
Bios update, geheugentest mem368+ erover laten lopen.. hd test "kijken voor fouten" in bios alles laden als standaard.

Voor het te weten komen van de computer hardware moet je even zoeken op google op everest.

Laat even weten wat je in deze gegevens aantreft.

Gr Richard

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:10
booten van XP installatie cd en systeemherstel doen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
PhWolf schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:06:
booten van XP installatie cd en systeemherstel doen.
Ik zit in de console, wat moet ik vervolgens intypen? :)
RichardZijlstra schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:03:
Bios update, geheugentest mem368+ erover laten lopen.. hd test "kijken voor fouten" in bios alles laden als standaard.

Voor het te weten komen van de computer hardware moet je even zoeken op google op everest.

Laat even weten wat je in deze gegevens aantreft.

Gr Richard
Ik zal het zooitje zodadelijk even testen. :) Everest kan ik uiteraard niet draaien als XP niet boot. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door MensionXL op 03-05-2009 18:25 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:10
MensionXL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:24:
[...]
Ik zit in de console, wat moet ik vervolgens intypen? :)
Je moet niet naar de Recovery console, maar gewoon voor setup/installatie kiezen. Dan gebruikersvoorwaarden accepteren en als het goed is krijg je een lijst waarin je huidige XP installatie staat, die je dan kunt repareren door R te typen. Je moet wel altijd goed kijken of je ook echt een huidige geïnstalleerde XP aan het repareren bent, anders begint de gewone installatie van XP en kun je je data alsnog kwijtraken.
Voor zover ik weet worden met deze methode overigens wel alle programma's onbruikbaar (of in ieder geval de programma's die registersleutels gebruiken), dus die zul je opnieuw moeten installeren. Het laat geloof ik iig wel je Documents and Settings folder met rust.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
PhWolf schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:06:
[...]

Je moet niet naar de Recovery console, maar gewoon voor setup/installatie kiezen. Dan gebruikersvoorwaarden accepteren en als het goed is krijg je een lijst waarin je huidige XP installatie staat, die je dan kunt repareren door R te typen. Je moet wel altijd goed kijken of je ook echt een huidige geïnstalleerde XP aan het repareren bent, anders begint de gewone installatie van XP en kun je je data alsnog kwijtraken.
Voor zover ik weet worden met deze methode overigens wel alle programma's onbruikbaar (of in ieder geval de programma's die registersleutels gebruiken), dus die zul je opnieuw moeten installeren. Het laat geloof ik iig wel je Documents and Settings folder met rust.
Zojuist geprobeerd, maar hij kan drivers.cab niet kopiëren. Ik heb dat bestand even overgeslagen en ik krijg nog steeds hetzelfde tijdens booten.

Zo eens even kijken of ik een andere drive kan aansluiten, dat zou het moeten verhelpen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MensionXL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:31:
[...]

Zojuist geprobeerd, maar hij kan drivers.cab niet kopiëren. Ik heb dat bestand even overgeslagen en ik krijg nog steeds hetzelfde tijdens booten.
Kopieerfouten zijn altijd hardware gerelateerd - brakke drive of CD of werkgeheugen, of een moederbord wat defect aan het gaan is. Al kan zelfs een rare geheugentiming roet in het eten gooien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1