Nieuwe Grafische kaart (Noob: waar op letten?)

Pagina: 1
Acties:

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:15
Hallo mensen,

Alvast bedankt voor reacties ;)

Mijn vraag: ik heb een hele oude desktop thuis staan, een AMD 2600+ met een geforce mx 440 van 64mb (AGP 8X).

Ja ik weet het, echt een hele oude grafische kaart. Daarom ook de reden: ik wil een nieuwe!

Ik heb al leuke video kaarten gezien van 256mb met AGP 8X en leuke snelheden (zeker als je het vergelijkt met mijn krot van een kaart!). Waar moet ik op letten, alleen het feit of de kaart een AGP 8X of PCIE slot heeft?

http://www.alternate.nl/h...46/-1064739/?baseId=31409

Dit is de kaart die ik voor ogen heb. Iemand nog een betere aanrader?

Ik wil overigens max 50e kwijt zijn, het is slecht een kleine upgrade, ik hoef totaal niet het beste van het beste, maar wil gewoon even een aardige boost geven aan mijn grafische kwaliteiten.

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kaartje dat je hebt gekozen is op zich prima, en zal sowieso een stuk beter zijn dan wat je nu hebt.
Houd er rekening mee dat sommige videokaarten een aparte molex(stroom) aansluiting nodig hebben, en daarmee dus ook wat meer vergen van je voeding.
De wat oudere voedingen kunnen daar soms moeite mee hebben.
Dit is overigens met name met de wat zwaardere Radeon 2600 kaarten, en de GeForce 7600 etc.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als ik jou was zou ik kijken naar een goede tweedehands kaart. AGP is niet meer het nieuwste van het nieuwste en bij winkels betaal je er dus vaak veel te veel voor.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

De prijs van die videokaart is eigenlijk veel te hoog. Als je het vergelijkt met de prestaties die je krijgt.
Maar wat wil je doen met die videokaart/PC games van 5 jaar oud spelen of nog ouder?
Je hebt iig niks aan DirectX 10, wat de videokaart wel heeft.
Dus misschien is een tweedehands 6600GT ofzo ook nog wel leuk. ;)

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:15
Ik lees over een 6600GT als optie, zijn er ook nog andere tips voor grafische kaarten met mijn budget (max 50-60 e ongeveer) Naast de kaart die ik zelf in gedachte heb.

En de andere vraag: moet ik vooral naar de snelheid kijken van kaarten, of toch ook zeker het geheugen?

Bedankt, hoop binnenkort een keuze te maken :)!

Verwijderd

Naar game benchmarks moet je kijken. Je kunt het namelijk niet aan het geheugen grote of de snelheid van de GPU of het geheugen zien. ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:30

MsG

Forumzwerver

Kijk eens op tweakers V&A naar een X1900XT ofzo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44
Je moet benchmarks kijken. 300MHz processor X kan langzamer zijn dan 200 MHz processory Y. :) Het zal wat lastiger zijn om benchmarks te vinden van kaarten die 4 jaar geleden in de mode waren, maar het is vast te doen. Gewoon googlen. Ik denk dan ook dat je wel iets kan vinden wat beter presteert dan een 6600GT voor een zacht prijsje$, alhoewel dat zeker geen slechte keus is voor je systeempje.

Nu ik ff in de V&A kijk:

Als je garantie wil:
V&A aangeboden: MSI NX7600GS-TD512

Of geen garantie:
V&A aangeboden: XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB

Beide kaarten zullen in jouw systeem toch wel redelijk hetzelfde presteren, aangezien je cpu toch wel een bottleneck is. Ze zullen echter een heel stuk beter presteren dan die 2400Pro. Je moet wel even kijken of je voeding het wel aankan.

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kijk hier eens.

Edit: Lurker was me voor.

[ Voor 11% gewijzigd door HertogJan op 05-05-2009 18:23 ]

Pagina: 1