Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee verschillende video files tegelijk afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een player die twee videobestanden simultaan kan afspelen.
Het gaat hier niet om HD spul o.i.d maar een simpel avi'tje en een wmv van een niet al te hoge resolutie, de betreffende bestanden spelen vloeiend af op twee geopende mediaplayer classic. Ik wil ze alleen tegelijk starten/stoppen met 1 control.
Ik ben al even bezig geweest met vlc, daar schijn iets van een netsync module in te zitten, maar dat krijg ik niet aan de praat. De documentatie is daar niet echt duidelijk over en heeft het de hele tijd over 2 pc's, ik wil het eigenlijk op 1 pc hebben.
Op google kom ik niet echt veel tegen voor windows op dat gebied (zal wel de verkeerde zoektermen gebruiken)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het geen optie om beide applicaties via de cli achter elkaar aan te spreken en uit te gaan van autoplay na opstarten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Spider.007 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:08:
Is het geen optie om beide applicaties via de cli achter elkaar aan te spreken en uit te gaan van autoplay na opstarten?
:) Ik zat net te kijken naar de cli mogelijkheden te kijken van MPC, en die lijken voor mij voldoende. Een nieuwe instance en autoplay kunnen allebei. ik ga het eens proberen, iig is de cli aansturing van MPC wat eenvoudiger als VLC....

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Nog maar even een schopje...

Met cli commando's kom ik niet veel verder, bij het 2x opstarten van MPC of VLC komen de spelers op elkaar te liggen :( Bij MPC kan ik geen positie op het scherm aangeven, misschien kan dat wel bij VLC maar uit de de brei van commando's kom ik daar niet uit (alles met screen of positie in het commando al geprobeert, maar kennelijk zie ik iets over het hoofd)

Er zal toch wel ergens een player te vinden zijn die 2 videobestanden tegelijk kan afspelen ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die VLC parameters vallen wel mee, hoor:

vlc --video-x=<px-hor> --video-y=<px-ver> --no-embedded-video <bestandsnaam>

Je kunt --no-embedded-video ook vervangen door --intf=dummy om hem zonder interface te krijgen, maar die blijft bij mij draaien na het sluiten van het video venster (Ubuntu 9.04).

[ranzige oplossing]
Of maak een powerpoint met beide video's erin :+
[/ranzig]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:29:
Die VLC parameters vallen wel mee, hoor:

vlc --video-x=<px-hor> --video-y=<px-ver> --no-embedded-video <bestandsnaam>

Je kunt --no-embedded-video ook vervangen door --intf=dummy om hem zonder interface te krijgen, maar die blijft bij mij draaien na het sluiten van het video venster (Ubuntu 9.04).

[ranzige oplossing]
Of maak een powerpoint met beide video's erin :+
[/ranzig]
hmmm, ik had het al aan de kant gelegd althans VLC dan.... maar ik ga het weer een kans geven. Ik had inmiddels de "X360 Multiple Video Player ActiveX Control" met een vb6 en een vb.net voorbeeldje gevonden, voordegene die dit topic ooit eens door de zoekmachine haalt :)

btw een powerpoint is iid wel heel erg ranzig.... maar als het werkt dan werkt het (dit was trouwens bedoelt voor een presentatie, en had er zelf nog niet eens aan gedacht.... :o )

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Het is maar een gokje, maar probeer Virtual Dub eens 2x te openen, of voor mij part 2 verschillende VD versies. De normale Virtual Dub en Virtual Dub Mod. Wellicht kun je met de 2 schermen naast elkaar de beide films tegelijk afspelen. Enkel het geluid van beide films zullen wel door elkaar schateren.

Edit: Het werkt, maar je behoudt enkel van 1 film het geluid.. :) :)
Maar ik heb nu 2 films (videoclips) naast elkaar lopen.. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/pkoning/diversen/vd-dubbel.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Snowwie op 10-05-2009 21:58 ]

Mijn YouTube Channel

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
Snowwie schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:46:
Het is maar een gokje, maar probeer Virtual Dub eens 2x te openen, of voor mij part 2 verschillende VD versies.
Zover ik weet lukt dit niet zo eenvoudig met simpele spelers als VLC en Media Player. Deze spelers zijn er meestal tegen beveiligt. Het kan wel met bv. adobe software, maar amateuristisch is dat niet te doen. Je zou er één in een sandbox kunnen openen, waardoor ze niet bij elkaar lopen.

Probeer maar de adviezen van bovenstaande, dat is een onderdeel waar ik geen kaas van heb gegeten.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Snowwie schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:46:
Het is maar een gokje, maar probeer Virtual Dub eens 2x te openen, of voor mij part 2 verschillende VD versies. De normale Virtual Dub en Virtual Dub Mod. Wellicht kun je met de 2 schermen naast elkaar de beide films tegelijk afspelen. Enkel het geluid van beide films zullen wel door elkaar schateren.

Edit: Het werkt, maar je behoudt enkel van 1 film het geluid.. :) :)
Maar ik heb nu 2 films (videoclips) naast elkaar lopen.. :)
Bedankt voor het meedenken, maar MPC en VLC kun je zoveel openen als je wilt (en dat geld ook voor vdub), dat is ook het probleem niet. Ik wil ze tegelijk starten (2 filmpjes van hetzelfde onderwerp maar uit verschillende hoeken)
Een oplossing die ik zelf nu gebruikt heb en wat het soepelste loopt, is gewoon beide filmpjes in Studio openen waarvan 1 picture in picture. De grote van de PiP kun jezelf aanpassen in Studio. En daarvan een nieuw filmpje maken.

Pagina: 1