[GSM 900/1800] Wanneer wordt dit netwerk afgebroken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik neem aan dat mijn titel de vraag al duidelijk maakt: wanneer moeten we definitief over op UMTS/HSDPA of zelfs LTE?

Punt is namelijk dat ik een aantal telefoons moet aanschaffen welke toevallig enkel via GSM hun dienst kunnen doen. Doel is dan ook om deze telefoons een flink aantal jaren mee te laten gaan. :)

Als provider wordt T-Mobile gebruikt.

Is er iemand die hier iets over kan zeggen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 03-05-2009 12:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:05

netblade

Sunrise

MensionXL schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:38:
Hallo,

Ik neem aan dat mijn titel de vraag al duidelijk maakt: wanneer moeten we definitief over op UMTS/HSDPA of zelfs LTE?

Punt is namelijk dat ik een aantal telefoons wil aanschaffen welke toevallig enkel via GSM hun dienst kunnen doen. Doel is dan ook om deze telefoons een flink aantal jaren mee te laten gaan. :)

Is er iemand die hier is over kan zeggen? :)
Voorlopig zal GSM nog wel naast UMTS blijven bestaan, wellicht dat er vanaf 2013 (als de licenties aflopen van de aanbieders) een verschuiving plaatsvinden. Maar gezien UMTS nooit de dekkingsgraad van GSM zal evenaren denk ik dat GSM zeker de komende 8 jaar nog wel meegaat.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 19:14
Wat versta jij onder langere periode, het blijft denk ik nog wel een behoorlijke tijd in de lucht. Er zijn diverse overheidsdiensten die er gebruik van maken.

Daarbij denk ik dat als er nu nog niks over bekend is, het zeker nog vijf jaar in dienst blijft. Zullen echt niet van de een op de andere zeggen: sorry we trekken de stekker eruit. Sorry en de mazzel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn de huidige telefoons wel geschikt voor 100% UMTS? Mijn telefoon maakt eerst contact met een GSM netwerk om daarna HSDPA in te schakelen. In hoeverre is GSM nodig?
Daarnaast is GSM 900 best wel ideaal om grote afstanden te overbruggen. Kan me voorstellen dat KPN zijn 900 frequentie juist wil houden om overal altijd goed bereik te kunnen bieden. O ja, Wifi werend folie blokt 2,4Ghz, maar ook gedeeltelijk 1800Mhz, waardoor in sommige kantoorpanden alleen met 900Mhz kan worden gebeld. Er is dus wel degelijk een markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
TheGhostInc schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:49:
Zijn de huidige telefoons wel geschikt voor 100% UMTS? Mijn telefoon maakt eerst contact met een GSM netwerk om daarna HSDPA in te schakelen. In hoeverre is GSM nodig?
Is dat wel echt zo? Mijn telefoon maakt namelijk ook altijd verbinding met een GSM-netwerk aan het begin (lijkt, ik zie dan geen 3G/HSDPA-icoon), maar dit is slechts om snel een noodoproep te kunnen starten.
Daarnaast is GSM 900 best wel ideaal om grote afstanden te overbruggen. Kan me voorstellen dat KPN zijn 900 frequentie juist wil houden om overal altijd goed bereik te kunnen bieden. O ja, Wifi werend folie blokt 2,4Ghz, maar ook gedeeltelijk 1800Mhz, waardoor in sommige kantoorpanden alleen met 900Mhz kan worden gebeld. Er is dus wel degelijk een markt voor.
Een optie zou meer masten plaatsen kunnen zijn. Daarnaast zitten er ook ramen in een kantoorpand, wat straling doorlaat natuurlijk. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:44
TheGhostInc schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:49:
Zijn de huidige telefoons wel geschikt voor 100% UMTS?
Ja hoor, zet je telefoon maar eens op "umts-only"-modus. Er komt geen GSM meer bij kijken op dat moment.
Pagina: 1