Draadloos internet -> wilt geen verbinding maken.

Pagina: 1
Acties:

• Moobster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb een nieuwe PC gekocht en probeer met deze op ons draadloos netwerk te gaan. Ik zoek naar beschikbare netwerken -> ik selecteer het netwerk -> typ het WEP paswoord in -> druk op connect. Maar zodra ik probeer te verbinden doet hij dit niet. Hij zegt gewoon dat hij niet kan verbinden. (ook al is het WEP paswoord goed en is er een goed signaal van de router.

Wat kan het probleem zijn?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Probeer de lange key van je WEP code eens (dus niet het password die deze code genereert)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Moobster
Rob schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:14:
Probeer de lange key van je WEP code eens (dus niet het password die deze code genereert)
Dit helpt niet.

Als ik in de CMD ipconfig intyp komt erop "mediumstatus: medium ontkoppeld".

Aangezien hij goed geinstalleerd is en de drivers allemaal up to date zijn zie ik niet in waarom dit er staat.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zit er geen MAC-filter oid op je router?

Rail Away!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

connect je wel met het gode netwerk dan ?

Iperf

• Moobster
Het probleem is DEELS opgelost. Ik kan nu verbinden met het netwerk MAAR dit gaat ongelofelijk traag.

Volgende snelheden zijn gemeten met laptop en PC in dezelfde kamer.

PC: Download, 1.26 Mb/s
Laptop: 23.24Mb/s

Wat kan hier het probleem van zijn?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
tja, je hebt dus verbinding..

even logisch nadenken dan maar .. ofwel je krijgt heel veel lost packets, ofwel de afstand tussen pc en AP is te groot, ofwel je krijgt teveel collisions.

* Zet je laptop eens uit, en test dan eens met je pc.
* staat je pc in een kast ofzo. waar zit de antenne van die pc.
* wat is de afstand tussen AP en pc

je hebt het over WEP, dus je hebt vast een b/g AP .. die gaan 54mbit max. Ofwel, als je dicht in de buurt bent kan de som van alle apparaten die erop aangesloten zijn dus 54mbit bedragen. Hoe verder ervanaf, hoe langzamer de verbinding zal worden.

wifi verbindingen gaan met zn allen door de lucht. de antennes kunnen echter steeds maar 1 pakketje tegelijkertijd verwerken; als er 2 of meer tegelijk binnenkomen, dan wordt er nog wel gerekend om te kijken of er wat fatsoenlijks binnenkomt, maar meestal worden beide packets weggegooid en wordt er gewacht op retransmission. dit merk je in lagere doorvoersnelheden.

je zult helemaal pech hebben als er in de buurt een 2e AP staat die uitzendt op hetzelfde frequentiekanaal als je eigen AP. doe eens een scan op alle accesspoints (ik zit in een flat en zie er 5), en kies een vrije frequentie voor je eigen AP.

Verwijderd

Verwacht niet veel van de snelheid. Het "dondert" snel in elkaar. Zelfs door één muur is al voldoende om minder van 23 Mbps te halen. Ook moet "het spectrum" schoon zijn. Lees dit stukje over kanalen op wikipedia:
Wikipedia: IEEE 802.11
Scroll door naar "Kanalen en onderlinge compatibiliteit"

Wilt je het maximum eruit halen, dan zijn er vier oplossingen:

* Zorg dat je AP zo veel mogelijk vermogen uitzendt (Het merk Senao staat erom bekend sterke AP's te maken), maar is wel duur.
* Ga zo dicht mogelijk bij je AP zitten.
* Overweeg een kabel i.p.v. WiFi. Is WiFi écht van essentieel belang? Bv. bij vaste (desktop) PC's, is een kabel makkelijker te leggen en goedkoper (en betrouwbaarder).
* Ga over op de "a" band. Deze werkt op 5 Ghz, en daar zit bijna geen particulier op (meestal bedrijven). Nadeel: Je AP moet de a-band uit kunnen zenden, en je laptop / PC moet de a band kunnen ontvangen. Voordeel: "schone" spectrum. Nadeel: Bij obstakels (zoals muren etc...) valt het signaal nóg sneller weg, dan bij de b/g band.

Dus het is een "afweging"... Wát is belangrijkst? Snelheid, gemak, betrouwbaarheid etc....
Pagina: 1