Toon posts:

Geheugen past niet in Dimension 5100 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor mijn Dell dimension 5100 heb ik nieuw geheugen gekocht, echter begint mijn Dell een alarm geluid te geven als ik de PC aan zet.

System info origineel systeem:

Name Intel Pentium 4 521
Specification Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
Core Speed 2793.0 MHz (14.0 x 199.5 MHz)
Rated Bus speed 798.0 MHz
Stock frequency 2800 MHz
Northbridge Intel i945P/PL/G/GZ rev. A2
Southbridge Intel 82801GB (ICH7/R) rev. A1
PCI-E Max Link Width x16
Memory Type DDR2
Memory Size 512 MBytes
Channels Dual
Memory Frequency 199.5 MHz (1:1)
CAS# 3.0
RAS# to CAS# 3
RAS# Precharge 3
Cycle Time (tRAS) 9
Bank Cycle Time (tRC) 12

Het geheugen dat ik gekocht heb en niet werkt (ik heb het in alle banken geprobeerd , het oude geheugen heb ik eerst verwijderd.):
DDR2 PC2 3200 400MHZ. (2GB)

Volgens de DELL site is dit geheugen correct voor mijn systeem en zou dus moeten werken.
Voor de zekerheid heb ik mijn BIOS geupdated maar dat heeft geen effect.

Nu is mijn vraag:
Waaraan kan dit liggen?
Kan ik iets aanpassen in bijvoorbeeld het BIOS zodat mijn geheugen wel werkt?

Alvast bedankt voor een reactie,

Groet, Leendert.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:01
Heb je ook gekeken naar het merk van het geheugen of Dell dat ondersteunt dus niet alleen snelheid en type maar ook het merk? Dell is hier best kieskeurig in.

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
En indien dat allemaal goed is, en het werkt nog niet, is de kans groot dat je nieuwe reep geheugen defect is. Komt enkel voor, maar het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Het merk dat ik gekocht heb is Kingston. Op de DELL site geven ze aan voor mijn systeem merk : Corsair en Dell. Echter zit er nu geheugen in van het type Nanua.

Er zit echter toch gewoon een intel moederboard in en deze accepteert toch al het gangbare geheugen?

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een DELL kingston geheugen niet slikt.
Wel heb ik af en toe een DOA reepje.... zal nu vermoedelijk dus ook het geval zijn.

• Lotusman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09-2022
Misschien kan je kijken bij de website van de geheugenleverancier. Op bijv. www.kingston.com of www.corsair.com kan je zien dat er voor je Dell 5100 specifieke geheugenmodules worden aangeboden. Sommige merken van geheugenmodules zijn nogal kritisch. Ik dacht dat Kingston soms wat kritisch is.

De website van Corsair geeft 533 MHz geheugenmodules aan voor je Dell.

Met google kan je zoeken op Dell 5100. Dan vindt je de online documentatie van je Dell.

Misschien is het een idee om contact te zoeken met (web)winkel waar je de geheugenmodules gekocht hebt?

Vriendelijke groet, Erik

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn reactie,

ik heb zoals voorgesteld door Erik gekeken op Kingston.com en daar staat voorgeschreven dat ik een ander type geheugen voor mijn Dell zou moeten hebben. Is gelukkig niet echt prijzig...
Pagina: 1