Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Hallo.

Sinds gisteren start mijn Windows Vista SP1 64Bit (legaal) niet meer goed op. Ik krijg helemaal geen beeld na het laadscherm van het groene balkje. Mijn monitor geeft dan ook aan te gaan slapen ivm geen signaal.
Ik heb na een dag flink klooien het probleem weten te isoleren in het gebied van drivers:
Als ik in Safe-mode mijn Nvidia Drivers eraf haal met driver-sweeper kan ik wel gewoon opstarten in de standaard vista-config. Als ik dan weer een driver installeer begint het weer van voren af aan: Zwart scherm na het laden van Windows vista.

Ik heb diverse drivers van nVidia geprobeerd, zowel huidige versie als een aantal generaties ervoor. Ik heb op internet gezocht, en er zijn hele volksstammen die er last van hebben. Voor sommige mensen word het probleem opgelost als ze in regedit een string aanpassen (shell verwijzen naar explorer.exe). Deze staat bij mij gewoon goed.

Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? En die dit opgelost heeft? Normaal gesproken zou ik lekker een format doen, en Windows 7 eens proberen. Maar ik zit met een belangrijke opdracht waar ik deze week aan moet werken, en ik kan me niet zoveel tijdverlies permitteren.

Alvast bedankt!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Die regedit tweak heeft niets met drivers te maken denk ik, dat lijkt me gewoon een oplossing wanneer de shell niet laadt. Je hebt mijns inziens alles wel geprobeerd dat je kan proberen en, inderdaad, het probleem lijkt bij de drivers te zitten. Welke kaart heb je eigenlijk en welke drivers heb je geprobeerd? Ik heb nu m'n systeem (8800GT ook op Vista x64) werkende met de laatste beta drivers, maar daarvoor moest ik tot de 178.x drivers teruggaan om een stabiel systeem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Dat is een 8600 gts. Ik heb ook nog een quadro kaart geprobeerd, maar die gaf helemaal geen beeld. Mischien kapot, hij heeft een tijdje in een antistatische zak gelegen in een doos.

Drivers kan ik nu even niet zien, maar uit mijn hoofd:

Het zijn de volgende drivers:

182.50
178.46 -> deze heeft al bijna een jaar gewerkt, tot gisteren.
169.35

[ Voor 104% gewijzigd door Kwartjuh op 03-05-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik controleer altijd hier welke versie beschikbaar zijn voor mijn NVidia videokaart. Even via apparaatbeheer je &DEV en &SUBSYS opzoeken en daar invullen. Dan laat die je een lijstje zien met drivers geschikt voor je kaart.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
182.50 staat in de lijst van compatible drivers, en toch werkt deze niet. Ik ga nu nog wat anderen proberen, maar ik heb mijn twijfels of dit gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
System restore helpt ook niet, of ik nu een system restoren van eergisteren (nog geen problemen) of 7 dagen geleden doe. Erg, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ok, ik heb een ander schern (22" Samsung) erachter hangen. Het werkt nu wel, ook met drivers. Maar als ik mijn 24" dell erachter gooi vindtie het niet lief. Iemand enig idee of ik een setting in de drivers moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou eens kijken naar refreshrates als ik jou was :)

PS: wil je als je toch de laatste bent die gepost heeft zo vriendelijk zijn de edit-knop te gebruiken?
Daarmee wek je niet onbedoeld de indruk je topic omhoog te 'trappen' ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ja, sorry je hebt gelijk. Overigens staat de refreshrate op 60hz. Dus dat kan het probleem niet zijn.

edit: als ik de Dell aansluit als secondairy monitor werktie prima. erg, erg vreemd dit.

[ Voor 31% gewijzigd door Kwartjuh op 03-05-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vermoed overigens dat je PC ook gewoon doorstart verder, maar je enkel geen beeld hebt. Waarschijnlijk kun je wel shares e.d, vanaf een andere PC benaderen en eventueel zelfs Remote Desktop gebruiken.

Je zou om daar zeker van te zijn via de Task Scheduler een job kunnen aanmaken die een film of MP3 file af gaat spelen :) Hoor je wel geluid, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet je Windows installatie is maar wellicht dat je videokaart te weinig stroom krijgt om je monitor te gebruiken (klinkt raar, maar wel degelijk mogelijk).
Kwartjuh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:59:

edit: als ik de Dell aansluit als secondairy monitor werktie prima. erg, erg vreemd dit.
Ah, klinkt bekend. Heb ik ook wel eens gehad met een dual screen opstelling. Bleek toch echt aan de voeding te liggen :)
Ik tik deze toch richting Videokaarten & Beeldschermen omdat het niet echt in je Windows installatie zit.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2009 15:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik heb dit probleem zelf net opgelost. Ik kreeg het nadat ik een nieuwe grafische kaart erin had gezet, vervolgens Windows opnieuw geïnstalleerd (maar toen '7' i.p.v. Vista) maar een soort gelijk probleem bleef.

