2 routers draadloos verbinden

Pagina: 1
Acties:

• groenegeluk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo,

Ik heb wat lopen rondgooglen maar zoek of verkeerd of naar iets wat niet kan. Kan iemand mij uit de droom helpen

Kan ik 2 routers met elkaar laten communiceren middels de WLAN-antenne?

Het gaat er om dat de ene router een internetverbinding heeft, en we op een strategische plek de andere router willen plaatsen die het draadloossignaal van de 1e op kan pikken en zodoende de pc,s die achter de 2e zitten kan bedienen van internetverbinding.

groeten Rene

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Ja dat kan.
Zoek naar de term wds.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Het kan bijvoorbeeld met de Asus wl500g. Houd er wel rekening mee dat als je de routers óók als wireless-accesspoint gebruikt dat dan de snelheid halveert.

Great minds think alike!

• groenegeluk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
tnx,

Das nou net een term die je idd nodig hebt om in de richting te komen, eerste zoekresultaten zijn goed.

Verwijderd

Zorg er wel voor, dat je hetzelfde merk neemt als je originele WLAN kastje.

En... je hoeft niet moeilijk te doen met WDS etc... Je kan ook een Bridge maken. Dus bv. modem en WLAN router in woonkamer, en je wilt op zolder ook nog internet voor zeg twee game PC's etc....

Daar boven staat waarschijnlijk een switch (of die plaatst je daar dan). Daarin plug je een AP (Access Point, let op: dus GEEN ROUTER!!!, sommige routers kunnen wel als Bridge werken), en die stel je in op "Bridge mode". Je geeft hem aan wat hij moet bridgen (dus het originele signaal van beneden), vult wachtwoord in bla..bla... en voila.... je twee PC's boven krijgen nu ook een IP van de router beneden. Het is alsof je een "kabeltje" naar boven hebt getrokken. Is verder helemaal transparant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:11:
Zorg er wel voor, dat je hetzelfde merk neemt als je originele WLAN kastje.

En... je hoeft niet moeilijk te doen met WDS etc... Je kan ook een Bridge maken. Dus bv. modem en WLAN router in woonkamer, en je wilt op zolder ook nog internet voor zeg twee game PC's etc....

Daar boven staat waarschijnlijk een switch (of die plaatst je daar dan). Daarin plug je een AP (Access Point, let op: dus GEEN ROUTER!!!, sommige routers kunnen wel als Bridge werken), en die stel je in op "Bridge mode". Je geeft hem aan wat hij moet bridgen (dus het originele signaal van beneden), vult wachtwoord in bla..bla... en voila.... je twee PC's boven krijgen nu ook een IP van de router beneden. Het is alsof je een "kabeltje" naar boven hebt getrokken. Is verder helemaal transparant.
Ik probeer dit dus te doen met een WL308 XR Gaming Routers die ook als AP zou moeten functioneren :(
Het lukt me niet hiermee een wireless ap op te zetten.. Lan verbinding lukt, draadloos niet, apparatuur ziet wel het AP maar kan er niet mee connecten. Al vele instellingen geprobeerd, internet afgezocht , maar alle bekende configuraties werken niet om het AP tot leven te wekken. |:( Iemand enig idee _/-\o_
Config: modem - Sitecom WL308 - Switch - Sitecom WL308 AP - PC

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verbal Kint schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:47:
Houd er wel rekening mee dat als je de routers óók als wireless-accesspoint gebruikt dat dan de snelheid halveert.
Waar haal je die onzin vandaan ?

Verwijderd

bigdaddie: Probeer eerst zonder encryptie. Dus gewoon "OPEN" netwerk. Geen wachtwoord. Dit puur om te testen. Lukt dat wel? Ga dan een stapje hoger, en stel WEP in. Als dat ook werkt, ga dan WPA2 AES invullen etc...

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:30:
[...]

Waar haal je die onzin vandaan ?
Dit is geen onzin, zie Wikipedia: Wireless Distribution System voor meer info ;). Ik zou zeggen verdiep je er is in voordat je zomaar iets schreeuwt :) :p.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:15:
[...]

Dit is geen onzin, zie Wikipedia: Wireless Distribution System voor meer info ;). Ik zou zeggen verdiep je er is in voordat je zomaar iets schreeuwt :) :p.
Excuses.. volgens de wiki is dat inderdaad zo. Blijf het wel raar vinden want volgens de documentatie van een lancom en een aironet die ik hier heb liggen gaat de AP onderlinge communicatie op een ander kanaal doen waardoor de bandbreedte vrijwel gelijk blijft. Mogelijk komt dat door dualradio setup's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:37:
bigdaddie: Probeer eerst zonder encryptie. Dus gewoon "OPEN" netwerk. Geen wachtwoord. Dit puur om te testen. Lukt dat wel? Ga dan een stapje hoger, en stel WEP in. Als dat ook werkt, ga dan WPA2 AES invullen etc...
Het netwerk is wel zichtbaar, maar er is niet mee te connecten 8)7 WEP/WPA/WPA2/open maakt niet uit.
Router die gebruikt wordt als AP in bridge mode gezet, routers op WDS ingesteld, DHCP server uitgezet, het lijkt erop dat er geen ip-adres doorkomt via wireless in deze opstelling? Volgens de summiere info en uitleg uit de manual moet het kunnen.
Overigens kan ik hem wel gewoon als switch gebruiken in deze opstelling, dat werkt wel :?
Ben op zoek naar iemand die een vergelijkbare opstelling heeft die mij misschien verder kan helpen...
Voor de duidelijkheid ik heb dus 2 wireless AP's. Heb al gemaild naar Sitecom maar nog niks vernomen :|

Het is deze router.

Info uit handleiding:
Bridge Mode
In this mode, the device functions as a bridge between the network on its WAN
port and the devices on its LAN port and those connected to it wirelessly. Select
the Bridge Mode radio button.
en dit is alles wat er staat over WDS:
WDS: Place a check in this box to enable WDS (Wireless Distribution
System). When WDS is enabled, this access point functions as a wireless
repeater and is able to wirelessly communicate with other APs via WDS links.

Note that WDS is incompatible with WPA -- both features cannot be used at
the same time.

A WDS link is bidirectional; so this AP must know the MAC
Address (creates the WDS link) of the other AP, and the other AP must have a
WDS link back to this AP. Make sure the APs are configured with same
channel number.

WDS AP MAC Address: Specify one-half of the WDS link. The other AP must
also have the MAC address of this AP to create the WDS link back to this AP.
Pagina: 1