Youtube werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145704

Topicstarter
Hi,

Ik heb het vreemdste probleem in een lange tijd:
De site Youtube werkt niet meer.
Als ik www.youtube.com invoer, krijg ik de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven (mogelijk verbindingsprobleem, waarna blijkt dat er met de verbinding niets mis is).
De poging nl.youtube.com werkt ook niet.

Het vreemde is: als ik op google zoek naar 'youtube', geeft hij ook de melding 'webpagina kan niet worden weergegeven'. De term 'YT' werkt wel. Mbv het zoeken naar 'yt werkt niet' ben ik op een topic gekomen hier op GoT, maar heb alles geprobeerd wat daarin staat (andere browser, geschiedenis verwijderen, enz.).

Het probleem ligt ook niet bij Flash, alles up to date en andere sites die dat nodig hebben functioneren prima. Elke site doet het prima, behalve youtube.

Zelfs het zoeken naar 'youtube' hier op GoT geeft een melding dat de pagina niet kan worden weergegeven! Het lijkt wel op het woord youtube ineens geband is van mijn laptop.

Gegevens:
Provider: Ziggo (huisgenoot heeft zelfde verbinding, bij hem doet youtube het wel gewoon)
Browser: Allemaal geprobeerd; firefox, IE7, Google Chrome.
Verdere pogingen ondernomen: beveiliging (bitdefender) uitgezet, alle firewalls uitgezet, laptop meerdere malen opnieuw opgestart, windows updates geinstalleerd, tijdelijke internetbestanden verwijderd (alsmede geschiedenis, cookies, enz.)

Wat zou ik kunnen doen?
Bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 145704 op 03-05-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:58
Staat er niet iets in je host file o.i.d.?
Hebben jullie beide dezelfde DNS instellingen?

Je kunt het misschien ook nog even proberen met een andere browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:03
voer is een tracert command uit. start uitvoeren cmd en dan tracert www.youtube.com en probeer ook dit ip is:208.117.236.76 kijken of je er dan wel op kom ;)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
josvane schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:54:
Staat er niet iets in je host file o.i.d.?
Hebben jullie beide dezelfde DNS instellingen?

Je kunt het misschien ook nog even proberen met een andere browser
Waar kan ik mijn hostfile vinden?

Een week geleden deed youtube het nog perfect, en ik heb absoluut niets veranderd in DNS instellingen ofzo.

Andere browser heb ik geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stftweaker schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:58:
voer is een tracert command uit. start uitvoeren cmd en dan tracert www.youtube.com en probeer ook dit ip is:208.117.236.76 kijken of je er dan wel op kom ;)
Inderdaad, dat ip doet het! Ik kom dan gewoon op de youtube site, maar kan niet inloggen...dan krijg ik weer de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Dit krijg ik mbv de tracert:
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/8657/naamlooskbn.jpg

Wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (in XP dan, of dat in Vista ook zo is, dunno)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit staat er in dat hosts-file:

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

Edit:

Dat ip (208.117.236.76) laat wel de youtube site zien, maar filmpjes afspelen is niet mogelijk.
'An error occured, please try again later' is de melding bij elke video...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 145704 op 03-05-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

Neo

Heeft niet iemand een grap met je willen uithalen en iets van parenting software erop gezet en youtube geblokkeerd? Hebben andere personenen ook toegang tot je laptop?

Aan je hostfile is niks mis, als je het ip wel kan bereiken ligt het niet aan de verbinding (bevestigd door de huisgenoot), na het inloggen gaat het wel fout omdat er dan waarschijnlijk een redirect wordt gedaan naar youtube.com/xxx

[ Voor 7% gewijzigd door Neo op 03-05-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neo schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:03:
Heeft niet iemand een grap met je willen uithalen en iets van parenting software erop gezet en youtube geblokkeerd? Hebben andere personenen ook toegang tot je laptop?

Aan je hostfile is niks mis, als je het ip wel kan bereiken ligt het niet aan de verbinding (bevestigd door de huisgenoot), na het inloggen gaat het wel fout omdat er dan waarschijnlijk een redirect wordt gedaan naar youtube.com/xxx
Moet die parenting software dan perse op mijn laptop zijn geinstalleerd?
Niemand anders heeft toegang tot mijn laptop.
Of kan dat ook - omdat we in een netwerk zitten met meerdere huisgenoten - op iemands anders pc?

Van die redirect klopt inderdaad, er wordt dan gelinkt naar een url met het woord youtube erin.

Hoe kan ik zien of er een parenting programma op zit? Of dat het daardoor geblokkeerd wordt?
Is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 07:48
Neo schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:03:
Dit lijkt mij ook, als je niet eens meer kan zoeken op Youtube dan zit die ergens op je PC geblokkeerd.

Kijk eens wat er allemaal opstart of probeer eens een ander user account. (administrator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ja waarschijnlijk wel. Het kan ook dat bepaalde woorden door de router op ip basis worden geblokkeerd, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk (dit zou je kunnen testen door een ander (vast) ip te nemen.

