Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook2007] IMAP als standaard instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel haal ik mijn mails die ik op mijn Gmail account ontvang binnen met Outlook 2007 doormiddel van IMAP. Nadat ik dit heb ingesteld komt er altijd in Outlook een PST (Persoonlijke mappen) boven het IMAP account te staan.

Als ik via Configuratiescherm -> Post deze PST probeer te verwijderen kan dit niet. Ook kan ik het IMAP account of bestand niet als standaard instellen. Iemand enig idee waarom en hoe ik dit eventueel wel voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met als standaard? Standaard verzenden met de 'IMAP-account' kan prima. De PST verwijderen kan misschien als OL is afgesloten (via het configscherm). Vraag is of je dat wilt, dan heb je geen agenda meer en geen contactpersonen. Die staan immers in de PST en niet (of ook) op de Google-server.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:26:
Wat bedoel je met als standaard? Standaard verzenden met de 'IMAP-account' kan prima. De PST verwijderen kan misschien als OL is afgesloten (via het configscherm). Vraag is of je dat wilt, dan heb je geen agenda meer en geen contactpersonen. Die staan immers in de PST en niet (of ook) op de Google-server.
Klopt, standaard versturen via het IMAP account gebeurt nu ook. Maar iedere keer als ik Outlook start, kom ik automatisch in mijn Persoonlijk Mappen, terwijl daar mijn mail niet binnenkomt. Ik heb geen agenda en contactpersonen nodig, deze wordt al ontvangen en gesynchroniseerd via OWA (extern).

Ik wil dus de Persoonlijke mappen weg hebben, of niet als standaard instellen, hiermee bedoel ik dat deze niet bovenaan in Outlok staan, maar juist de IMAP folders.

Wat duidelijker zo?

• akaryan
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
In outlook: extra -> opties -> tab: overige -> geadvanceerde opties -> opstarten in deze map [bladeren]

Ryan

Verwijderd

Topicstarter
Ryan, bedankt! Dit is inderdaad wat ik zocht! Wel anders dan ik dacht, maar hier kan ik mee werken :)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
Om maar een klein beetje je topic te kapen, een vraagje dat hierop verder gaat(outlook-gmail-imap). Bij het verwijderen van een bericht in Oulook, wordt alleen het label verwijdert. Het bericht staat nog steeds in "alle berichten" maar wordt niet verplaatst naar "verwijderde items". Weet iemand de instelling hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 03-05-2009 20:26 ]

Pagina: 1