Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Epson v300 photo scanner onthoudt bewaarlocatie niet

Pagina: 1
Acties:

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:09
k heb dus een Epson V300 Photo scanner

wanneer ik op de PDF knop druk, slaat hij automatisch de bestanden op, in de map afbeeldingen, maar dat wil ik niet, dus heb ik als bewaarlokatie opgegeven Aangepast->desktop (er is daar alleen een OK, knop de eerste keer dat ik dat doe, onthoudt hij de desktop daarna de keren ernaa niet meer

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/rc31xg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/97irs5.jpg

wie weet er raad _O_

mijn doel is dus om de PDF's standaard op de bureaublad op te slaan, zonder dat ik dit iedere keer moet aangeven

Firefox - Iphone

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Andere software gebruiken die het wel kan?

Heb je overigens al eens op de knop Help geklikt en daar gekeken of het wel kan met die software die je nu gebruikt?

Ey!! Macarena \o/

• babybox
RaZ schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:34:
Andere software gebruiken die het wel kan?

Heb je overigens al eens op de knop Help geklikt en daar gekeken of het wel kan met die software die je nu gebruikt?
ja de helpknop zegt slechts dat je moet selecteren waar je het opgeslagen hebt, deze zegt niets over het iedere keer moeten selecteren van de doellocatie, ik vindt het zonde om alleen voor deze simpele instelling van software te switchen

het gaat trouwens om meegeleverde software Abby finereader sprint 6.0

Firefox - Iphone

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heeft dat programma misschien een .ini bestand met daarin de standaardlocatie vermeld?
Of staat er in de registry misschien een sleutel met die locatie?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• babybox
Neobahamuth schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:38:
Heeft dat programma misschien een .ini bestand met daarin de standaardlocatie vermeld?
Of staat er in de registry misschien een sleutel met die locatie?
nee, jammer

wat kan ik nog doen, ik wordt er gestoord van om iedere keer de opslag-lokatie op te blijven geven, immers mijn afbeeldingen map is huge, dus moet ik iedere keer op zoek naar dat zojuist gescande document als PDF.

waarom kan ik niet gewoon opslaan op de desktop waarom onthoudt hij dit niet

Firefox - Iphone

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

vraag: epson v300 photo scanner onthoudt bewaarlocatie niet
Da's geen vraag maar een statement :+ (Ik pas de titel een beetje aan, 'vraag' is nogal zinloos).

Welk OS? Ik gok zomaar op Vista. Zo ja: let even op de rechten (doe eens run as admin). Ook: kijk eens met MS' Process Monitor wat waar wordt geschreven als je de setting aanpast.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• babybox
F_J_K schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:22:
[...]

Da's geen vraag maar een statement :+ (Ik pas de titel een beetje aan, 'vraag' is nogal zinloos).

Welk OS? Ik gok zomaar op Vista. Zo ja: let even op de rechten (doe eens run as admin). Ook: kijk eens met MS' Process Monitor wat waar wordt geschreven als je de setting aanpast.
Vista ja, maar ook als admin haalt het niks uit

Firefox - Iphone

• babybox
heeft het misschien ermee te maken met

http://www.google.nl/sear...ap+niet&btnG=Zoeken&meta=

en is dit misschien mijn oplossing?
http://www.vistainfo.nl/v...s_over_windows_vista.html
http://vistabits.nl/probl...lingen_niet_onthouden.htm

[ Voor 12% gewijzigd door babybox op 03-05-2009 19:55 ]

Firefox - Iphone

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

UAC? Dat zou best kunnen. Maar: da's nu waarom ik je vraag te kijken met run as admin (dus niet simpelweg met adminrechten) en vooral ook te kijken welke meldingen je waar tegenkomt bij mislukte schrijfpogingen.

Ga niet zomaar alle beveiliging slopen, kijk waar de ontwikkelaar van de scantool een fout heeft gemaakt door te kijken welke schijf-fout er komt. Dan kan je gericht alleen dat bestand of die regkey openstellen (of eenmalig handmatig aanpassen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• babybox
F_J_K schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:58:
UAC? Dat zou best kunnen. Maar: da's nu waarom ik je vraag te kijken met run as admin (dus niet simpelweg met adminrechten) en vooral ook te kijken welke meldingen je waar tegenkomt bij mislukte schrijfpogingen.

Ga niet zomaar alle beveiliging slopen, kijk waar de ontwikkelaar van de scantool een fout heeft gemaakt door te kijken welke schijf-fout er komt. Dan kan je gericht alleen dat bestand of die regkey openstellen (of eenmalig handmatig aanpassen).
ik heb pas vista, dus dit concept kende ik nog niet O-)
maar je bedoelt dat ik moet doen:

rechtsklik op het icoon vh programma-> op de geavanceerd knop klikken-> het dialoog window dat verschijnt de box: "Run as administrator" aanvinken

ipv alleen rechtsklikken op het programma icoon en dan uitvoeren als administrator kiezen?

