Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na verwijderen malware geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik heb sinds gisteravond ineens last van vreselijk hardnekkige spy/malware:
Virtumonde en Fraud XPAntivirus.
Met een combinatie van verschillende scanners en tooltjes heb ik volgens mij nu de meeste dingen wel verwijderd. Echter na de laatste scan met super anti spyware doen m'n browsers het allemaal (ie,ff,chrome en Safari) het niet meer. Ik krijg bij elke site gewoon een blank scherm zonder foutmelding ofzo. Ik kan zelfs niet meer naar m'n router. Die het overigens verder prima doet zoals kan zien met m'n iphone. Als ik iets wil pingen wordt altijd gezegd "pingen naar oy".
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed meer waar ik het zoeken moet. Iemand enig idee? De enige oplossing die ik zelf nog zie is formateren, maar da's ook weer zo drastisch :(

//edit: hmz.. Ik zie nu dat m'n dhcp server niet het ip van m'n router heeft..
//edit2:m.b.v. deze link Pinging oy is het probleem opgelost:
netsh winsock reset
Did the trick. Ik dacht overigens altijd dat je dhcp server het adres van je router hoort te zijn, maar da's kennelijk niet zo..

[ Voor 31% gewijzigd door Pkunk op 03-05-2009 14:14 ]

Hallo met Tim

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Timlog schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:57:
Did the trick. Ik dacht overigens altijd dat je dhcp server het adres van je router hoort te zijn, maar da's kennelijk niet zo..
In grote netwerken heb je meestal een router en een dhcp server gescheiden. Als je router dan uitvalt is er nog wel verkeer mogelijk binnen dat subnet, maar geen verkeer naar andere subnetten.In thuis situaties is vaak wel zo dat de router en dhcp server een adres zijn, maar ook niet altijd bij sommige providers.
Timlog schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:57:
//edit: hmz.. Ik zie nu dat m'n dhcp server niet het ip van m'n router heeft..
//edit2:m.b.v. deze link Pinging oy is het probleem opgelost:
[...]
Nadat je het commando netsh winsock reset heb uitgevoerd, kan het zijn dat sommige dingen niet meer werken zoals bijvoorbeeld Google Desktop Search enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 03-05-2009 15:26 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
shadowman12 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:25:
In grote netwerken heb je meestal een router en een dhcp server gescheiden. Als je router dan uitvalt is er nog wel verkeer mogelijk binnen dat subnet, maar geen verkeer naar andere subnetten.In thuis situaties is vaak wel zo dat de router en dhcp server een adres zijn, maar ook niet altijd bij sommige providers.
Vreemd, ik weet dat ik dat nooit eerder zo gehad heb. Misschien omdat ik wel eens wissel tussen routers
Nadat je het commando netsh winsock reset heb uitgevoerd, kan het zijn dat sommige dingen niet meer werken zoals bijvoorbeeld Google Desktop Search enzo.
Vooralsnog nergens last van. Ik heb dan wel geen google desktop, maar er is verder niets stuk volgens mij :)

Hallo met Tim