Ik ben sinds gisteren aan het stoeien met Java. Ik probeer een connectie te maken met een programma geschreven in Java met behulp van de bijgeleverde API.
Wat heb ik gedaan? Een nieuw project aangemaakt in NetBeans en de api.jar file toegevoegd aan het project. Vervolgens heb ik een geprobeerd connectie te maken. Daarvoor gebruik ik onderstaande code:
Ik krijg echter onderstaande foutmelding:
Ik heb op die foutmelding gegoogled en het zou iets te maken hebben met mijn CLASS_PATH instellingen, maar dat regelt NetBeans toch automatisch voor mij?
Het rare is echter, tenminste voor mij, dat ik die foutmelding niet krijg als ik niet kan connecten naar de API. Bijvoorbeeld foute host opgegeven of het programma stoppen, dan krijg ik netjes een foutmelding dat ie geen verbinding heeft kunnen maken.
Ik heb programmeer ervaring, maar niet met deze taal. Iemand ideeën?
Wat heb ik gedaan? Een nieuw project aangemaakt in NetBeans en de api.jar file toegevoegd aan het project. Vervolgens heb ik een geprobeerd connectie te maken. Daarvoor gebruik ik onderstaande code:
Java:
1
2
3
4
5
6
| try { String serverAddress = "127.0.0.1"; pinterface = (Guiscserverinterface) Naming.lookup("rmi://" + serverAddress + ":11099/pricer"); } catch (Exception e) { System.out.println(e.getMessage() ); } |
Ik krijg echter onderstaande foutmelding:
code:
1
| Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: gnu/trove/THashSet |
Ik heb op die foutmelding gegoogled en het zou iets te maken hebben met mijn CLASS_PATH instellingen, maar dat regelt NetBeans toch automatisch voor mij?
Het rare is echter, tenminste voor mij, dat ik die foutmelding niet krijg als ik niet kan connecten naar de API. Bijvoorbeeld foute host opgegeven of het programma stoppen, dan krijg ik netjes een foutmelding dat ie geen verbinding heeft kunnen maken.
Ik heb programmeer ervaring, maar niet met deze taal. Iemand ideeën?