Als ik bovengenoemde heb gedaan waar moet ik dan op letten?
"
vooral ook te kijken welke meldingen je waar tegenkomt bij mislukte schrijfpogingen.
"

Maar hij bewaart dus wel, maar iedere keer in de map afbeeldingen terwijl ik iedere keer handmatig moet aangeven, bewaar ze op de desktop

[ Voor 10% gewijzigd door babybox op 03-05-2009 20:21 ]

Firefox - Iphone

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

babybox schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:17:
Als ik bovengenoemde heb gedaan waar moet ik dan op letten?
"
vooral ook te kijken welke meldingen je waar tegenkomt bij mislukte schrijfpogingen.
"

Maar hij bewaart dus wel, maar iedere keer in de map afbeeldingen terwijl ik iedere keer handmatig moet aangeven, bewaar ze op de desktop
Administrator: als je al rechtermuisknop deed zit dat wel goed. Ik was bang dat je dacht dat het aan je accountgeven van adminrechten zou voldoen. Dat is niet het geval, maar daar was je al achter :)

Hij slaat wel de bestanden op, maar slaat de instelling niet op. Daarom wil je dus met (bijvoorbeeld) Process Monitor kijken welke schrijfacties mislukken als je de instelling verandert. Dat kan je doen door het programma te downloaden van de MS site en te installeren. Dan starten (en dan snel het loggen uitschakelen met ctrl-e of Menu File -> Capture) en instellen dat het alleen maar mislukte schrijfacties toont. Dan de instelling van Epson aanpassen en kijken wat er wordt gelogd.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

De andere opties werken ook niet? Documenten of een andere willekeurige map?

Waarom? Omdat het kan!!

• babybox
F_J_K schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:28:
[...]

Administrator: als je al rechtermuisknop deed zit dat wel goed. Ik was bang dat je dacht dat het aan je accountgeven van adminrechten zou voldoen. Dat is niet het geval, maar daar was je al achter :)

Hij slaat wel de bestanden op, maar slaat de instelling niet op. Daarom wil je dus met (bijvoorbeeld) Process Monitor kijken welke schrijfacties mislukken als je de instelling verandert. Dat kan je doen door het programma te downloaden van de MS site en te installeren. Dan starten (en dan snel het loggen uitschakelen met ctrl-e of Menu File -> Capture) en instellen dat het alleen maar mislukte schrijfacties toont. Dan de instelling van Epson aanpassen en kijken wat er wordt gelogd.
oke heb ik gedaan maar: instellen dat het alleen maar mislukte schrijfacties toont. Dan de instelling van Epson aanpassen en kijken wat er wordt gelogd. hoe doe je dat precies, google is nu niet mijn vriend

http://www.google.nl/sear...actions&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 03-05-2009 21:03 ]

Firefox - Iphone

• babybox
Lolhozer schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:30:
De andere opties werken ook niet? Documenten of een andere willekeurige map?
haalt niks uit:
http://support.epson-euro...x7000f/html_s/scan1_4.htm

dat bij het opslaan doe ik dus

Firefox - Iphone

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Google is niet waar je wilt zoeken, maar gewoon de helpfunctie ;)

Filter -> leeggooien
If Category is Write then Include
If Result is SUCCES then exclude

En dan draaien maar. Als je veel onzinhits tegenkomt (bijv van de searchindexer) kan je die met de rechtermuisknop excluden, om een overzichtelijke output te krijgen.

Edit:
Lolhozer bedoelt, neem eens niet je bureaublad maar bijv c:\temp. Dus een korte, duidelijk gedefinieerde directorynaam die buiten je %user% dir valt. Overigens, gebruik ajb de edit-knop als je binnen 24u wat wilt toevoegen. Ook daar kan je de quote-knop gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 03-05-2009 21:34 ]

• babybox
F_J_K schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:32:
Google is niet waar je wilt zoeken, maar gewoon de helpfunctie ;)

Filter -> leeggooien
If Category is Write then Include
If Result is SUCCES then exclude

En dan draaien maar. Als je veel onzinhits tegenkomt (bijv van de searchindexer) kan je die met de rechtermuisknop excluden, om een overzichtelijke output te krijgen.

Edit:
Lolhozer bedoelt, neem eens niet je bureaublad maar bijv c:\temp. Dus een korte, duidelijk gedefinieerde directorynaam die buiten je %user% dir valt. Overigens, gebruik ajb de edit-knop als je binnen 24u wat wilt toevoegen. Ook daar kan je de quote-knop gebruiken.
MS Procmon lukt mij niet (het ligt niet aan jouw uitleg maar ik wordt er niet wijzer van en doe het vast verkeerd),
ik heb inmiddels geprobeerd op te slaan op de temp files eenmaal kan dat, maar de eerst volgende keer dat ik weer een pdf opsla doet hij dat automatisch weer in de afbeeldingen map, evenzo bij het opslaan op een externe harde schijf

Ik wordt gek |:( |:( 8)7 waarom kan hij de settings nou niet onthouden? waar ik eerder gewoon heb opgeslagen

instant update:

Hij onthoudt wel de lokatie als ik via het icoon scan (Epson scan), maar niet als ik dat via de hardwarematige knop op de scanner doe, maar hij is deze bewaar- setting kwijt als ik de hardware button gebruik, met andere woorden ik moet alleen het scannen starten via de icon ipv de knop op de scanner, dat wil ik dus niet

Nu ben ik geloof ik warm, maar ben er nog niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door babybox op 03-05-2009 22:31 ]

Firefox - Iphone

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Over de update: dat suggereert dus inderdaad een rechtenprobleem. Grote kans dat je bij aanroepen via de knop via een andere user (met minder rechten) werkt. Misschien ben je er al als je de juiste service hangt aan je eigen username.
Start - uitvoeren - services.msc
En dan de juiste service zoeken (geen idee welke), naar het tabblad Log on gaan en jouw username en password ingeven, ok, ok,ok en reboot. En: onthouden hoe het stond, zodat je het terug kunt zetten.

En natuurlijk: stuur een bericht aan Epson met deze bugmelding.

Pagina: 1