Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nslu2 als download server gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
Sinds kort heb ik een nslu2 draaien met daarop de meest recente versie van unslung. Ik wil hem eigenlijk gebruiken om bv vanaf een andere locatie (niet vanaf thuis) in te loggen en dan de nslu2 opdracht te geven iets te downloaden van usenet.

Is dit mogelijk en kan iemand me een beetje in de goeie richting helpen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De enige juiste richting is de gene die je bent vergeten voor hier te posten:

Voila

Ey!! Macarena \o/

• joppe113
Tja dat heb ik ook wel gedaan maar zoals maar dan kom ik er niet helemaal uit. Niet iedereen is even goed met computers. Dus dan ga je naar een forum waar ze dat wel zijn... Open deuren in trappen kan iedereen.

Is er iemand die me mischien wel wil helpen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

joppe113 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:48:
Is er iemand die me mischien wel wil helpen...
Wat heb je eigenlijk al zelf geprobeerd? Waar loopt het fout, wat zijn de foutmeldingen? Om je op weg te helpen: Het Grote Poortmappingsverhaal aangaande poorten openen om van buitenaf contact op te kunnen nemen met je netwerk.

Het lijkt er nu op dat je nog niets uitgeprobeerd hebt en een handleiding wilt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• joppe113
Daar lijkt het niet alleen op maar het is ook zo. Is dat zo erg?

Ik wil gewoon weten of het uberhaupt kan en zo je een klein zetje in de goede richting...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45
Op dit forum wel, we lusten je rauw.. >:)
Dan kun je beter terecht op een forum als http://www.helpmij.nl/

En zoeken kan trouwens iedereen, daar hoef je geen verstand van computers voor te hebben, dus zoek je eigen handleiding bij elkaar, dan leer je vast ook nog eens wat 8)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

joppe113 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:58:
Daar lijkt het niet alleen op maar het is ook zo. Is dat zo erg?
Nee, maar dan ben je hier niet op het goede adres. Hier komt men om te leren, en er achter te komen hoe iets moet, en waarom. Hier geven we dus enkel zetje in de juiste richting, zodat je zelf verder kan. Met nadruk op zelf.

Als je een voorgekauwde handleiding wil, zal je het elders moeten proberen.
Ik wil gewoon weten of het uberhaupt kan en zo je een klein zetje in de goede richting...
Tuurlijk kan dat. De link die ik gaf, zou je in iedergeval een paar uurtje zoet moeten zijn met lezen, en als er dan nog vragen zijn, horen we het wel.

Je hebt dus gewoon een client nodig met een webinterface, en zoals gambieter al zei, dan moet je ook gaan portforwarden.

Ey!! Macarena \o/

• joppe113
ja, ok. Jullie zijn geweldig. Maar als je niet goed met engels bent...

bedankt ..............

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, het kan. Nee, geen mooie interface. Nee, geen handleiding, Ja, wel linux via cli kunnen. Nee geen Web/RDC. Ja, wel SSH.
Pagina: 1