Irritante problemen met Sapphire Radeon 3870 X2

Pagina: 1
Acties:

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 21:55
Eerste probleem:

Goed mogelijk dat dit een noob vraag is, maar ik heb sinds een paar dagen als ik ga gamen de volgende gegevens ingame. Gele letters, die linksboven het aantal f/s weergeven en rechtsboven de tijd. Hoe kan ik dit weghalen?

Tweede probleem:

Daarnaast heb ik nog een veel irritanter probleem. Als ik de pc opstart, geeft deze foutmeldingen tav mijn ATi kaart. Het ATI cc wil niet meer openen, ik krijg dan de volgende foutmelding:

Kan bestand of assembly CLI.Implementation of een van de afhankelijken niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Als ik in apparaatbeheer kijk, zie ik bij één van de 2 beeldschermadapters een geel gevarendriehoekje staat. Volgens Vista gebruikt het geen bronnen.

Nadat ik driver 9.4 op mijn systeem heb gezet, begonnen de problemen. Ik krijg dan de melding zoals hierboven vermeld staat. Ik heb deze driver vervangen voor de 'oude' 9.3 driver, die ik nog op mijn pc had staan en die prima gewerkt heeft. Het rare is dat de foutmeldingen blijven bestaan, het installeren van 9.3 heeft dus geen verschil gemaakt, wat ik nogal raar vind |:( Op dit moment draait mijn systeem met driver 9.3

Derde en vierde probleem:

Ik zal jullie niet vermoeien met de ratelende fan, daar valt toch niets aan te doen, naast garantie claimen. Of met de atikmdag foumelding, waardoor Assassins Creed wat ik gewoon braaf gekocht heb niet meer draait 8)7

Kortom, ik ben er een beetje klaar mee. Kaart heeft me €300,- gekost, maar geeft toch vrij veel bijzonderheden en daar baal ik van |:(

Specs:

P5K
E8400
4 GB DDR2
Vista 64 SP1
Sapphire Radeon 3870 X2
G15
G9
IIyama VM Pro 510

Wie weet wat er met die kaart of met mij aan de hand is O-)

[ Voor 11% gewijzigd door partyondude op 03-05-2009 02:23 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Probleem 1:

In welke game is dit of is dit het geval in alle games?

Probleem 2:

Ik zou de driver eerst goed verwijderen met bijvoorbeeld DriverCleaner en daarna de oude driver installeren.

Probleem 3:

Weet je zeker dat er niets tussen de fan zit en heb je deze ook schoon gemaakt?

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 03 mei 2009 @ 02:16:
Goed mogelijk dat dit een noob vraag is, maar ik heb sinds een paar dagen als ik ga gamen de volgende gegevens ingame. Gele letters, die linksboven het aantal f/s weergeven en rechtsboven de tijd. Hoe kan ik dit weghalen?
is het je fps wat er staat?
deze codes zie je veel:)
showfps 0 of drawfps 0

• partyondude
Probleem 1:

Ik zie de fps in C&C Generals Zero Hour, daar zijn ze trouwens niet zo hoog 8)7 Ook tijdens een potje BF2 zie ik die fps links en de tijd rechts staan. Vrij irritant, want die klok zit dus mooi over de score van de tegenpartij heen.

Probleem 2:

Als je driver 9.4 van ATi wilt installeren, kun je ook voor verwijderen kiezen, wat ik net dus gedaan heb. Vervolgens de beide beeldschermadapters in apparaatbeheer verwijderd.

Na een reboot en installen van driver 9.4 en opnieuw reboot krijg ik de volgende melding:

Incompatibele beeldschermadapter is uitgeschakeld. Ten minste één beeldschermadapter op het systeem is uitgeschakeld omdat het stuurprogramma ervan niet compatibel is met het stuurprogramma voor de VGA adapter.

Ik heb de tip vwb verwijderen driver met drivercleaner net pas gelezen en dus nog niet uitgevoerd.

Probleem 3:

De fan is na een maand of 2 gaan ratelen. Ik vermoed dat er een kogellagertje niet lekker meer zit, er zit speling op de as. Dat is niet zelf te verhelpen denk ik.

Het atikmdag probleem, bestaat alleen bij ATi kaarten?

[ Voor 12% gewijzigd door partyondude op 03-05-2009 03:47 ]

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb even voor je gezocht en heb redelijk wat links gevonden met deze search: google: yellow fps display

Er is een programma "Fraps" wat dat doet, en volgens deze link kan het ook een nieuwe feature zijn in Xfire.

Of gewoon de Ati tray tools

Met je andere probleem kan ik je niet helpen helaas.

• partyondude
Super, fps en klok zijn verdwenen! Zit inderdaad ingebakken in Xfire 8)7

Bedankt, probleem één is opgelost :)

[ Voor 33% gewijzigd door partyondude op 03-05-2009 12:15 ]

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 15:03
Je kan proberen in veilige modus op te starten (F8 indrukken voordat windows boot), en in die modus de drivers te deinstalleren.

Daarna kan je ook nog handmatig zoeken naar ati mappen en files, in bv je windows folder. Verwijder deze ook. Als je niet zeker bent van je zaak, kan je ze natuurlijk ook in de prullenbak laten zodat je ze nog terug kan zetten.

Daarna rebooten en opnieuw je drivers installeren, zodat je een "schone" driver hebt, dit werkt mogelijk.

Vroeger was er hier een tooltje voor, "drivercleaner", misschien dat je die nog kan vinden, om onder veilige modus je driver goed te verwijderen.

• partyondude
Ik heb met driver sweeper de ATi driver verwijderd. Vervolgens in safe mode opgestart en de nieuwe driver proberen te installeren, dit ging niet. Kreeg foutmeldingen. Vervolgens normaal opgestart, driver erop gezet, reboot en ik heb nog steeds hetzelfde probleem:

Incompatibele beeldschermadapter is uitgeschakeld. Ten minste één beeldschermadapter op het systeem is uitgeschakeld omdat het stuurprogramma ervan niet compatibel is met het stuurprogramma voor de VGA adapter.

Nieuw probleem, nummer vijf:

Gisteren nadat ik C&C Generals Zero Hour had gespeeld en dat opnieuw wilde, gaf het systeem aan dat er directx 8.1 op de pc moest staan of een videokaart die voldeed aan de minimum specs 8)7 En dus kon ik net spelen.

Kortom, ik ben nu echt de draad ff kwijt :?

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Beste oplossing zou zijn om de videokaart eerst eens in een ander systeem te proberen. Kijken of daar wel beide gpu's op je kaart driver-technisch geinstalleerd kunnen worden en ze ook beide goed werken. Is dat namelijk niet het geval, dan is er een redelijke kans dat 1 van de 2 gpu's niet helemaal lekker meer is.

• partyondude
Daar zat ik ook aan te denken, maar in een redelijk zware game als UT3 presteert die gewoon goed. Wat jij zegt, zou je dan toch meteen moeten merken?

Anyway, die kaart gaat hoe dan ook dit jaar terug voor garantie en ik koop denk ik een ander.
Pagina: 1