Ben je al door je programmalijst gegaan en heb je daar gekeken naar programma's waarvan je de naam niet kent?

Daarnaast kan je uitvoeren en dan msconfig proberen en dan kijken naar de programma's die automatisch opstarten. Echter houden veel van deze programma's er rekening mee dat de kinderen het willen verwijderen.

Edit: Wat je ook kan proberen is Windows in veilige modus starten en kijken of je dan wel weer op Youtube kan. Waarschijnlijk werkt Flash dan niet, maar ja even om te testen. Dit doe je door tijdens het opstarten van de pc F8 in te drukken.

[ Voor 18% gewijzigd door Neo op 03-05-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In veilige modus doet hetzelfde probleem zich voor, pagina kan niet worden weergegeven.

Andere oplossingen?
Zou het veranderen van mijn ip het probleem oplossen? Zo ja, hoe doe ik dat?

Alleen heb ik met utorrent een paar poorten opengezet, zijn die gekoppeld aan mijn ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-07 11:33

Hoite

Goed verhaal

probeer dit ook eens:
How to Flush DNS in Microsoft Windows

In Microsoft Windows, you can use the command ipconfig /flushdns to flush the DNS resolver cache:

C:\>ipconfig /flushdns

Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

You can also use the command ipconfig /displaydns to view the DNS resolver cache.
edit: dit zou het niet moeten oplossen, maar je kan het altijd proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoite op 03-05-2009 16:01 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 22:00

r0b

Klinkt alsof alles met het woord "youtube" in de url inderdaad geblokkeerd is; dat zou ook verklaren waarom Google searches met het woord "youtube" ook niet werken.

Mocht je de firewall disabled / verwijderd hebben en het werkt nog niet zou ik maar eens beginnen met een hijackthis scan :) (snelle analyze: www.hijackthis.de - anders even hier pasten)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 03-05-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Anoniem: 145704 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:54:
In veilige modus doet hetzelfde probleem zich voor, pagina kan niet worden weergegeven.

Andere oplossingen?
Zou het veranderen van mijn ip het probleem oplossen? Zo ja, hoe doe ik dat?

Alleen heb ik met utorrent een paar poorten opengezet, zijn die gekoppeld aan mijn ip?
ip veranderen kan door een static ip in te stellen in Windows. Uit m'n hoofd, start -> configuratiesherm -> Netwerkverbindingen -> Rechtermuisknop op bedraad netwerk -> Properties -> TCP/IP en dan static invoeren. Kies bijvoorbeeld voor 192.168.1.205, subnetmask wordt automatisch ingevuld en dns 192.168.1.1 (van je router).

Maar zoals ik al zei is het waarschijnlijk niet op IP basis gedaan maar echt op je machine. Heb je niks in de programmalijsten gevonden en msconfig? Een Ubuntu cdtje of een reinstall zou het probleem sowieso oplossen, maar dat is geen quick fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je probleem bij DNS resolution/filtering ligt, probeer OpenDNS eens. http://www.opendns.org/

Mogelijk is OpenDNS al ingesteld op de modem/router. In dat geval heeft iemand beheer aangevraagd op je ip en regelt dan via een OpenDNS account dat DNS aanvragen vanaf jouw IP gefilterd worden.

Mocht je de mogelijkheid hebben, test youtube op een andere internetverbinding.
Mocht je de mogelijkheid hebben, test youtube op je eigen verbinding via Linux (bijvoorbeeld: http://www.slax.org/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoite schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:01:
probeer dit ook eens:

[...]

edit: dit zou het niet moeten oplossen, maar je kan het altijd proberen.
Werkt niet, 'u hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking'...?
Terwijl ik gewoon administrator ben (enige account op deze laptop)...wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r0b schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:07:
Klinkt alsof alles met het woord "youtube" in de url inderdaad geblokkeerd is; dat zou ook verklaren waarom Google searches met het woord "youtube" ook niet werken.

Mocht je de firewall disabled / verwijderd hebben en het werkt nog niet zou ik maar eens beginnen met een hijackthis scan :) (snelle analyze: www.hijackthis.de - anders even hier pasten)
Log:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:27:11, on 3-5-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18226)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BkupTray.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2009\bdagent.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Users\Vincent\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2009\seccenter.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Users\Vincent\Downloads\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.gateway.com/g/...UT_DE&Sys=PTB&M=eMachines E510
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.gateway.com/g/...UT_DE&Sys=PTB&M=eMachines E510
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.gateway.com/g/...UT_DE&Sys=PTB&M=eMachines E510
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gateway.com/g/...UT_DE&Sys=PTB&M=eMachines E510
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.gateway.com/g/...UT_DE&Sys=PTB&M=eMachines E510
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - c:\windows\system32\BAE.dll
O3 - Toolbar: BitDefender Toolbar - {381FFDE8-2394-4f90-B10D-FC6124A40F8C} - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2009\IEToolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BkupTray] "C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BkupTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Program Files\eMachines\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDAgent] "C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2009\bdagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BitDefender Antiphishing Helper] "C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2009\IEShow.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Run] C:\Users\Vincent\AppData\Roaming\Adobe\Player.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Vincent\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: BitDefender Arrakis Server (Arrakis3) - BitDefender S.R.L. http://www.bitdefender.com - C:\Program Files\Common Files\BitDefender\BitDefender Arrakis Server\bin\Arrakis3.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Agent Service (BUNAgentSvc) - NewTech Infosystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\Client\Agentsvc.exe
O23 - Service: Empowering Technology Service (ETService) - Unknown owner - C:\Program Files\EMACHINES\eMachines Recovery Management\Service\ETService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - BitDefender SRL - C:\Program Files\Common Files\BitDefender\BitDefender Update Service\livesrv.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Backup Service (NTIBackupSvc) - NewTech InfoSystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BackupSvc.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Scheduler Service (NTISchedulerSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\SchedulerSvc.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - BitDefender S. R. L. - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2009\vsserv.exe

--
End of file - 9093 bytes

Volgens die duitse site niets verkeerds aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neo schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:15:
[...]

ip veranderen kan door een static ip in te stellen in Windows. Uit m'n hoofd, start -> configuratiesherm -> Netwerkverbindingen -> Rechtermuisknop op bedraad netwerk -> Properties -> TCP/IP en dan static invoeren. Kies bijvoorbeeld voor 192.168.1.205, subnetmask wordt automatisch ingevuld en dns 192.168.1.1 (van je router).

Maar zoals ik al zei is het waarschijnlijk niet op IP basis gedaan maar echt op je machine. Heb je niks in de programmalijsten gevonden en msconfig? Een Ubuntu cdtje of een reinstall zou het probleem sowieso oplossen, maar dat is geen quick fix.
Programmalijsten zijn geloof ik normaal (zie hijackthis log)...zou ook niet weten hoe ik goed van kwaad moet onderscheiden. Bekende namen = goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 22:00

r0b

Anoniem: 145704 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:32:
[...]
--
End of file - 9093 bytes

Volgens die duitse site niets verkeerds aan...
Hm, zie ik inderdaad niets vreemds aan.
Stel 208.67.222.222 eens als DNS server in? (howto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r0b schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:54:
[...]

Hm, zie ik inderdaad niets vreemds aan.
Stel 208.67.222.222 eens als DNS server in? (howto)
Gedaan, niets helpt.
Zelfde melding blijf ik krijgen..'webpagina kan niet worden weergegeven'.
Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

ralpje

Deugpopje

Anoniem: 145704 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:24:
[...]

Terwijl ik gewoon administrator ben (enige account op deze laptop)...wat een onzin.
Begint toch ernstig als malware te klinken. Kun je eens zien of je met mbam iets kunt ontdekken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301821

ik heb 0,0 verstand van dit soort zaken
als ik het zo door lees, geen flauw idee wat jullie bedoelen
maar iniedergeval; ik heb precies hetzelfde probleem.
'webpagina kan niet worden weergeven'
al iets?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Begint toch ernstig als malware te klinken. Kun je eens zien of je met mbam iets kunt ontdekken?
Niets te vinden.
Ik was dit weekend thuis, en op die verbinding deed youtube het perfect.
Geen malware dus, of software op de pc die youtube blokkeert.
Waar kan het dan aan liggen? IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:08
Anoniem: 145704 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:23:
[...]

Niets te vinden.
Ik was dit weekend thuis, en op die verbinding deed youtube het perfect.
Geen malware dus, of software op de pc die youtube blokkeert.
Waar kan het dan aan liggen? IP?
Als je het mij vraagt haalt iemand een grap met je uit, in sommige routers kan je bepaalde woorden blokkeren, dit betekend dat als je youtube daar invoert je de melding krijgt dat de pagina niet kan worden weergeven. Dit kan je per ip/mac instellen dus daarom kan je huisgenoot er waarschijnlijk wel op. (misschien heeft hij het wel ingesteld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Heeft niet iemand in de router youtube geblokt omdat daar teveel dataverkeer op wordt gewekt ? Want hebben andere huisgenoten hier nu wel of geen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sp00n schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:09:
Heeft niet iemand in de router youtube geblokt omdat daar teveel dataverkeer op wordt gewekt ? Want hebben andere huisgenoten hier nu wel of geen last van ?
Nee, daar hebben ze allemaal geen last van, behalve ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Als ik jou was zou ik toch maar even in de manual van de router duiken en de settings controleren als je daar toegang toe hebt. In aanvulling op mats.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Anoniem: 145704 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:24:
[...]

Start > zoeken naar "cmd" onderin > rechtermuisknop op cmd en dan uitvoeren als administrator. Dat zou wel moeten werken :)
Pagina: 1