Toon posts:

24Q5 (24 Hours Queensday in 5 minutes, timelapse fotografie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen donderdag heb ik twee kamera's in Duintjer CS neergezet. Een antieke Canon A20 en een Nikon D80. Elk met bedoeling om één foto per tien seconde te maken. Om er daarna een timelapse filmpje van te maken. En een vette remix versie: met leuke muziek, vage Photoshop effecten en non-lineaire montage. Gezien de gebeurtenissen in Apeldoorn gaat dat laatste nu even niet gebeuren.

De Nikon bleek na zes uur z'n usb verbinding te verliezen en dus geen foto's meer te maken, waar de antieke Canon onverstoorbaar doorknipte. Dankzij de Canon is het hele project gelukt

De redenen om dit te doen: op verhoogde snelheid zie je heel andere structuren in een menigte, vierentwintig uur Koninginnedag in een filmpje is nog niet eerder gedaan, slaapt Amsterdam wel? en gewoon omdat het kan en het onzettend leuk is om te doen.

Hier kun je het filmpje zien (zonder geluid, dat was bedoeld voor de remix versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik vind het wel een mega saai filmpje moet ik eerlijk zijn. Ik kan er niet zoveel mee.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond er ook maar weinig aan. Zal vast wel leuk zijn voor jou om te maken, maar veel spannends gebeurt er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nomad schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:06:
ik vind het wel een mega saai filmpje moet ik eerlijk zijn. Ik kan er niet zoveel mee.
Dat was niet helemaal de opzet... ;) Wat ik zelf leuk vind, is het opbouwen in de vroege ochtend. Voor je er erg in hebt staat er een hele kraam!, de menigte in de middag: vooral de mensen die stilstaan in de menigte en hoe weinig tijd nodig is om van Amsterdam een ongelofelijke teringzooi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:02
Ik moet zeggen dat ik de eerste paar minuten met die auto's ook niet zo interessant vind. De mensen zijn wel leuk, maar niet voor 6 min lang. Zonsopgang en zonsondergang zijn dan wel weer grappig.

Ik zou je aanraden om te kijken naar wat je écht wil laten zien, en de rest eruit te halen. Met een max van 3 minuten ofzo....
Daarnaast ook een leuk muziekje eronder zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
maak er 3 minuten van, een muziekje eronder en ik ben overtuigd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het idee was om twee versies te maken: Koninginnedag van 00:00 tot 24:00 en een gepimpte remix versie, met vette muziek, leuke Photoshop bewerkingen en non--linieaire montage. Gezien de gebeurtenissen in Apeldoorn, heb ik dat laatste in de ijskast gezet en gewoon de plain-vanilla versie gepost.
Pagina: 1