Bij mij werkte het op de BIOS Flash te updaten naar de laatste versie. Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Sinds kort heb ik dit probleem ook ECHTER met Vista32 en een ATI HD4850. En, zoals alt-92 al zegt ligt het bij mij aan de refreshrates die op hol slaan. ook wordt mijn 2e beeldscherm als clone ingesteld (terwijl ie op disabled stond).
Enige manier voor mij om het op te lossen is Veilige modus -> app.beheer -> verw. drivers/apparaat -> reboot.
De oorzaak is me niet geheel duidelijk, ik verdenk energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ok, door een andere monitor aan te sluiten kan ik de monitor aan de praat krijgen. Soms kan ik dan de 2e er achterweg halen en toch succesvol rebooten. Windows start idd gewoon door. Maar het gebeurt nog steeds wel dat de dell toch niet wil werken. Beet random lijkt het.
wortest schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:10:
Ik heb dit probleem zelf net opgelost. Ik kreeg het nadat ik een nieuwe grafische kaart erin had gezet, vervolgens Windows opnieuw geïnstalleerd (maar toen '7' i.p.v. Vista) maar een soort gelijk probleem bleef.

Bij mij werkte het op de BIOS Flash te updaten naar de laatste versie. Misschien het proberen waard.
heb je een abit bord? want in mijn zoektochten naar oplossingen ben ik dit idd tegengekomen bij een bepaalde reeks abit moederborden. Ikzelf heb een MSI mobo, en bij de Bios updates staat niets over een oplossing voor mijn probleem?

[ Voor 54% gewijzigd door Kwartjuh op 03-05-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ter aanvulling : in de ATI drivers kun je de monitor-eigenschappen aanpassen, standaard haalt ie z'n max. instellingen automatisch op (ben ff kwijt hoe dat heet), echter bij mij gaat dit fout, nadat ik de max reso en refreshrate handmatig instel werkt alles weer naar behoren.
Waarschijnlijk kun je dit ook in de Nvidia driver instellen en/of nakijken of het klopt.
(Bij mij kwam ie met een max reso van 1600x1200 op 200hz, wat dus niet gaat lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Hm, het aansluiten van een 2e monitor bied nu ook geen oplossing meer. als ik dat doe worden wijzigingen gewoon niet opgeslagen in nvidia controls. Erg vreemd allemaal, ik snap het echt niet meer.

verduidelijking:

Ik heb mijn eigen Hansol CRT 19" monitor aangesloten aan DVI-1. De Dell op DVI-2. Hansol werkt zonder problemen. Ik ga naar de display setup en probeer een 2e beelscherm toe te voegen. Het lijkt erop dat windows helemaal niets ziet, en er word dan ook helemaal niets verandert aan de eigenschappen of resolutie: Hij blijft op 800x600 staan. Hij vraagt of ik de wijzingen wil opslaan, ik kies ja, en vervolgens word alles gewoon gereset?

Ik begin het goed zat te worden :(

[ Voor 55% gewijzigd door Kwartjuh op 03-05-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik zou eens een proggie zoals ultramon proberen : http://fileforum.betanews.com/detail/UltraMon/966198539/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56
Dus het gaat fout wanneer je 2 schermen tegelijk hebt aangesloten?
Heb je misschien Microsoft Transient Multi-Monitor Manager uitgeschakeld? (weet niet of dat nadelig is, maar zou zo maar kunnen).

Control Panel -> Administrative Tools -> Task Scheduler -> Task Scheduler Library -> Microsoft -> Windows -> MobilePC -> TMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Nee, het gaat uberhaupt fout. in eerste instantie kon ik het oplossen door te booten met mijn 19inch CRT, en dan de Dell erachter gooien. Maar dat werkte ook niet meer, de dell gaf gewoon geen krimp.

Maar -geloof het of niet- nu lijkt het op te zijn gelost door.... de DVI kabel eens los te doen en weer terug te zetten. Snappen jullie het nog?

Pagina: 1