Vodafone & toch niet zo zorgeloos internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 23:20
Ik heb eind maart een Vodafone Blox erbij genomen om internet op mijn mobiel te kunnen gebruiken. Echter, tot mijn stomme verbazing zie ik dat er in plaats van een bedrag wat onder de 50 euro zou moeten zijn (27,50 + 10 euro blox + eventuele extra belkosten(0900/wat ik over mijn bundel heen ga)) zie ik dat er maar liefst 185 euro is afgeschreven van mijn rekening!!

Ik ben eens op de vodafone site bij mijn factuur gaan kijken en zag dat er voor 'Dataverkeer' enorm hoge kosten zijn gerekend terwijl ik gewoon een Vodafone Blox heb daarvoor. Hier een printscreen van de rekening.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tochnietzozorgeloos.png

Hebben meer mensen hier last van gehad of doe ik soms iets verkeerd (instellingen aan mijn telefoon ofzo)? Ik ga sowieso nog even bellen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Uhmmm, denk het enige zinnige is dat je gewoon ff met de klantenservice belt en de situatie uitlegt, misschien is er vanaf hun kant iets niet goed gegaan ?

Of heb jij vele gbtjes per dag zitten downloaden met je telefoon ? dan kan ik me de rekening ook nog wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nee totaal niet, dat is nu juist het rare. Ik heb over anderhalve maand verspreid (laatste twee weken het internet niet echt gebruikt) ongeveer 180 MB gedownload en 36MB geupload.. Waar dat dan zoal uit bestaat? Documenten/zipjes voor school, af en toe een filmpje en verder internet/chat verkeer. Lijkt me toch niet enorm veel én ik meen me te herinneren dat Vodafone sowieso je niets meldt wanneer je maximaal 10 keer het gemiddelde dataverbruik overschreid. Dus dat lijkt me sowieso niet van toepassing.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Het zal inderdaad niet aan het aantal GB's liggen. Gewoon even contact opnemen met Vodafone, waarschijnlijk hoef je het niet te betalen. Misschien heb je foute instellingen gehad en heb je buiten je blox om zitten internetten of in het buitenland. Woon je vlak aan de grens, misschien had je net geen dekking is komen de kosten daaruit. Kortom, neem contact op met klantenservice.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 00:31
Ik had hetzelfde bij Vodafone. Heb vervolgens de klantenservice gebeld en blijkbaar was het een vaker voorkomend probleem, Ze herstellen het ter plekke en crediteren je netjes voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op je factuur niet zien wanneer de kosten precies gemaakt zijn? Je krijgt toch ook altijd een specificatie van welke nummers je op welk moment gebeld / ge-smst hebt, of dat binnen je bundel viel en zonee wat de kosten van het gesprek / bericht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb hetzelfde geintje gehad met Vodafone, maar dan met belminuten. De minuten die ik had gebeld (binnen de bundel) werden er ook nog eens bijgerekend als belminuten buiten de bundel. Als gevolg een rekening van 80e meer.

Een brief naar Vodafone klantenservice werd genegeerd aangezien mijn dagtekening 15 dagen na de rekening dagtekening was. De AV verplichten je om binnen 14 dagen te reageren. Een belletje naar de klantenservice binnen de 15 dagen werd niet gezien als reactie.

Stelletje !#$@#! honden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
Steephh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:35:
Nee totaal niet, dat is nu juist het rare. Ik heb over anderhalve maand verspreid (laatste twee weken het internet niet echt gebruikt) ongeveer 180 MB gedownload en 36MB geupload.. Waar dat dan zoal uit bestaat? Documenten/zipjes voor school, af en toe een filmpje en verder internet/chat verkeer. Lijkt me toch niet enorm veel én ik meen me te herinneren dat Vodafone sowieso je niets meldt wanneer je maximaal 10 keer het gemiddelde dataverbruik overschreid. Dus dat lijkt me sowieso niet van toepassing.
Doe je dit op je telefoon, of gebruik je je telefoon als modem voor je laptop?

En ik snap niet precies waarom mensen hiervoor een topic openen, even bellen naar de klantenservice is zo gebeurd, en zij kunnen zien wat er aan de hand is, voor ons is het gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, wat verwacht je van ons? Bel gewoon en praat er over, lukt dat niet kom dan maar hierheen. Dit is gewoon overbodig gedoe aangezien het hoogstwaarschijnlijk een fout is.

@ Xander2000, jij laat je wel heel makkelijk afschepen niet? Gewoon die afschrijving terugvorderen via je bank en weigeren te betalen tot ze het oplossen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik zie dat het álleen maar over de maand maart is, in April is er niets meer te zien. Heb net nog wat verder gegoogled en kwam meer mensen tegen die hetzelfde probleem hadden, dus het komt blijkbaar vaker voor.

Nou, dan ga ik morgen maar eens bellen! :P Aangezien de klantenservice gesloten is vandaag dacht ik, ik vraag even hier of het wat vaker voorkomt of dat het aan mij ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Steephh op 03-05-2009 17:51 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Xander2000 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:43:
Ik heb hetzelfde geintje gehad met Vodafone, maar dan met belminuten. De minuten die ik had gebeld (binnen de bundel) werden er ook nog eens bijgerekend als belminuten buiten de bundel. Als gevolg een rekening van 80e meer.

Een brief naar Vodafone klantenservice werd genegeerd aangezien mijn dagtekening 15 dagen na de rekening dagtekening was. De AV verplichten je om binnen 14 dagen te reageren. Een belletje naar de klantenservice binnen de 15 dagen werd niet gezien als reactie.

Stelletje !#$@#! honden.
Lijkt me wel heel sterk. Als het al in de voorwaarden staat (ik heb ze niet gelezen), kunnen ze je hier nooit aan houden. 3 weken op vakantie en zij mogen het geld houden wat ze ten onrechte verkeerd afschrijven omdat je te laat bent met reageren? Lijkt me niet. En je kunt het sowieso laten storneren tot 30 dagen na het afschrijven van de automatische incasso. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17
Dit is inderdaad een beetje vaag.
Onderaan je faktuur vind je een overzicht van je dataverbruik. Kijk hier is naar.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
@magiel:

Er staat iets dergelijks als dit, dit loopt dan van begin maart tot eind maart, terwijl ik zeker weten in april er ook nog op heb gezeten..

04.03.2009 00:15:07 live.vodafone.onnet 00:15:00 0,210
04.03.2009 09:01:46 live.vodafone.offnet 00:15:00 0,630
04.03.2009 09:01:46 high.vodafone.com 1.212,00 KB 1,470

Maar goed, ik ga in ieder geval morgen even bellen en ik laat dan wel horen wat men mij daar verteld.

[ Voor 40% gewijzigd door Steephh op 03-05-2009 18:01 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
Maar nogmaals:
addictive schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:44:
[...]

Doe je dit op je telefoon, of gebruik je je telefoon als modem voor je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardZijlstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 20:54
Ik heb dit ook gehad en gebeld en toen bleek dat ik over de 50mb had gedownload en toe moest ik ook een heleboel bijleggen.. nee dat vodafone is niet zo goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik ga deze dicht gooien niet om dat het geen valide vraag is maar simpelweg omdat wij je hier niet zo goed mee kunnen helpen. Dit is pur sang een klantservice vraag en alleen die kunnen je gericht hiermee helpen en het allemaal uitdiepen. Ik zou dus willen voorstellen om die morgen even een belletje te geven zodat ze het netjes kunnen uitleggen allemaal :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.