De nieuwe revisie van de x58

Pagina: 1
Acties:
  • 991 views

• b_samson
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 17:11
hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een Asus P6T deluxe aan te schaffen, maar nu blijkt dat de x58 een nieuwe revisie heeft gehad. Wil dit nu zeggen dat deze revisie van de x58 standaard wordt gebruikt op de nieuwste x58 borden waaronder de P6T. Of dat er misschien weer een hele andere serie uitkomt?

http://www.hardware.info/...et_krijgt_nieuwe_revisie/

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

b_samson schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:58:
hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een Asus P6T deluxe aan te schaffen, maar nu blijkt dat de x58 een nieuwe revisie heeft gehad. Wil dit nu zeggen dat deze revisie van de x58 standaard wordt gebruikt op de nieuwste x58 borden waaronder de P6T. Of dat er misschien weer een hele andere serie uitkomt?

http://www.hardware.info/...et_krijgt_nieuwe_revisie/
Nee hoor de wat oudere planken als de P6T krijgt gewoon de nieuwe rev mee ,dat is bij de meeste borden zo tenzij het geen grote veranderingen zijn die de layout van de borden beinvloed.
Dan zal je idd een nieuwe serie borden uit zien komen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik neem aan, dat de oude (niet gereviseerde) versies ook nog gewoon verkocht worden.
Even gaan solderen op die planken is ook zonde... ;)
Je weet dus nooit zeker of je de gereviseerde versie koopt, tenzij het in het productnaam opgenomen is.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 04-05-2009 12:25 ]

• b_samson
GJtje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:25:
Ik neem aan, dat de oude (niet gereviseerde) versies ook nog gewoon verkocht worden.
Even gaan solderen op die planken is ook zonde... ;)
Je weet dus nooit zeker of je de gereviseerde versie koopt, tenzij het in het productnaam opgenomen is.
En kijk zover was ik al, Ik ben er vrijwel zeker van dat het mobo een Asus P6T deluxe v2 wordt en ik het ook bij Mycom Almere zal bespreken dat ik de B3 revisie erop wil hebben, hopelijk leidt dit tot het gewenste.

Ook ben ik zoekende naar een goede ( Engels of Nederlands) review van de P6T deluxe v2, wie weet er ééntje voor mij zodat ik nog wat meer informatie kan opdoen.

Groetjes,

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Modbreak:Reageer behulpzaam of reageer niet

[ Voor 81% gewijzigd door TERW_DAN op 09-05-2009 22:23 ]

Verwijderd

Ik denk dat je het beste kan gaan voor mobo's die net zijn uitgebracht. Foxconn heeft net een paar nieuwe uitgebracht die beter presteren dan die van asus. Ze hebben 1 hele goedkope versie (165 euro) en een goedkope versie (200 euro). Ik ben zo sowieso niet zo'n fan van die p6t deluxe. Die asus x58 presteren ondermaats voor hun geld.

Verwijderd

Modbreak:Laat dit soort reacties.

[ Voor 88% gewijzigd door TERW_DAN op 09-05-2009 22:18 ]

• b_samson
Precies, ik heb verschillende reviews gelezen waaruit de P6T deluxe er als goed en stabiel moederbord uit komt. Ook is Asus kwa moederborden gewoon een beetje mijn merk, 't zijn de goede ervaringen hè.

En dat google me vriend is ben ik helemaal met je eens (slimme opmerking waar je wat aan hebt) maar dat ook ik niet alles kan vinden lijkt me vanzelfsprekend, vandaar dat ik het vroeg. Met andere woorden weet er iemand een site met een goede review van de Asus P6T deluxe "+" V2?

Groetjes,

Verwijderd

Modbreak:Laat modwerk aan mods over.

[ Voor 90% gewijzigd door TERW_DAN op 09-05-2009 22:19 ]

• b_samson
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:01:
[...]

Google is inderdaad jou vriend.

En aangezien jij je vriend negeert, hoef je verder ook niet veel meer van hem te verwachten, alsmede de mensen hier op T.Net.

Succes met 't product, dag! ;)
Ten eerste negeer ik het niet, maar kan ik er geen review over een V2 mee vinden, en dan gaat het natuurlijk specifiek over die V2 laten we dat duidelijk houden, en vandaar ook de vraag. En ten tweede is het wel zo fijn als je voor jezelf praat en niet voor de andere mensen.

Groetjes,

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Wat Jov4s probeert aan te geven is dat op tweakers.net geacht word dat je dit soort dingen zelf opzoekt aangezien "wij" net zoveel met Google kunnen als dat jij kan.

Verwijderd

Check dan de reviews eens! Gigabyte heeft op dit moment gewoon betere prestaties. Ik was eerst ook van plan om voor asus te gaan omdat dit door iedereen werd aangeraden. Het was een goede overclocker en zou hele goede prestaties hebben. Maar als je voor minder meer kunt hebben waarom niet? De gigabyte ud4p is koeler, verbruikt minder stroom en kan ook gewoon goed overclocken (ze zijn zelfs een keer in een oc-wedstrijd gebruikt!).

