Toon posts:

Harde schijven va nieuwe computer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vragen over de harde schijven die zijn ingebouwd bij mijn computer. Ik heb de computer afgelopen vrijdag bij alternate gekocht. Het gaat om een Utopia P910.

De computer heeft de volgende harde schijven.
C: 84,9 GB
D: 831 GB
Recovery: 15 GB

Nou heb ik mijn oude bestanden op me nieuwe computer gezet. Alles wat zeg maar bij mijn documenten stond op m'n oude pc(afbeeldingen, videos etc.) heb ik nu bij mijn documenten van de nieuwe pc geplaatst. Een deel heb ik gewoon kunnen plakken, de rest paste niet omdat er geen ruimte meer beschikbaar was. Oftewel de C: schijf zit nu al helemaal vol.

Vervolgens keek ik bij "Computer" naar de schijven en zag dus de schijven staan die ik boven al heb opgesomt. Ik zag dat vooral de D schijf over erg veel ruimte beschikt. Nou begrijp ik niet waarvoor de D: schijf nou dient, als ik deze open staat er alleen een mapje Temp die helemaal leeg is. Behoor ik mijn afbeeldingen en dergelijke dan op D te plaatsen en C alleen te gebruiken voor het installeren van programma's?

Ik snap het allemaal niet meer. Op mijn oude computer was duidelijk dat afbeeldingen op de D schijven kwamen, aangezien de gebruikers ook onder de D (D: documents and settings/gebruikers/namen) schijf vielen, hier vallen ze onder de C (C:documents and settings/gebruikers/naam) schijf (daarmee bedoel ik dus waar mijn documten, mijn afbeeldingen etc. staan).

Ik zou dus graag uitleg willen over de schijven en wat ik waarvoor dien te gebruiken. Niet alleen over de C en D maar ook over de overgebleven Recovery schijf.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:30
Ik zou als ik jou was de Mijn Documenten map naar de D schijf verplaatsen.
Dit kan door op het bureaublad op 'Mijn Documenten' rechtermuisknop te doen, en dan 'Eigenschappen'
Klik dan op 'Verplaatsen', en selecteer dan de D schijf (of een nieuwe map 'Mijn Documenten op de D schijf')

Hierdoor blijven bij een herinstallatie van de C partitie (als deze geformatteerd wordt) alle gegevens bewaard op D :)

Denk er wel aan dat in dit geval ook deze map opgenomen moet worden in de backup (en dus niet alleen de C schijf)

Die recovery partitie zou ik (als ik jou was) mooi laten staan, en niet aan komen.
(Mocht je problemen hebben met de computer dan kan jij/Alternate de boel hiermee herstellen)

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 05-05-2009 19:28 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup