Verwijderd
Ja ik. Het is OpenBSD en niet OpenDSB. Soort unix. En linux is dan weer een soort unix. OpenBSD kun je dus vergelijken met Linux. Het doel van OpenBSD is om zo veel mogelijk platformen op een zo veilig mogelijke manier te ondersteunen.Op woensdag 28 februari 2001 03:26 schreef Marielle het volgende:
iemand die hier iets van weet..??
Verwijderd
OpenBSD is een BSD en Linux is dus geen BSD. Het is oorspronkelijk een fork van NetBSD.
Bij OpenBSD ligt de nadruk vooral op veiligheid, alle code wordt eerst erg zorgvuldig gecontroleerd etc. Het aantal platformen is meer iets voor NetBSD, niet zozeer voor OpenBSD.
Verder komt elk half jaar een nieuwe versie uit, maar op de layout van de cd-rom zit copyright, dus je kunt geen iso's downloaden. Je kunt wel alles downloaden en dan zelf je eigen CD samenstellen.
Het is verder denk ik niet moeilijker dan FreeBSD, alhoewel de installer van OpenBSD wel een beetje spartaanser is. Zeker in vergelijking met de meeste linux distro's.
En OpenBSD heeft ook een ports collectie, hetgeen extreem makkelijk is. Deze code is echter lang niet altijd zo goed getest als de code die je bij de distro krijgt.
Bij OpenBSD ligt de nadruk vooral op veiligheid, alle code wordt eerst erg zorgvuldig gecontroleerd etc. Het aantal platformen is meer iets voor NetBSD, niet zozeer voor OpenBSD.
Verder komt elk half jaar een nieuwe versie uit, maar op de layout van de cd-rom zit copyright, dus je kunt geen iso's downloaden. Je kunt wel alles downloaden en dan zelf je eigen CD samenstellen.
Het is verder denk ik niet moeilijker dan FreeBSD, alhoewel de installer van OpenBSD wel een beetje spartaanser is. Zeker in vergelijking met de meeste linux distro's.
En OpenBSD heeft ook een ports collectie, hetgeen extreem makkelijk is. Deze code is echter lang niet altijd zo goed getest als de code die je bij de distro krijgt.
Even ter verduidelijking, van freeBSD kun je dus wel ISO's downloaden erg handig want dan heb je metteen een bootable cd.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
van OpenBSD kun je ook wel iso's downloadenOp woensdag 28 februari 2001 10:18 schreef CyCLoNe het volgende:
Even ter verduidelijking, van freeBSD kun je dus wel ISO's downloaden erg handig want dan heb je metteen een bootable cd.
(ftp.hacktic.nl/pub/varia)
Ik heb nooit beweerd dat het niet kon .. je moet wel goed lezen
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Linux is ook geen 'soort' Unix. Linux simuleert Unix, ja, maar dat maakt het nog niet een soort Unix.Op woensdag 28 februari 2001 09:35 schreef ger24 het volgende:
[..]
Ja ik. Het is OpenBSD en niet OpenDSB. Soort unix. En linux is dan weer een soort unix. OpenBSD kun je dus vergelijken met Linux. Het doel van OpenBSD is om zo veel mogelijk platformen op een zo veilig mogelijke manier te ondersteunen.
En zoals een van mij voorgangers al zei, Linux is ook niet te vergelijken met *BSD. *BSD komt dichter bij Unix dan Linux ooit zal komen.
Verwijderd
OpenBSD
Gebruik zelf in mijn netwerk bijna alleen FreeBSD except op mijn twee vuurmuurkes.
Die draaien allebij op OpenBSD. De eerste is een router van die router gaat er een gedeelte naar mijn open netwerk waar lokaal web en ftp draait sluis ik door met nat. De ene kant van het netwerk gaat naar de tweede firewall waar achter mijn eigen netwerk hangt.
OpenBSD is compact en super stabiel. Voor ervaring op te doen kan je beter met freebsd beginnen is makkerlijker en meer docu.
Voor later je eigen vuurmuur OpenBSD rulez.
Gebruik zelf in mijn netwerk bijna alleen FreeBSD except op mijn twee vuurmuurkes.
Die draaien allebij op OpenBSD. De eerste is een router van die router gaat er een gedeelte naar mijn open netwerk waar lokaal web en ftp draait sluis ik door met nat. De ene kant van het netwerk gaat naar de tweede firewall waar achter mijn eigen netwerk hangt.
OpenBSD is compact en super stabiel. Voor ervaring op te doen kan je beter met freebsd beginnen is makkerlijker en meer docu.
Voor later je eigen vuurmuur OpenBSD rulez.
Pagina: 1