Begrijp me niet verkeerd: je kunt haast niet fout gaan om een p6t deluxe te kopen. Het is gewoon een mobo van goede kwaliteit. Om nou te zeggen dat ik uit mijn nek klets en dat ook nog eens niet te onderbouwen, dat vind ik pas uit je nek kletsen!

reviews: X58: de benchmarks en de conclusie

In de review van tweakers kun je zien dat de ud4p beter presteert dan een rampage 2 extreme.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:28

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:44:
Ik ben zo sowieso niet zo'n fan van die p6t deluxe. Die asus x58 presteren ondermaats voor hun geld.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:36:

Begrijp me niet verkeerd: je kunt haast niet fout gaan om een p6t deluxe te kopen. Het is gewoon een mobo van goede kwaliteit.
:? Je spreekt jezelf tegen.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:36:

In de review van tweakers kun je zien dat de ud4p beter presteert dan een rampage 2 extreme.
Mja, meetbaar beter. Alleen zul je er in de praktijk helemaal niets van merken... ;)
quote: Conclusie review
Welk moederbord het beste is hangt natuurlijk af van het budget, het doel en persoonlijke voorkeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 09-05-2009 18:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Ik spreek mezelf niet tegen. IK ben ZELF niet zo'n grote FAN van de p6t deluxe (meer). Het is geen slecht mobo maar veel mensen kiezen de asus altijd als eerste. Ik zelf heb dat helemaal niet meer omdat ik heb gezien dat helemaal niet zo veel stabieler en beter is. Maarja de meeste x58 mobo's zijn gewoon van degelijke kwaliteit. Ook de asus. Als jij dus een sterke voorkeur naar het merk Asus dan kan ik me voorstellen. Om dan te zeggen dat je een slechte keuze hebt gemaakt, nee. Ik vind het ZELF alleen een beetje gek dat je voor een rampage 2 extreme 300 euro neertelt en dat een mobo van 220 euro beter presteert. De ud4p heeft ook nog eens dezelfde functies.

Ja het is idd meetbaar beter. Dat is meestal zo als je mobo's vergelijkt. Alleen ik vind de temps van de cpu wel erg hoog. Misschien komt het door UD3 dat de gigabyte relatief koel blijft? En het hangt vooral van je voorkeur af zoals ik al zei. Verder heeft de rampage 2 extreme niet veel meer mogelijkheden dan een ud4p (wel van die overclocking knopjes, wel leuk). De p6t deluxe heeft ook niet veel meer (lees: minder) opties dan de ud4p. De ud4p heeft wel triple sli maar daar heb je niet zo veel aan.

Verwijderd

Modbreak:Niet doen.

[ Voor 93% gewijzigd door TERW_DAN op 09-05-2009 22:19 ]

• b_samson
Oke, alsnog bedankt voor de reactie's en eigenlijk wil ik gewoon die Asus P6T deluxe V2 kopen met de nieuwe x58 revisie (waarmee dit topic ook begon). Alleen ik had er graag nog een review over gelezen (die ikzelf niet heb gevonden) van hoe het presteerd (niet OC) hoe stabiel het is (belangrijk) en dat soort zaken.

Bye bye.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:56:
Weetje, ik heb zelf vanaf December een P6T Deluxe, niks geen problemen mee gehad, systeem vliegt.

Als er ergens veel problemen mee geweest zijn dan zijn het die Gygabyte X58 borden.

Maar weetje? Misschien heb je wel helemaal gelijk! Ik wens je hoe dan ook heel veel plezier met het systeem wat nu voor je geassembleerd wordt, je zal ongetwijfeld mooi spul uitgezocht hebben!

Geld trouwens voor meer klojo`s hier, koop het nou maar gewoon en ga niet je tijd hier op het forum verdoen met dit soort gekrakeel wat helemaal nergens over gaat..

Daaaaag...
Ik heb gehoord over die problemen maar ik hoor het ook wel eens over asus borden. Maarja het maakt niet zo veel uit welke plank je nou kiest want core I7 blijft gewoon ongelooflijk snel. Ik heb gewoon voor de ud4p gekozen omdat hij 30 euro goedkoper is en goed presteert. Ik vind de p6t deluxe er alleen wel erg vet uitzien. En je hebt natuurlijk die hele goede asus-bios.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

even dicht

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik laat dit topic dicht, ik zie niet echt de discussiewaarde in van dit topic zoals het op deze manier gaat en de reacties niet bepaald vriendelijk zijn.

Discussieren over de i7 en chipset mag in [Discussie] multi-core Intel's: Core 2 & Core i7.

Over welk bord nu beter is kun je prima in reviews terecht.
Zelf heb ik de P6T V2 niet getest (enkel de P6T), daar staat wel een review van online. Bord beviel me overigens niet bijzonder, ten opzichte van de MSI en Gigabyte en Intel: reviews: Vier X58-moederborden bekeken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.