Probleem netwerkkabel door muur (geen verbinding)

Pagina: 1
Acties:

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 14:18
Vandaag heb ik door een gasbetonnen muurtje (+/- 15 cm)een gat geboord. Door dit gat heb ik een 20 meter lange Roline Cat5e SFTP PatchCable getrokken (deze is verbonden met een router in de meterkast). Aan de andere kant van de muur komt deze uit achter mijn bureau. Ik heb de kabel aangesloten op mijn laptop, maar hij geeft aan dat er geen kabel is aangesloten.Trek ik de kabel weer door de muur terug en sluit ik hem dan aan op de laptop, dan krijg ik wel een verbinding.

Het is een zeer wazig probleem. Kunnen de volgende zaken een storing veroorzaken waardoor je helemaal geen verbinding met een netwerk kunt krijgen:

- Stroomkabels;
- Monitoren;
- Speakers / subwoofer (staat op de grond);
- Adapters.

Of zou iets anders een verstoring kunnen veroorzaken?

Verwijderd

Je kan het "uitsluiten" door het volgende te doen:

Ze in je meterkast ALLE groepen uit, behalve die van de wasmachine (of vaatwasser). Trek een verleng kabel vanuit de WCD waar de wasmachine op zat, en sluit de router daarop aan. Neem je laptop en probeer te kijken wat het resultaat is. Als het nu wel werkt, dan schakel je één voor één de groepen in, alle apparaten aanzetten, en kijken wanneer je verbinding verliest.

Maar en goede kwaliteit (en dat heb je) patchkabel moet tegen wat "invloeden" kunnen. Helemaal in een huis situatie....

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Is het niet perongeluk een cross cable?

[ Voor 8% gewijzigd door LuCarD op 03-05-2009 14:44 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• SeD_NcL
Ik krijg dus wel verbinding als ik de kabel weer door de muur terug haal. Als ik dan de kabel aan de laptop aansluit, dan krijg ik gewoon verbinding. Trek ik de kabel door de muur heen en sluit ik hem dan aan op mijn laptop, dan krijg ik geen verbinding. Het lijkt wel alsof de muur het euvel veroorzaakt.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Probeer eerst eens wat haik01 voorgesteld heeft. De blokken zelf bevatten niks wat het kan veroorzaken wel wat er door de muur heen loopt zoals bewapening, stroomkabels, enz.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bijna onvoorstelbaar; een ethernetkabel wordt niet door beton beïnvloed.
Heb je niet nog een switch liggen die je op de 20m kabel kan aansluiten om vervolgens met een ander netwerkkabeltje door de muur te gaan ?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Het gaat volgens mij om een afgeschermde kabel met folie en vlechtwerk. Storing van buitenaf lijkt me dan behoorlijk uitgesloten.

Heb je soms het stekkertje eraf geknipt, de kabel door de muur gestoken en er een nieuw stekkertje aan geknepen?

• SeD_NcL
Helaas heb ik geen switch liggen. Ik wil wel even nog wat extra info vermelden. Er loopt al een kabel van de router door het plafond naar een kamer. In deze kamer heb ik tot op vandaag een access point staan. Dit heeft altijd goed gewerkt. Echter wil ik nu niet meer draadloos werken en heb ik vanuit de kamer een gat door de muur geboord en op de oude kabel een koppelstuk gezet en daar aanvast de nieuwe kabel door de muur getrokken. Ik heb het koppelstuk natuurlijk ook al getest. Deze is goed. De kabel is goed. Meerdere kabels geprobeerd. Allemaal hetzelfde euvel. Ik heb de stroom van alle apparatuur in de kamer uitgezet, nog steeds hetzelfde probleem.

Erg vreemd allemaal. Gelukkig kan ik nog op de access point terug vallen (alleen zonde van het gat in de muur).

• SeD_NcL
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:51:
Het gaat volgens mij om een afgeschermde kabel met folie en vlechtwerk. Storing van buitenaf lijkt me dan behoorlijk uitgesloten.

Heb je soms het stekkertje eraf geknipt, de kabel door de muur gestoken en er een nieuw stekkertje aan geknepen?
Dat heb ik wel daarvoor gedaan, echter kreeg ik toen geen verbinding. Ik ging er vanuit dat ik het niet goed had gedaan en toen heb ik een groter gat in de muur geboord en een SFTP kabel er doorheen getrokken (niet zelf gemaakt).

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

SeD_NcL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:55:
[...]

Dat heb ik wel daarvoor gedaan, echter kreeg ik toen geen verbinding. Ik ging er vanuit dat ik het niet goed had gedaan en toen heb ik een groter gat in de muur geboord en een SFTP kabel er doorheen getrokken (niet zelf gemaakt).
Zelfde port gebruikt op de router?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-03 11:18
Trek jij de kabel met connector en al door de muur?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• SeD_NcL
LuCarD schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:58:
[...]

Zelfde port gebruikt op de router?
Jep
Keiichi schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:59:
Trek jij de kabel met connector en al door de muur?
Jep (aangezien ik geen connectors meer had voor de nieuwe netwerkkabel)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:42
Wat gebeurt er als je de kabel net genoeg door de muur haalt om het stekkertje in je laptop te doen ? (ipv helemaal naar je bureau.)

• SeD_NcL
Wacht volgens mij heb ik de SFTP kabel toch door mijn eigen actie (het met connector en al door de muur trekken) om zeep geholpen. Ik heb namelijk de kabel terug door de muur gehaald en hij geeft klaarblijkelijk geen connectie. Zonde, stom, jammer.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 19:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

SeD_NcL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:02:
Jep (aangezien ik geen connectors meer had voor de nieuwe netwerkkabel)
Heb je wel netjes een PVC-pijpje in dat gat geslagen of zit die UTP-plug vol met gruis elke keer ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36
SeD_NcL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:20:
Wacht volgens mij heb ik de SFTP kabel toch door mijn eigen actie (het met connector en al door de muur trekken) om zeep geholpen. Ik heb namelijk de kabel terug door de muur gehaald en hij geeft klaarblijkelijk geen connectie. Zonde, stom, jammer.
Anders was het wel een verdomd goede fire'wall' geweest ;)

• SeD_NcL
En nu doet ie het wel (niet door de muur)... Ik weet het niet meer... stomme kabel. Iets stoort, maar wat.

[ Voor 25% gewijzigd door SeD_NcL op 03-05-2009 15:39 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
SeD_NcL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:38:
En nu doet ie het wel (niet door de muur)... Ik weet het niet meer... stomme kabel. Iets stoort, maar wat.
Ik denk dat er gewoon een breuk in de kabel zit... Oftewel nieuwe kabel trekken.

• SeD_NcL
Mishmash schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat er gewoon een breuk in de kabel zit... Oftewel nieuwe kabel trekken.
Ik had gelukkig nog een connector liggen en heb net even een netwerkkabel gemaakt en deze werkt wel door de muur heen. De eerste gemaakte kabel was waarschijnlijk niet goed en de SFTP kabel is kapot gegaan door deze zo door de muur te trekken. Dus gelukkig geen rare stralings zaken, gewoon pech en een domme actie.

Thanx voor de replies iedereen!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:24
SeD_NcL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:54:
Helaas heb ik geen switch liggen. Ik wil wel even nog wat extra info vermelden. Er loopt al een kabel van de router door het plafond naar een kamer. In deze kamer heb ik tot op vandaag een access point staan. Dit heeft altijd goed gewerkt. Echter wil ik nu niet meer draadloos werken en heb ik vanuit de kamer een gat door de muur geboord en op de oude kabel een koppelstuk gezet en daar aanvast de nieuwe kabel door de muur getrokken. Ik heb het koppelstuk natuurlijk ook al getest. Deze is goed. De kabel is goed. Meerdere kabels geprobeerd. Allemaal hetzelfde euvel. Ik heb de stroom van alle apparatuur in de kamer uitgezet, nog steeds hetzelfde probleem.

Erg vreemd allemaal. Gelukkig kan ik nog op de access point terug vallen (alleen zonde van het gat in de muur).
Het koppelstuk is het probleem.Waarschijnlijk is het een isdn koppelstukje,waardoor ie niet meer aan de minimale cat 5 norm voldoet.Of in het koppelstukje komen niet alle aders door,maar 4 stuks ipv 8.Vervang dat stuk kabel helemaal,en niet gebruiken met het koppelstuk ertussen.Dan is het probleem verholpen

[ Voor 0% gewijzigd door vincedd op 03-05-2009 16:31 . Reden: zag net dat het probleem al verholpen is ]

Pagina: 1